![]() |
2 dingen
Zonlicht verborgen achter mist,
de wilde haren van de winter smolten snel. De koude rest, een onzichtbaar vlies slaat zich om mijn hele wezen heen, ik bibber en ik mis je. slapen Het spel is uitgespeeld. Ik heb mijn armen langs mijn zij gelegd en lig hier in dit sterversbed te wachten tot ik dood zal zijn. Mijn ogen sluiten zich nog net, mijn wimpers aan elkaar gelijmd. Het spel is uit, en mij rest slechts het wachten tot ik dood zal zijn. Te dramatisch? |
:) Goed maar ze spreken mij niet echt aan.
|
Hmm, waar komt dat door denk je?
|
Citaat:
kan niet uitleggen waarom enzo...mijn gevoel gewoon :). het 2é gedichtje vind ik mooier! |
over de 1ste loop k nu nog steeds te denken wat je drmee bedoelt, maar k vin m wel mooi. de 2de vin ik zeer sterk gesgreven en oowk super.
|
'de wilde haren van de winter'
Mooie vondst. Heeft nr. 1 een titel? Niet te dramatisch, het spreekt mij wél aan. Lief slot. 'Slapen' vind ik wel tamelijk dramatisch. Wel mooi symmetrisch, mooi metrum, maar voor mij mist het wat. Ik zou eerder 'stervensbed' zeggen trouwens. |
Citaat:
Stervensbed vind ik ook mooier eigenlijk :o . En een titel, iemand suggesties? En bedankt voor de reacties natuurlijk. |
ik vind de 2de mooier, die raakt mij om een of andere reden meer. waarom weet ik zelf ook niet zo goed.
maar het is een goed gedicht. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bedankt voor de reacties :) . |
Je 1e gedicht; mooi gevonden(taalgebruik), maar ik kan die 2e zin niet plaatsen. 2e zin vind ik ietswat jammer qua ritme/metrum.
2e is zeker dramatisch, of het té dramatisch is, kan ik niet zeggen. Ik vind het sterversbed een mooi, bijzonder woord. De rest oogt een beetje simpeltjes. (je schept overigens wel een mooi duidelijk beeld) Voor mijn gevoel kan je er meer mee:). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15. |