![]() |
de wereld ontneemt me
De wereld ontneemt me
Met een gruwelijk koude hand En ademt de verlammende eenzaamheid uit In de gezichten van stervelingen Enkel de twee eeuwige tegengestelden Ontsnappen aan de alleente Zij stoten de hand af Zij overwinnen Kwaad overwint met de zaligheid De zuigende koude De alles dodende koude De koude Rillend met blauwgetrokken lippen Een lamgelegde tong die enkel haatzoekende woorden spreekt Enkel dodelijke haat zonder reden Kille mond zonder enige levenszin Bitter smakende eenzame sneeuw op mijn rug Zware sneeuw Vastgevroren sneeuw om mijn kille lippen Met eenzaamheid besneeuwde lippen Krakend tussen mijn tanden Hoofdpijn, verschrikkelijke pijnen die eindigen in dood Rillende koude Zuigende sneeuw |
vind 'm erg mooi om te lezen. Alleen kan ik 't af en toe qua inhoud niet zo goed volgen, maar dat is op zich niet erg. Je brengt een prachtig gevoel over, met die kou en de sneeuw. Vooral je tweede strofe vind ik echt super. Grappige vorm, beetje rommelig, maar dat past er goed bij :).
|
Ik snap het niet helemaal denk ik. Ik kan eruit opmaken dat het over eenzaamheid gaat en over dat tegengestelden elkaar aantrekken en dat jij geen tegengestelde hebt gevonden, maar ik kan toch niet alles plaatsen. Wat ontneemt de wereld je?
Verder vind ik dat je wel goed bezig bent qua woordkeuze, maar af en toe net iets overdrijft, je hoeft niet perse voor ieder zelfstandig naamwoord een bijvoeglijk naamwoord te zetten. De sfeer komt goed over hoor, maar het lijkt soms een beetje geforceerd. Je herhalingen vind ik erg sterk, je woordkeuze ook en het geheel komt op een degelijke manier over, vind het alleen soms iets geforceerd, maar over het algemeen geef ik hem een 7,5 :) . |
Citaat:
De wereld ontnam me levenskracht en de enige mzanier om daaruit te ontsnappen is in extremen vervallllen. Doet ge dat niet, ... |
Citaat:
En dat laatste had ik er niet zomaar uitgehaald, maar ik vind het wel een goed en origineel thema (y) . |
mooi (y)
|
en weer stel ik u de vraag: wat beoogt ge? de proza te vermommen als poëzie, ofwel vice versa? wees gerust, in beide gevallen hebt ge mijns inziens succes.
|
pleeg zelfmoord.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30. |