Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Zo'n boek (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=763601)

Fun4ever 02-03-2004 13:36

Zo'n boek

Ken je van die boeken
die je mist als je ze uit hebt?

Boeken die je meeslepen
en waarvan de woorden nog nachten
naklinken onder de dekens.

Zinnen die je alles laten vergeten
zo'n boek dat korte tijd je wereld is
zo'n verhaal waar je graag elke nacht

(als je alleen bent)

naar terug wilt grijpen.

Ken je ze?
Ik wel.

(Jij bent altijd al
zo'n boek voor mij geweest).

clantestino 02-03-2004 13:56

Wat een onwijs leuk gedicht! lief, en mooi om te lezen. In 't begin dacht ik dat je die vraag echt stelde dat het gen gedicht wa,s heel grappig! En dan je slotzin, heel mooi. Echt heel leuk, blijft hangen, net als zon boek .:)

Caatje 02-03-2004 14:19

Sweet!!!

Vooral de laatste zin maakt dit gedicht echt super kewl!
En ja, ik ken ze ook... :)

Mooi mooi lief!

Liefs,
Caroline

RooN 02-03-2004 15:54

komt ook maar eens vertellen dat jij echt tot mijn favorite dichtmensjes hoort :o deze is weer echt super Fan!

Snowwhite_love 02-03-2004 16:30

Erg goed gedicht , ik herken het heel erg!
Maar ik vind het stukje (als je alleen bent) wat minder ... maarja .. het is niet leuk dat overal een ''maar'' aan zit ... dus laten we het er maar gewoon op houden dat het een geweldig goed gedicht is! :D

liesbeestje 08-03-2004 18:39

:D LEUK!

'jammer' van de ondertoon :P

X

ik is een kiwi 08-03-2004 19:02

erg strak zo'n plotselinge verandering aan het eind! erg mooi ook!
en een leuke stijl :)

xineof 08-03-2004 21:22

Ik vind het mooi, dat de lezer zo direct wordt aangesproken; dit zorg ervoor, in combinatie met de juiste woordkeuze, dat het een erg meeslepend gedicht is. Bovendien is heeft het gedicht een erg lieve toon, mijns inziens, en vormen als 'zo'n' doen het altijd erg goed bij dit soort gedichten :)...

Verder vind ik het erg netjes afgewerkt, het is een strak, goedlopend gedicht met een nette structuur. Vooral de zinnen tussen haakjes vind ik erg sterk, deze laten de gedachten en belevenissen van de dichter echt goed zien, ik vind dat je deze op een hele mooie, subtiele manier naar voren laat komen :)!

lovetear 08-03-2004 21:38

Helder, niet ingewikkeld, maar ik vind het wel wat hebben, vooral je einde geeft het iets speciaals. Qua taalgebruik en inhoud is dit niet iets verrassends, maar het werkt wel, en daar gaat het om :) .

Ieke 08-03-2004 21:47

Ik vind hem echt heel bijzonder. Eerste stuk al, maar dat einde geeft een speciale wending (y)

Hannibal 08-03-2004 23:23

En ik zag je even vluchtig op school, zo zal onze relatie wel blijven bestaan, in vluchtige ontmoetingen die soms ontaarden in een langere ontmoeting.
Je blijft mooi dichten, en mooier en mooier, dat is fijn. Ik ben terug naar proza, ik laat wel eens wat lezen als ik genoeg heb.

Daan

Valentijn 09-03-2004 13:42

Metafoor boeken met mensjes is leuk...

Ik denk trouwens dat een boek nooit gesloten is...

:)

Doeidoei kuzzzzzzzz

86dagreed 09-03-2004 14:56

laatste zin is wel leuk, verder vind ik het minder dan de meesten die een reactie hebben gepost. De metafoor-hoe het is opgesteld en neergeschreven vind ik toch iets voor hand liggend.
structuur vind ikw el grappig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.