![]() |
Utopia
:) :) :)
Hoe zien julle Utopia? Schrijf er maar een verhaaltje over, hoe het eruit ziet en werkt enzo. Als er een aantal verhaaltjes geschreven zijn over hoe jullie Utopia eruit ziet vraag ik er iets anders bij, waardoor je waarschijnlijk je verhaaltje moet aanpassen? Snap je. Het is een soort spelltje. Wie begint, hoe ziet je Utopia eruit? *Utopia = ideale plaats zeg maar. hoe de perfekte wereld eruit zou zien |
Utopia is precies dat: utopisch, onbereikbaar, ideeël, niet aanwezig, niet te verkrijgen. Dus waarom ernaar streven?
Utopia is blij zijn met hier en nu. Bovendien heeft de geschiedenis uitgewezen dat iedere poging om een utopisch denkbeeld te verwezelijken er op de een of andere manier duizenden en duizenden mensen moeten sterven. Weg met Utopia's! |
Citaat:
Ookal is Utopia misschien voor jou onbereikbaar, toch moet je er een ideaal-voorstelling van geven. |
Utopia komt uiteraard van het boek van Thomas Moore. Waarin hij zijn ideale samenleving beschrijft. Waarom zou die perse onbereikbaar moeten zijn.
Bij mij is het meer dat ik er gewoon geen zin in heb momenteel. :| |
Een plek waar men ongestoord drugs kan gebruiken en bier kan verdrinken.
Wel in een grieksachtige omgeving. |
Godverdomme,
alleen reageren als je serieus doet! :mad: |
Citaat:
2. Je vraagt: "Hoe zien julle Utopia?" Ik antwoord daarop: ik weiger een utopische samenleving noch te aanvaarden, noch na te streven. Waarom? Omdat ik niet geloof in maakbaarheid van de samenleving op dit niveau. Ik geef dus een duidelijk, eerlijk en serieus antwoord op jouw vraag. Als jij dat antwoord niet wil aanhoren, dan moet je die vraag niet stellen. |
Utopia = de hemel
|
Citaat:
|
Utopia is de plaats waar je enkel bent, niets doet, en heel belangrijk; niets wilt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De wereld zoals hij nu is, vind ik ideaal genoeg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De hemel is er al, alleen falen wij haar te zien.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:) |
Citaat:
Jij? |
Citaat:
|
Citaat: