![]() |
[Muis]Lampje optische muis gaat niet uit!
Ik heb een optische muis met draad van Microsoft. Het werkt prima. Maar wanneer ik mijn pc uit doe, blijft de muis nog steeds aan. Ik bedoel dat het infraroodlampje niet uitgaat. Ik heb dit probleem sind is Windows 98 SE naar Windows XP heb geupgrade. Weet iemand misschien het probleem?
Bedankt voor de suggesties! |
Hmm, ik haal altijd de batterijen eruit ;) Is wel effectief.
Maar ik heb een optische muis... en die schakelt zichzelf gewoon uit hoor, onder XP en onder 98SE ook. Dus ik zou het zo direct niet weten, maar het lijkt me dus niet aan XP liggen. |
Staat kennelijk nog spanning op USB. Kweenie wat je daar aan zou kunnen doen.
|
Ik heb (had) hetzelfde probleem. Alleen blijft bij mij het led lampje van de 'num lock' op het toetsenbord ook branden.
De oplossing: stekker eruit ja klinkt heel dom, maar het is wel effectief en simpel. |
Dat is iets anders, dat blijft ws. aan omdat je keyboard power on functie aan hebt staan in BIOS. Zodoende blijft er spanning op PS/2 poort staan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit hebben wij ook met onze scanner :).
|
Citaat:
|
Lichtnet denk ik.
Mijn nieuwe PC (sinds vandaag. Whoehoe!) laat trouwens mijn muislampje branden. :| Ligt 't aan de (on)geaardheid van je stopcontact misschien? (Ik gok ook maar iets he.) |
nee eerder aan de ATX versie en USB van je moederbord denk ik
|
Ik heb een logitech draadloze muis+toetsenbord en bij mij blijft ook altijd NumLock-lampje aan en het infraroodlampje van mn muis blijft aan, maar midner scherp en gaat na een tijdje heel snel knipperen, hoort dit? :confused:
|
Citaat:
Citaat:
Overigens is het licht van een optische muis gewoon rood, geen infrarood; dat is immers onzichtbaar. Het licht van je afstandsbediening zie je immers ook niet. |
koop ergens zon mooi groot stekkerblok met een rooie knop 1x drukken alle lampjes uit... PC, monitor, webcam, scanner, printer enz. enz.
|
Citaat:
Bij mijn toekomstige moederbord kan je met jumpers aan en uit zetten of er spanning op de usb/ps2 poorten moet blijven staan. Dan moet het ook nog in de bios aanstaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
misschien heb jij je muis in een USB hub waar constant stroom op staat.
|
Citaat:
Ik kan 't niet vinden :o Heb een MSI moederbord, maar kan t nergens in de BIOS vinden :s |
Citaat:
|
Citaat:
Daar staat het meestal wel bij.. |
Doet Microsoft tegenwoordig ook in moederborden joh?
:p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55. |