![]() |
[HDD] hoe werken 2 hdd's?
ik heb een pc met 2 schijven, een pentium 2 met windows 2000. Ik wil graag weten hoe ik nou dingen op mijn 2e schijf kan zetten. Hij start automatisch e eerste op. Als ik in de bios de volgorde verander kan het ook niet omdat alle boot bestanden op de 1e schijf staan.... kan ik op een bepaalde manier tijdens het opstarten een keuze maken welke schijf???
|
Zoek op een zoekmachine naar een bootmanager ;), windows xp heeft zelf al een bootmanager
|
maar het is w2k
|
Hoe je dingen op de tweede schijf kan zetten? Wat bedoel je daar precies mee?
Heb je je jumpers wel goed? Een master, een slave (of cableselect...). |
w2k? leg even uit als je wil, waar dat voor staat begrijp ik niet. Verhaal van de jumpers zoals hierboven is wel goed ingesteld? Zet 'm anders eens op een ander IDE kanaal, bijv. de 1e schijf als master op de primary IDE, de brander als slave op primay IDE, de 2e harde schijf als master op secondary IDE en dan de dvd speler als slave op secondary IDE. Denk dat het dan wel zal lukken, maar een bootmanager ontkom je toch niet aan zonder windows XP
|
Als je in Windows zit kun je toch gewoon bij je 2e schijf? Via verkenner bijvoorbeeld? :confused:
|
W2K = Windows 2000 ;)
K = kilo = duizend |
Is het nu wel gelukt nadat je de ide drives anders hebt ingesteld?
|
nee dat had ik al geprobeerd maar dat is niet gelukt. Ik heb ook 1 jumper op master en 1 op slave staan. Alles is goed ingesteld maar ik wil alleen weten hoe ik op die 2e kan komen.
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ow laat maar ik ben stom geweest. Ik cond het al raar dat ik een c en een E schijf heb, maar nou zie ik dus dat de C schijf mijn 1e hd is en de E schijf is de tweeede harde schijf :eek:
Lekker makkelijk dus :bloos: . Toch bedankt iedereen (y) |
;)
In schijfbeheer kun je de driveletters veranderen, b.v. van die E een D. |
ja maar ik had eerder een cd rom speler dan een 23e schijf dus hij heeft automatisch de cd rom D: gegeven en die tweede schijf E: maar da vind ik best zo iedereen bedankt en doe er maar een leuk slotje op
|
Mocht je het ooit willen veranderen: je CD/DVD rom even op H zetten ofzo, dan is D weer vrij en kun je daar je schijf aan toewijzen, dan je DVD b.v. op E zetten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48. |