![]() |
Ken je schrobbelèr?
Tis pas carnaval geweest dan wordt het veel gedronken
maar dir drankje is heel erg lokaal (omgeving tilburg) wie kent het en vermeld aub ook ff waar je woont |
Ik ken het niet. :)
|
Ik ken het (gelukkig) ook niet.
|
Citaat:
|
Ik ken het wel, zo lokaal is het niet hoor. In Utrecht en Zuid-Holland is het iig ook wel bekend.
|
hier is het ook bekend
en ik ken mensen die er heel erg ziek van worden :|. |
---> Drugs & Alcohol
|
gister, in leiden. best lekker :)
|
tis wel te drinken
geen fles, of wel maar dan hoef je het erna nooit meer eindhovens drupke/slukske is het zelfde dacht ik |
Ken ik niet. :|
|
(y) ik ken het dus zeer zeker wel!
en ik kom uit Zeeuwland! |
Citaat:
iets wat ik nie ken fuck :o |
Tuuuuurlijk :D
Tof spul, maar heftig. Lekker alst koud is! Hier kent iedereen t, wordt zelfs geschonken op bepaalde tentfeesten. En ik woon in een dorp stuk onder Tilburg. |
hoe spreek je het uit, dan zal ik het wel vragen aan mensen uit de omgeving tilburg, ik ken het niet
|
Citaat:
Wij spreken het uit als: Schroebeliër. |
Homz, dan moet ik toch maar 'ns een keer naar het zuiden gaan... Hier is het iig niet bekend voor zover ik het weet... :(
|
[shrobbelèr]
|
heerlijk... hier in maastricht
|
JA! :)
Ik kom uit Wageningen en dit jaar voor t eerst carnaval gevierd in Tilburg... ik vond t echt super lekker :) maare .. waarom moet je dit weten eigenlijk? |
Ja ik ken het, en ik woon in omgeving Bergen op Zoom...
Goede en slechte ervaringen mee gehad :D maarre...is het geen Schrobbelaer, dat staat volgens mij wel op de fles. |
Citaat:
(al bekender als ik d8) = Warsocket |
jaaah ik ken t ook :D
jum jum :) ik vinnut wel lekker, alleen je moet wel oppassen, want voor je t weet... :D heel stiekem spul.... verder, als je te weinig geld heb ofzo, er is ook nog *dorp/stadnaam* kruidenbitter (tenminste, hier wel, en stukkie verder op ook) en dat smaakt zowat t zelfde, alleen is goeikoper :) |
echt behoorlijk lekker... gewoon met z'n 5en een fles kopen :o en leegmaken
|
Schrobbeler is echt ontzettend lekker! (en ook best bekend hier in Heerlen) alleen slaat het erg in en je kunt er flink ziek van worden :S
|
wtf is het dan?
bier8tig ofzo? of een mixje? of iets anders?? :confused: |
kruidendrankje
|
pff, neej
|
idd..zeg dan ook ff wat t is ofzo waar t naar smaakt...
...lekkerdan. |
not in Groningen
|
pff, moe ver grafen in grijze brein om deze draad van de verhaal het herinneren
|
Ja, mijn oma nam dat altijd als 'slaapmutsje' voor ze naar bed ging :)
Ik woon zelf in Geldrop trouwens, bij Eindhoven, maar heel mijn familie is Tilburgs, daarom ken ik het. Zelfde verhaal met bolussen trouwens, hoewel mijn oma die niet dronk als nachtmutsje... |
M'n broer voerde me dat spul 3 jaar geleden regelmatig.
Smaakt naar pepernoten geloof ik. Ik woon in Eindhoven. |
Citaat:
oh by the way schrobbelér rules helemaal fan van Citaat:
|
idd... doet mij ook altijd denken aan pepernoten
lekker spul trouwens... |
ik ken het :)
vin het erg lekker als het goed koud is een hele tijd gehad dat ik het echt regelmatig dronk, nu lang geleden eig. én ik woon in belgië, in tzuiden van o-vl |
Ik ken het, woon in Zeeuwsch Vlaanderen en werk in 'n café, wordt niet erg veel gedronken, alleen door Nederlanders van boven de 50..
|
Ik ken het. Drink het vaak als k in Tilburg uitga. T is het lekkerste drankje ooit!!! :o
|
nog nooooit van gehoord, maar ik zie dat het een echte aanrader is, dus dat ga ik proberen en misschien zelfs introduceren hier
|
ik heb er nog nooit van gehoord en ik kom uit haarlem en bijna niemand die ik ken iig die kent het
|
schrobbelèrrrrrrrr RULED zó zwaar :cool: Ik woon zelf in Rijen, naast Tilburg, en als ik soms een Tosti Bolle ga eten, dan pak ik meteen een schrobbelèr d'r bij, in ieder geval, meestal, want ik zit een beetje aan de medicijnen en dan ga ik van het padje af met teveel alchol zeg maar :D
|
Citaat:
|
Schrobbeler...hmmmm (y)
Laatst tijdens Dordt in Stoom (plaatstelijk festival in Dordrecht) nog behoorlijk wat van op..is echt best wel lekker.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41. |