![]() |
Zo'n boek
Ken je van die boeken
die je mist als je ze uit hebt? Boeken die je meeslepen en waarvan de woorden nog nachten naklinken onder de dekens. Zinnen die je alles laten vergeten zo'n boek dat korte tijd je wereld is zo'n verhaal waar je graag elke nacht (als je alleen bent) naar terug wilt grijpen. Ken je ze? Ik wel. (Jij bent altijd al zo'n boek voor mij geweest). |
Wat een onwijs leuk gedicht! lief, en mooi om te lezen. In 't begin dacht ik dat je die vraag echt stelde dat het gen gedicht wa,s heel grappig! En dan je slotzin, heel mooi. Echt heel leuk, blijft hangen, net als zon boek .:)
|
Sweet!!!
Vooral de laatste zin maakt dit gedicht echt super kewl! En ja, ik ken ze ook... :) Mooi mooi lief! Liefs, Caroline |
komt ook maar eens vertellen dat jij echt tot mijn favorite dichtmensjes hoort :o deze is weer echt super Fan!
|
Erg goed gedicht , ik herken het heel erg!
Maar ik vind het stukje (als je alleen bent) wat minder ... maarja .. het is niet leuk dat overal een ''maar'' aan zit ... dus laten we het er maar gewoon op houden dat het een geweldig goed gedicht is! :D |
:D LEUK!
'jammer' van de ondertoon :P X |
erg strak zo'n plotselinge verandering aan het eind! erg mooi ook!
en een leuke stijl :) |
Ik vind het mooi, dat de lezer zo direct wordt aangesproken; dit zorg ervoor, in combinatie met de juiste woordkeuze, dat het een erg meeslepend gedicht is. Bovendien is heeft het gedicht een erg lieve toon, mijns inziens, en vormen als 'zo'n' doen het altijd erg goed bij dit soort gedichten :)...
Verder vind ik het erg netjes afgewerkt, het is een strak, goedlopend gedicht met een nette structuur. Vooral de zinnen tussen haakjes vind ik erg sterk, deze laten de gedachten en belevenissen van de dichter echt goed zien, ik vind dat je deze op een hele mooie, subtiele manier naar voren laat komen :)! |
Helder, niet ingewikkeld, maar ik vind het wel wat hebben, vooral je einde geeft het iets speciaals. Qua taalgebruik en inhoud is dit niet iets verrassends, maar het werkt wel, en daar gaat het om :) .
|
Ik vind hem echt heel bijzonder. Eerste stuk al, maar dat einde geeft een speciale wending (y)
|
En ik zag je even vluchtig op school, zo zal onze relatie wel blijven bestaan, in vluchtige ontmoetingen die soms ontaarden in een langere ontmoeting.
Je blijft mooi dichten, en mooier en mooier, dat is fijn. Ik ben terug naar proza, ik laat wel eens wat lezen als ik genoeg heb. Daan |
Metafoor boeken met mensjes is leuk...
Ik denk trouwens dat een boek nooit gesloten is... :) Doeidoei kuzzzzzzzz |
laatste zin is wel leuk, verder vind ik het minder dan de meesten die een reactie hebben gepost. De metafoor-hoe het is opgesteld en neergeschreven vind ik toch iets voor hand liggend.
structuur vind ikw el grappig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21. |