![]() |
onderhuids |gedicht
Hou me vast
Hou me vast Zeg dat je van me houd Liefde Nooit meer Ik ben dood, ik ben koud Laat me vallen Laat me vallen Je weer toch hoe het moet Hou me vast Ik ben gek Krassen, tranen, bloed Liet me vallen Langzaam dieper vallen Heb je ooit in mij geloofd Hou me vast Ik ben ziek Je zit vast In mn hoofd Laat me vallen Vang me op Laat me niet over aan dit lot Tranen, alleen Kijk naar me ik ga kapot Krassen, liefde, bloed Ik snij je weg Nooit meer jij Het moet Laat me vallen Ga eruit Bloed, jij, vastgebrand Voor altijd, onder mijn huid |
een erg mooi gedicht
hij raakt me omdat ik mezelf er heel erg in herken maar daar zijn we ook tweeling voor prachtig gedicht en hij heeft me geraakt kusje sneeuwwitje |
Hoewel de verwoording op zich niet vernieuwend of bijzonder is, vind ik het een prachtig gedicht... De woorden bevatten enorm veel emotie; ik vind het knap dat je een dergelijk onderwerp zo kan verwoorden.
Het gedicht leest heerlijk; er zit een goed, vlot tempo in wat me erg aanspreekt. De herhalingen dragen daar zeker aan bij, vooral dit soort regels vind ik erg sterk: Laat me vallen Laat me vallen Je weer toch hoe het moet Hou me vast Ik ben gek Krassen, tranen, bloed Verder vind ik het beeld dat je oproept, als in 'ik probeer het wel weg te snijden, maar het zit al onderhuids' (zoals ik het zie), erg rakend. |
Bij vlagen geniaal.
Zoals de gehele derde strofe, zoals "Laat me vallen / Vang me op" en "Kijk naar me ik ga kapot" In die stukken heb je een heel diep gevoel in hele diepe zinnen gegoten. In sommige andere stukken zijn de woorden niet sterk genoeg voor wat ze dragen moeten, maar ik krijg er wel de kriebels van. Goede titel overigens. |
Erg mooi... ja.
|
Wat betekent de verticale streep in de titel?
|
Citaat:
|
Ik vind je einde mooi, de rest wat minder, denk dat het teveel op 1 persoon gericht is ofzo, ik weet niet, mij doet het (in tegenstelling tot anderen zie ik) niet zo veel. De rijm vind ik wel goed, de herhaling is niet echt storend, het zit best leuk in elkaar, maar toch mis ik iets denk ik.
|
Citaat:
Ja, vrij logisch. Ik zag 'onderhuids gedicht' als de titel, wat ik wel een mooi beeld vond. |
Citaat:
maarja |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06. |