![]() |
Raad de filosoof
Op een serieus forum als dit ook een vrolijk spelletje.
Plaats een gedachte, quote of ander kenmerk en laat je medeforummers de bijpassende filosoof raden. Uiteraard komt degene met het goede antwoord met een nieuwe opgave. Om te beginnen (nav het topic over perfectie): God is perfect, daarom bestaat hij. Als hij niet zou bestaan zou hij immers niet perfect zijn. |
Citaat:
nouwja, ik gok descartes |
Citaat:
Een nieuwe: "een serieus en goed filosofisch werk kan volledig in grappen geschreven zijn." |
Een stukje van een filosoof :
"The world of ideas" (Everything you see is just a pale reflection from the original) ...Ennn Raad Maar. |
Citaat:
|
Glad ijs is een paradijs voor wie goed te schaatsen weet
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En van wie zou deze zijn?
"All I know is I'm not a Marxist. " |
Citaat:
|
en deze:
'wat een plompe geest! ik verdenk hem ervan een hollander te zijn..." |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Een nieuwe:
"Conservatives are not necessarily stupid, but most stupid people are conservatives." |
Geen flauw idee... (maar 't is wel een mooie quote :) )
"een serieus en goed filosofisch werk kan volledig in grappen geschreven zijn." weet ik trouwens ook niet. Conclusie: jouw opgaven zijn te moeilijk :P |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Dat was Descartes toch (ik ben echt heel slecht in namen van filosofen...)
Weet nog even geen andere maar die komt nog (en dan echt een moeilijke, speciaal voor alluman ;) ) |
""De natuur doet niets zonder doel."
|
Citaat:
En een nieuwe: "Always recognize that human individuals are ends, and do not use them as means to your end. " |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
(vind je me nu niet ont-zet-tend slim ;) ) |
Citaat:
|
Waaruber mann nicht sprechen kan, daaruber must mann schweigen. (spelfouten daargelaten :D)
ik vind eigenlijk wel dat ze in de originele taal gepost moeten worden... |
Citaat:
|
Citaat:
oké deze dan maar :D ...and there will be no Society, and which is worse of all, continual fear and danger of violent death. And the life of men, solitary, poore, nasty, brutish and short. |
Citaat:
Een nieuwe: "was wirklich ist, ist vernünftig" En een lol: Confucious say: man who drop watch in toilet bound to have shitty time. |
Citaat:
die andere doet me op een of andere manier aan Trainspotting denken, ik weet niet waarom... :D |
Citaat:
Meer confucious say: "Man who pushes piano down mineshaft get tone of A flat miner." |
dan zal het Hegel zijn. :)
'Its the cautious philosopher who stands aside from the street-brawl, whilst the mob and the common marketwomen intervene to prevent injury.' (hint: dit is niet de originele taal) |
Citaat:
Citaat:
Een nieuwe: "Jede Nation spottet über die andere, und alle haben recht" |
Schopenhauer
Een reis van duizend mijlen begint met een enkele stap. |
Citaat:
|
boedha?
|
Citaat:
|
"Beauty is in the eye of the beholder, I'm not the one to jugde"
ik zou graag willen weten van wie deze was, en dacht ik dit de perfect topic om er achter te komen :D |
Citaat:
'men kan niet twee maal in dezelfde rivier stappen' |
Plato.
"The unexamined life is not worth living." |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En een nieuwe: There is nothing outside of the text. Tip: vertaling van: "Il n'y a pas de hors-texte" |
Ik ken die citaten eigenlijk alleen in het nederlands, mijn talen zijn niet zo goed.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |