Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Hoeveel studiefinanciering krijg je ongeveer? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=763813)

forumfreakie 02-03-2004 16:44

Hoeveel studiefinanciering krijg je ongeveer?

Hoe hoog is het bedrag dat je ongeveer krijgt als je aan een universiteit gaat studeren. Ik weet dat het te maken heeft met het inkomen van je ouders, maar aan welk bedrag moet ik ongeveer denken.
Ik ga op kamers..

Saycheese 02-03-2004 16:48

www.ib-groep.nl

Als je op kamers gaat krijg je iets van 220 euro basisbeurs, daarbij kun je een aanvullende beurs aanvragen, maar of je die krijgt hangt af van het inkomen van je ouders. Verder kun je ook nog redelijk voordeling lenen via de ib groep.

alwaysgood 02-03-2004 17:10

thuiswonend is ongeveer 74 euro
uitwonend is ongeveer 220 euro

daarnaast kun je nog aanvullende prestatiebeurs krijgen als je ouders niet zo heel veel verdienen. dit wordt berekend op het inkomen van je ouders 2 jaar geleden. Hiervoor heeft de ib-groep wel gegevens nodig van het inkomen van je ouders.
zo kreeg ik thuis wonend afgelopen jaar 274 euro :cool:

Andijvie 02-03-2004 18:01

Ik krijg nu iets van 228 euro per maand, uitwonend dus. Dat hangt niet af aan het inkomen van je ouders, dat is gewoon het basisbedrag. Maar wanneer je aan kan tonen dat je ouders hun bijdrage (er wordt verwacht dat zij ook een deel bijdragen) niet kunnen betalen of niet willen betalen, heb je recht op een extra aanvulling.

Naast dat basisbedrag, kan je ook nog geld lenen.
En je hebt natuurlijk recht op een OV-studentenkaart, als je in België woont (maar Nederlandse bent en in Nederland studeert) kan je ook een vergoeding krijgen. (Dat kan volgens mij ook wanneer je met het OV niet op tijd op school kan komen oid, maar zoiets moet je dan aantonen). Die vergoeding is dacht ik rond de 70 euro per maand.

forumfreakie 02-03-2004 23:04

Oke, heel erg bedankt! Kheb nu wel ongeveer een goed beeld. Kga pas over anderhalf jaar studeren maar was benieuwd hoe dat ongeveer zat.

Akites 02-03-2004 23:19

Over anderhalf jaar kan het wel eens heel anders zijn. Ze zijn nu aan het onderhandelen over een nieuw studiefinancieringsstelsel (en aangezien er toch op alles bezuinigd wordt...)

El Kim 03-03-2004 10:00

Citaat:

Uitverkorene schreef op 03-03-2004 @ 00:19:
Over anderhalf jaar kan het wel eens heel anders zijn. Ze zijn nu aan het onderhandelen over een nieuw studiefinancieringsstelsel (en aangezien er toch op alles bezuinigd wordt...)
Daar wil ik nog niet eens over nadenken :|

sublime 03-03-2004 10:31

ik krijg nu - thuiswonend - 190 euro p/m. vorig jaar kreeg ik 220, maar omdat mn moeder 2 jaar geleden (wat een systeem) meer verdiende krijg ik nu minder stufi :| uitwonend kom ik nu rond de 350 denk ik.

maar het is afhankelijk van hoeveel je ouders verdienen, dus verschild het ontzettend. maar op de site van het ibg kun je het volgens mij berekenen.

kastdeur 04-03-2004 11:39

Ik kreeg iets van 70 euro.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.