![]() |
Instrumenten
Wat zijn jou favo-instrumenten en waarom?
Die van mij absoluut de theremin. Waarom? Download Oxygene 10 maar eens. |
een gitaar
|
Mijn dooraderd zwaard van vlees en bloed, want daar speel ik regelmatig mee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Korg MicroKorg. Waarom? Omdat het relaxed is. Verder niet zeiken.
|
mn gitaar
|
De "Frinton 4a" en de "Axezion". Waarom? Luister "Ajkda - Tever" maar!
Dit noem ik nu een heerlijk en leerzaam topic!!!! |
Citaat:
op dit moment gebruik ik m'n gitaar en de novation v-station vstplugin het meest |
wat een kuttopic
maare stembanden |
ik vind de cello vaak indrukwekkend. Het is een vol maar ook dramatisch instrument. Vaak wordt er veel sfeer toegevoegd. echter wel als ondersteunign van een nummer, en nooit als een hoofdinstrument.
|
orgels & mondharmonica's (naast de gitaar, (stand-up) bas, en drums)
|
.
|
drums en gitaar
|
mijn kringspier
|
marimba en vibrafoon :)
|
piano, gitaar (spelen)
hobo (klank) |
Me drumstel :).
|
Ook mun gitaartjes :-)
|
Trompet !! Maar gitaar / zang en drums zijn ook leuk opm te doen...
|
Basgitaar is wel 1 van mn favorieten...trompet ook wel trouwens.
|
bagpipes (y)
|
xylofoon
en harp |
M'n BlackBlues 'G' Bluesharp (mondharmonica voor het klootjesvolk)
Waarom? omdat niemand (van mijn leeftijd) bijna zo'n ding bespeeld en er bestaat weinig moderene muziek waarin zo'n ding naar voren komt ('t komt wel voor in moderne muziek maar dan assisterend en dat bedoel ik niet) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zag net nog een theremin op TV. Kun je daar nu echt goed-gearticuleerde noten uit krijgen?
De piano is natuurlijk het koningsinstrument. Verder alle andere snaarinstrumenten. Daarna rietblazers. Koperblazers staan in mijn rijtje echt heel laag. |
Citaat:
|
Citaat:
toots thielemans <3 |
Ja, maar het blijft natuurlijk een instrument met veel beperkingen. Wat op zich niets af hoeft te doen aan de muziek zelf maar het is voor de muzikant wel minder practisch.
|
piano en stembandjes
ey das mooi ontopic van mij :cool: |
Citaat:
Het is denk ik gemiddeld moeilijker te leren dan de andere instrumenten omdat de niveau's in stappen 100x maal langzamer gaat dan de andere (er is ook geen les in zover ik weet, dus je moet het ook jezelf nog een gaan aanleren) |
Tin whistle (vanwege de overslaande tonen)
Gitaar (gewoon mooi geluid) Blokfluit (vooral de altblokfluit heeft een mooie, warme klank) (Toevallig ook de 3 instrumenten die ik bespeel ;) maar wel in deze volgorde) |
mijn neusfluit
|
Piano (y)
|
mn piemel
|
trombone, basgitaar en gitaar
|
Ik ben niet echt heel erg ingewijd in de harmonica. Hoe speel je dan een vloeiende chromatische passage met redelijke finesse?
|
ik speel graag met mijn lul
|
Citaat:
|
Shamisen, Koto, Timpani, Didgeridoo, Marimba, Bretonse Doedelzak, Fiddle en natuurlijk de panfluit, maar das zeker wel de minste van dit rijtje.
|
Gitaar omdat je er geweldig veel mee kan (k speel t zelf niet, ooit een blauwe maandag geprobeerd, maar t wilde niet :()
Viool omdat er een prachtige klank uit komt. Je kunt er klassiek, jazz, folk en zelfs rock / metal (weliswaar in een band...) mee spelen. k Ben ook op zoek naar een docent viool. k Wil het graag leren. Cello is ook prachtig. Verder vind ik een hobo mooi vol klinken. En ik heb ook iets met panfluiten en doedelzakken :) |
gitaar en drums natuurlijk, hoewel ik niet kan drummen en nauwelijks gitaar speel, maar toch he? :)
|
Citaat:
|
Mijn klarinet (y)
|
-Hammond-
|
mn basgitaar! :D
|
Citaat:
|
|
Mijn gitaartjes, en wat mijn als ik moet kiezen ga ik toch voor mijn Danelectro.
En waarom, omdat ie gewoon super lekker speelt er echt heel erg lekker geluid uit komt. Maar contrabassen blijven ook heel cool! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32. |