![]() |
Propodeuse en loting
Ik hoorde pas geleden van iemand dat je door het halen van je propodeuse een lotingsklasse omhoog gaat als de studie relevant is, klopt dit? (ga ik van klasse D naar C, toch voordelig)
|
Ja, bijvoorbeeld voor geneeskunde. Als je daarbij een HBO-V propedeuse hebt gehaald wordt je bij de lotingen ingedeeld bij lotingsklasse C. Alleen of dat zo blijft weet ik niet, ik geloof dat ze de instroom van HBO-ers naar het WO lastiger willen maken, maar het fijne weet ik er niet van.
|
Citaat:
Ontopic: ik weet het niet, maar als dat zo is zou dat wel fijn zijn. Dat geeft de mogelijkheid om een jaartje bv. bmw/farmacie te studeren en dan in een hogere lotingsklasse mee te doen voor geneeskunde. |
Als je je propedeuse hebt gehaald, kom je in lotingsklasse C terecht. Alleen kent farmacie geen echt propedeuse meer (in de zin van propedeuse-examen en -diploma) en heb je daar dus ook niks aan voor je lotingsklasse.
Ik wou namelijk ook op deze manier een lotingsklasse hoger komen (heb ook paar maandjes farmacie gedaan), maar omdat dat niet kon en ik de studie ook niet echt leuk vond, ben ik er maar mee gestopt. |
Maar je komt niet erg hoog, het is dus alleen gunstig als je een 'slecht' eindexamengemiddelde had...
|
Citaat:
En ik wil geen geneeskunde doen maar diergeneeskunde, heeft ook veel aansluiting :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen, je kunt niet via een hbo-propedeuse instromen bij diergeneeskunde. Je kunt alleen meeloten als je N&G op vwo-niveau hebt gehaald.
Of wacht tot je 21 bent en doe toelatingsexamen. |
Citaat:
Wat je zegt klopt trouwens wel. |
Citaat:
Volgens mijn tutor (zo noemen ze bij ons een mentor..) moet ik maar bij studiezaken kijken of ik een of ander bewijs kan krijgen dat ik mijn propodeuse gehaald heb, ik kan het altijd meesturen. |
Tegenwoordig heeft het halen van een propedeuse 0,0 invloed meer op de indeling in lotingsklasse... helaas..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26. |