![]() |
Squarepusher - ultravisitor.
Mijn introductie tot squarepusher. :eek: (y)
|
oei :eek:
|
wattes?
|
Ghehe synths/orgels/e.d. en volgens mij live opgenomen drums die hij een beetje vernaggeld heeft. Maar klinkt wel lekker opbouwende allemaal. En een paar fijn gestoorde nummerkes ertussen.
|
|
sommige nummers vind ik erg de moeite waard zoals iambic9 poetry, 50 cycles, steinbolt, district line 2, circlewave, tetra-sync
leuk album, maar niet zo tof als hard normal daddy of music is rotted one note |
Klasgenoot van me had het er over, toch maar eens checken.
|
Squarepusher <333
Ik heb er ook een paar online staan rutger |
Citaat:
|
klopt, heb hem live gezien...
is idd erg fijne muziek :) |
ken alleen music is rotted one note, moet es wat meer gaan dloaden
|
dan kan die wel drummen als die dat zelf speelt :eek:
|
Citaat:
|
ja hij programmeert ook zelf programmas op z'n mac waar hij dan synths uit haalt en de speciale effecten zoals reverb e.d. komen natuurlijk ook uit kastjes, maar het drumwerk/bas/gitaar/alle andere instrumenten speelt ie wel degelijk zelf en niet op z'n computer..
|
volgens mij is meneer ook niet vies van wat lagen op elkaar plakken als ik Feed me weird things zo hoor, En als ie drumt dan zijn het electronische drums, dit zijn echt geen acoustische.
|
sommige drumstukken zijn hoorbaar NIET te maken op een computer hoor
|
sommige, maar het gros klinkt vrij digitaal. Maar dat maakt verder niet uit, het is vet (Y) . Zal mn moat eens vragen, die heeft daar wat beter gehoor voor.
|
squarepusher is enorm goed in het mixen van z'n tracks, geen enkel frequentiegebied zit dichtgeplakt en daardoor klinkt alles zo helder en open, en misschien sommige 'echte' drums ook alsof 't op een computer is gemaakt
|
ik heb nog n keer door feed me weird things heen gezapt en de drums zijn iig zeker niet acoustisch, moet je maar eens goed opletten op bekkengeluid en de snare.
|
feed me weird things zie ik niet
kep een 15 track advance versie... |
feed me weird things is al een oudere cd geloof ik.
|
het einde vat tetra-sync bijv. klinkt wel erg akkoestisch....
|
Citaat:
|
feed me weird things staat ook helemaal niet op ultravisitor, het is een lp die hij uit heeft gebracht op rephlex
|
kzal eens checken. Goeie samples zijn het halve werk. Maar goed, niet dat het veel uitmaakt. Ik weet wel zeker dat de drums op "feed me weird things" geprogrammeerd zijn.
|
ja dat zal best, ken het niet :p ken alleen ultravistor zoals ik zei
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik houd wel van mannetjes die blokjes duwen.
en ultravisitor is wederom erg lekker voor squarepusher begrippen. |
ik heb em net n paar keer geluisterd en ik vind hem denkik toch minder dan feed me weird things (en wederom weinig live drums ;) )
|
dit geeft me wel een nieuwe kijk op squarepusher
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13. |