![]() |
Remote Desktop probleem. Help!
Thuis heb ik internet verdeeld over 2 pcs door middel van een sitecom router. De router heeft een ingebouwde firewall. Als ik van een pc buiten dit netwerk probeer verbinding te maken d.m.v van Remote Desktop weigert hij, terwijl binnen het netwerk dit wel mogelijk is.
Graag een zo snel mogelijk antwoord, alstublieft. |
Ik weet niet wat je bedoelt met remote desktop, maar ik neem aan dat het een programma is om je computer op afstand te beheren. In dat geval even vermelden welk programma precies.
|
Verbinding met extern bureaublad in win xp
|
zo heet het
|
poort mappen
poort 3389 als ik me neit vergis.. en inderdaad.. dan kan je maar 1 pc remote desktop connection doen :p |
Er is een internal port en een external port. Waar moet je het portnummer 3389 invullen?
|
Citaat:
|
Als je van buiten de router met Remote Desktop van Windows XP wil verbinding maken lukt dat niet. Weet iemand waarom.
|
aantal tips:
1. omdat je portmapping niet goed staat in je router volgens hen port 3389 (zal wel zo zijn ;)) 2. misschien de firewall's die iets tegenhouden. 3. de winXP firewall staat aan GReet*z |
lukt het wel als de firewall uitstaat? Offtopic: of jij aub ook normaal kunt op dit forum tegen mij!! danku
|
Citaat:
POORT MAPPEN en als je dat niet kent.. ZOEKFUNCTIE zucht.. zelf keer zoeken is zo moeilijk he :| |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28. |