lovetear |
04-03-2004 20:39 |
Citaat:
Gatara schreef op 04-03-2004 @ 21:15:
Vond je dat dan niet duidelijk overkomen dan?
Werd nog wel uitgelegd in de film:
Magdalena werkte hard om zo van haar zondes af te komen. Dat tehuis was daar voor "gevallen vrouwen" en ze moesten daarom ook hard werken om van hun zondes af te komen. Er heerste daarom ook grote tucht en orde. De nonnen zelf waren natuurlijk geen "gevallen vrouwen."
Misschien moet je iets meer van de katholieke kerk uit t verleden weten,.....
|
Jawel, dat was me wel duidelijk, maar ik vond het toch nog te oppervlakkig. Het werd me te zwartwit gesteld, zo'n heldere tegenstelling van goed en slecht zie je zelden in het echt. Deze film zou uit het oogpunt van de nonnen waarschijnlijk heel anders zijn, dan zouden de meisjes eerder afgeschilderd worden als vieze hoeren die de nonnen weer op het rechte pad probeerden te krijgen. Als je beide perspectieven in een film zet, wat totaal niet onmogelijk is, dan krijg je een veel interessantere film omdat je dan tot nadenken wordt gezet. Nu wordt gewoon medelijden opgedrongen, daar houd ik niet van.
En ik weet inderdaad niet veel van de katholieke kerk uit het verleden, maar dat is volgens mij niet zo belangrijk om deze film te kunnen beoordelen, je beoordeelt immers de film, niet het verleden :) .
|