![]() |
[win XP] formateren
mijn pc doet een beetje erg raar de laatste tijd dus wil ik em graag formateren
ik heb alles wat ik wil bewaren op cd gezet dus alles kan er af nu het lukt alleen niet :s als ik via een opstartdiskette opstart met dos en ik typ: format c: krijg ik: bad command or file name als ik via deze computer naar de c schijf ga, rechter muis knop en formateren krijg ik ook een foutmelding (omdat hij windows gebruikt om windows te verwijderen wat niet kan heb ik me laten vertellen) als ik via de bios zorg dat ie eerst de cd lees en ik doe een win XP of win98 cd erin krijg ik te zien als ik de setup doe dat er geen schijf of een foute schijf is. Ik heb vrijwel geen verstand van pc´s. dus ga aub niet met moeilijke termen gooien :) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, veel succes (y) ps. je kan ook je windows xp gewoon repareren zonder dat je de boel moet formateren. |
Citaat:
ik heb de diskette die ik nu gebruik op deze manier gemaakt: deze computer, rechtermuis op a:, formateren, opstartdikette maken. Citaat:
Citaat:
zou kunnen mssn, maar daar heb ik ook geen verstand van :) |
In iedergeval,..ga ff naar drd download daar een van de bootdisks met format.
Je hoeft niet perceé de bootdisk van windows xp te downloaden, je kan ook andere gebruiken. Ik heb ff de windows 98se bootdisk (inclusief format) gebruikt, en hij werkt perfect! |
wat doen jullie moeilijk. Duw de cd erin met xp erop en hij formateert in dit geval de C schijf tijdens de instalatieprocedure.
|
We doen heus niet moeilijk, boozle.
Jij leest gewoon moeilijk! ;) Citaat:
|
Citaat:
Je kan de setup ook gewoon opstarten via windows. |
Jah op forums zet ik vaak eerst een reactie en dan lees ik de topix pas eigenlijk. :rolleyes:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43. |