![]() |
Beste soundtrack van film?
Wat vind jij een moooi nummer bij een drama film, of welk 'hard' nummer vind je goed bij een actie film?
soms kan muziek echt ontzettend mooi zijn bij bepaalde scenes :) wat vinden jullie het beste soundstrack? |
ik vind de hele soundtrack van Cruel Intentions wel leuk. Vooral in de eerste scene van die jongen op de snelweg in z'n Jaguar en dan Placebo op de achtergrond :cool:
|
soundtrack van Queen of the Damned :p
|
Bij Requiem for A Dream, De stukjes bij het begin van Fall en winter.
Het muziekje bij de vlucht naar Jurassic Park en de aankomst op het eiland. De hele simpele maar spannende muziek bij Signs bij de scene dat het jochie via een babyfoon een gesprek opvangt. Bij terminator 3 als ze in de schuilkelder aankomen. Arlington Road als Faraday vertelt over de bomaanslag van ene Scoobee. En Scream 3 vlak na het begin, als Sidney naar haar huis toeloopt. Dat zijn scenes waar ik de muziek erg goed vond passen, losstaand van of het goeie films waren. :p Beste soundtrack vind ik zeker weten Lord of the rings, die heeft eigenlijk gewoon alle benodigde elementen. :) |
Ik vind de Sountrack van Pirates of the Caribean heel goed.
En verder nog: Lord of the Rings Return of the King Starwars Gremlins 2 :rolleyes: Gremlin |
Mijn favoriete filmcomponist is John Williams. Dit niet alleen omdat hij de meest schitterende thema's voor films weet te componeren, maar ook de overige muziek vaak heel goed aan te horen is. Hij staat vooral bekend om zijn goede muziek bij actiescènes, maar romantische, dramatische of melancholische scènes (enz.) gaan hem naar mijn mening net zo goed af. Ik blijf zijn muziek bij de Star Wars films heel geweldig vinden, voornamelijk om de bovenstaande redenen. In de Star Wars soundtracks zitten vele sfeervolle thema's (makkelijk meer dan twintig), maar ook de overige muziek is erg indrukwekkend en aardig divers.
http://www.classicalrecordings.com/j...ilogy-logo.gif :D |
ik luister nu erg veel naar de soundtrack van cold mountain , meeste nummers door jack white geschreven
|
Fong sai yuk
|
Filmmuziek van Thomas Newman, Hans Zimmer en Danny Elfman. En natuurlijk alles van LOTR :D
|
kill bill
snatch lock, stock and two smoking barrels pulp fiction reservoir dogs donnie darko |
Ik vind dat de mooiste soundtrack van een film op dit moment is het nr van trijntje oosterhuis ''don't say that you love me' is. Het nr is de soundtrack van de film feestje!!! Werkelijk waar een prachtig nummer!!!
|
Citaat:
|
Grease natuurlijk :D
Maar die van Gladiator vind ik ook erg mooi, net als die van alle LOTR-films (y) Ook die van American Pie (allemaal), The Matrix (allemaal) en Bridget Jones's Diary zijn leuk, enzovoorts ;) |
Citaat:
en ook de muziek van danny elfman die tim burton vaak in zijn films altijd gebruikt <333 |
Ik vind de soundtrack van Pi echt fantastisch en die van Pulp Fiction. (y) :D :cool:
|
Luister vooral de soundtrack van Reservoir dogs, maar vind die van kill bill ook erg goed.
Muziek uit lotr is in lotr mooi, daarbuiten hou ik er niet van. Wel vind ik op dit moment dat nummer wat in Requim for a dream gebruikt wordt heel erg mooi. Wat ook bij de aftiteling te horen is. Weet iemand misschien van wie dat is en hoe het heet? De muziek in Once upon a time in the west met de mondharmonica is ook erg goed. |
Citaat:
|
Onder andere:
The Godfather Requiem for a Dream Fa Yeung Nin Wa Shichinin no Samurai Il Buono, il Brutto, il Cattivo Once Upon a Time in America Amadeus |
Citaat:
|
De soundtrack van Star trek: Nemesis is echt oke. (y)
Die van Resident evil is ook lekker mysterieus. Verder vind ik die van de Gladiator echt goed. Die mooie vrouwenstem met die muziek. Het zindert me na al die jaren nog steeds door mijn geest. :cool: |
Citaat:
|
die van Armageddon (Aerosmith - I don't wanna miss a thing)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Afgezien van Star Trek muziek, heeft Goldsmith ook muziek voor o.a. Planets of the Apes (originele versie) en The Sum of all Fears gedaan (en nog veel meer: Goldsmith wordt beschouwd als een van de pioniers van soundtracks), en ik kan maar 1 ding concluderen: Goldsmith maakt hele mooie muziek. John Williams (Star Wars, Indiana Jones) levert ook mooi werk af. James Horner (Star Trek The Wrath of Khan en The Search for Spock, en Braveheart) maakt ook goede soundtracks - vooral bij Braveheart heeft hij heel mooi werk afgeleverd. Redelijk onbekend is John Powell, die in ieder geval de muziek voor de film Evolution heeft gemaakt. Hier springen voornamelijk tussen uit de tracks 'The Mall Chase' en 'The Fire Truck', dat deuntje is echt geweldig. Trevor Rabin heeft de soundtrack van Armageddon gemaakt (ook hele mooie muziek, en dat vooral met het nummer van Aerosmith erbij...) maar als het op Bruckheimer films aankomt dan kan je toch beter Hans Zimmer als composer hebben: de soudtrack bij The Rock is gewoon echt geweldig gemaakt. Maar goed, ik ben persoonlijk sowieso meer aanhanger van soundtracks dan van gewone muziek :) |
magnolia - aimee mann (save me, wise up)
fight club - pixies (where is my mind) op het einde.. echt een beter passend nummer is er niet volgens mij american beauty - mja alles eigenlijk wel 28 days later - blue states (season song) en the wax conspiracy (in a heartbeat) the mothman prophecies - tomandandy (half light) etc etc |
Pirates of the Caribbean
Chicago (ontzettend oud natuurlijk, maar dat doet er even niet toe :o) |
die van GOOOOOOOOODMORNING Vietnam!
Maar dat komt omdat ik gewoon een rock 'n roll junkie ben ;) Oh, en Underworld een nummer voor Trainspotting laten doen is ook redelijk geniaal... :) Hoewel er meer passender muziek geweest zou zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Hier nog eentje! |
De soundtrack van Lady sings the Blues, mijn eerste kennismaking met Billie Holiday hoewel hier allemaal uitgevoerd door Diana Ross.
En de soundtrack van Grease (je kan zo leuk meebrullen) verder blijft het me allemaal niet zo bij. |
Lord of the Rings, alle 3 de cd's,
en die van Message in a bottle :D |
The sound of music :)
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk overigens niet dat er ook maar iemand hier rond dwaalt waar ik het nu over ga hebben, maar het nummer 'Look No Strings' van Chumbawamba in de film (o.a. in de endcredits) Dead by Monday vind ik ook wel iets hebben. Om de één of andere reden past het echt heel goed bij de sfeer van de film. Een andere geniale endcredit om naar te luisteren (sowieso de muziek door de hele film heen) is die van Airplane!: de muziek is zo cliche als het maar kan - en dan bij voorkeur nog net iets verder dan dat - en het meeste is regelrecht afkomstig uit andere films (o.a. Jaws). |
Titanic heeft echt de mooiste muziek vindt ik..k ga al zowat janken als ik die muziek hoor, zo mooi en emo :)
|
The Blair Witch Project (y)
|
Citaat:
Maar hij is beide keren toepasselijk :) |
Beide soundtracks van Queen of the damned zijn nog altijd geweldig.
|
Mja, mijn favoriete films hebben vaak ook prachtige muziek eronder.
Amelie 25th hour requiem for a dream(alhoewel dat niet meer een van mijn favoriete films is) road to perdition true romance american beauty om er even een paar te noemen :) . In de trailer van lotr2 zat trouwens hetzelfde deuntje als uit requiem for a dream. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Soundtrack van:
Requiem for a dream Spirited Away Schindlers List Amélie Pulp Fiction Fightclub (y) |
Pulp Fiction
Kill Bill Magnolia (aimee mann (y) ) Good Will Hunting (Elliot Smith) American Beauty The Green Mile |
Streets Of Philadelphia - Bruce Springsteen vind ik nog steeds erg mooi en de KillBillcd natuurlijk :cool:.
|
Amelie & Moulin Rouge v
|
de soundtrack van empire records is gewoon uberhip
maar die van american beauty is geweldig |
Ik vind de soundtrack van KPax erg mooi, vooral het openingsnr. Grand Central is geweldig.
Ook de soundtrack van A Beautiful Mind vind ik erg mooi. John Williams is (y) |
Citaat:
Ik ben erg benieuwd naar die van Cold Mountain en Pirates of the Caribbean trouwens. Die van Love Actually is ook wel leuk. Niet bijzonder, maar wel leukig (y) |
Citaat:
Enkele van mijn favorieten: - Candyman - Lord of the rings trilogie - Forest gump - The lion King - Against all odds - The Third man |
kvind Ode to Oren Isii van RZA echt een geweldig nummer in de context van Kill Bill
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52. |