![]() |
Over het vereren van goden...
Ik snap iets niet. Het aanbidden en eren van goden is toch iets heel onlogisch. Neem nou Jezus. Hij wou toch ook nooit aanbid worden, hij wou als een gelijk iemand worden beschouwd. Ik vindt mensen die aanbid willen worden meer dictators, want het stelt ze in een soort hogere machtspositie. Dat hoort toch niet bij goden. Ik bedoel in sommige godsdiensten (vrij kleine) moeten mensen uren per dag een god aanbidden... Het gaat er toch om dat een mens gelukkig is en niet datie 1/3 van zijn leven aan het aanbidden van goden weggooit...
Of zie ik het verkeerd :confused: ? |
ja.
|
Bedankt voor de verlichting. Dit is een ankerpunt in mijn leven.
|
Citaat:
Persoonlijk bid ik niet naar mijn goden. ik bedoel hiermee dat ik niet elke dag een uur ofzo uit trek voor alleen te bidden. Ik denk aan hun in mijn gedachten en bedank hun in mijn gedahcten, meestal op mijn fiets naar school :D. Ik vind het idd nutteloos 1/3 van je leven zitten te bidden terwijl je het ook in je gedachten kan doen. maarja, ze doen maar he :D. tot hier mijn verhaal in de hoop dat dit het nieuwe ankerpunt is in jouw leven :D |
bidden is het praten met God, dus noodzakelijk om een goede relatie te krijgen met God. maar dat sommige 1/3 van hun leven aan het bidden zijn, vind ik wel maf, maarja je soms van die mensen
|
Ik denk dat je god meer aanbidt door alles wat hij gemaakt heeft met respect te behandelen. Dat wil zeggen jezelf, de natuur en anderen. Als je dat doet vind hij het vast niet nodig dat je ook nog echt direct tegen hem bidt.
|
Citaat:
Als gelovigen nou eens zouden inzien dat het inderdaad veel belangrijker is om naar de geest en naar de strekking van het geloof te leven, dan naar de letter ervan... |
Citaat:
|
Citaat:
|
misschien worden sommige mensen wel gelukkig van 1 derde van de dag hun god aanbidden?
|
Religie moet je niet rationeel bekijken want het heeft er niks mee te maken.
|
laten we het oogpunt veranderen. jij zegt:
iemand gelooft in een of ander wezen, en de iemand moet van het wezen aanbidden, dus iemand doet dat ook *twwiissst* -> iemand is onder de indruk van iets waar hij in gelooft, en aanbid het iets als dank zeg maar. jezus wilde niet aanbeden worden, toch doet iedereen het. waarom? omdat iedereen zo blij met hem is. like, duh |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06. |