Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Blizzard zoekt level designers voor 3D RTS (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=766983)

İha0$ 06-03-2004 13:46

Blizzard zoekt level designers voor 3D RTS [STARCRAFT 2?]
 
Citaat:

Level Designer

Blizzard Entertainment is looking for a talented level designer with experience building levels using any of the popular 3D Real-Time Strategy game toolset (Warcraft 3, Age of Mythology, Command and Conquer, etc). The ideal candidate has industry experience on a shipping game, or has created and distributed levels in the fan/mod community. Level designers need to be able to create fun and interesting environments that look and play great. Samples of your work should be submitted along with a resume and cover letter. Please include a breakdown for each level that describes what you did (layout, modeling, textures, lighting, triggers, etc.). If you do not have existing work, you will be required to create a level using the Warcraft 3 World Editor.

Requirements


Absolute Passion for playing and making computer games
Experience creating levels in a 3D RTS game toolset (Warcraft 3, Age of Mythology, etc)
Great sense for what makes a game or level fun to play
Ability to make an interesting environment using textures, height and doodads
Must be able to do limited scripting or use triggers within a game toolset
Ability to work well in a team environment
Plusses:

Ability to script interesting cinematic sequences using in-game art
Experience working as a level designer in the game industry
How To Apply
All applicants must submit a map submission to be considered for this position.

If you have worked on maps in a published product, you may submit the names of the levels you worked on with your resume. You may submit 1-3 maps from any 3D RTS game for review in this manner.

For those creating a level using the Warcraft 3 WorldEditor, the applicant must submit a trigger map using the guidelines below. A trigger map is defined as being a multiplayer, trigger-intensive, non-melee map. Some examples of trigger map types would be Hero Arena battles, Tower Defense, Adventure, etc.

Maps created for submission using the Warcraft 3 WorldEditor must:


Have at least a 10 second intro cinematic
Be designed to be played by at least 4 players
Have functional victory and defeat conditions
Include use of the Warcraft quest log
Demonstrate good use of doodads and terrain texture to make the map look organic and aesthetically pleasing
Demonstrate strong technical ability using the trigger system
Feature well-organized and bug-free triggers
Contain a short story background of the map
Be a polished, finished map
Feature fun, balanced gameplay
In addition to a trigger map submission, a melee multiplayer map submission is optional.
To apply, please mail a cover letter, resume and level portfolio (on CD-ROM) containing your map submission(s) to:



Blizzard Human Resources
Attn: Jack Sterling
Level Designer
P.O. Box 18979
Irvine, CA 92623

Basic Tips for Resume Submission

No calls or e-mail, please. This is a full-time position in Irvine, California. We do not have internships available.
Wat denken jullie? Toch een StarCraft 2?

Reverend 06-03-2004 13:49

Sowieso een starcraft 2

Marcade 06-03-2004 14:20

blerg .. ik zal wel een van de weinige zijn maar ik hoop geen 3d :(

JUH 06-03-2004 14:24

de 2de expansion voor warcraft 3 :p

İha0$ 06-03-2004 16:18

Citaat:

JUH schreef op 06-03-2004 @ 15:24:
de 2de expansion voor warcraft 3 :p
haha! nou, ik hoop toch eerder op SC2... man, deel 1 was vet!

bezorghoer 06-03-2004 19:42

Man, als dit echt StarCraft 2 word ga ik flippen!

Reverend 06-03-2004 20:16

Citaat:

Marcade schreef op 06-03-2004 @ 15:20:
blerg .. ik zal wel een van de weinige zijn maar ik hoop geen 3d :(
hmm, waarom niet? De 3d versie van warcraft (deel 3 dus) was ook erg goed gelukt, zonder dat de derde dimensie afbraak deed aan de orginele warcraftsfeer.

Afgezien daarvan denk ik dat je weinig kans hebt dat starcraftII 2d wordt :p

Onorthodox 06-03-2004 22:42

Ik hoop ook dat sc2 2d word. Al zal dat idd niet gebeuren, nee :p

En ik hoop ook dat ze geen heros gaan gebruiken. Vind ik ook niet zo leuk :p

Obi Wan 06-03-2004 23:00

Oh god.. laat het aub aub aub SC2 zijn

3d maakt me geen hol uit, als het maar goed te spelen is en het Sc2 is :D


*hoopt*

Marcade 06-03-2004 23:07

Citaat:

Reverend schreef op 06-03-2004 @ 21:16:
hmm, waarom niet? De 3d versie van warcraft (deel 3 dus) was ook erg goed gelukt, zonder dat de derde dimensie afbraak deed aan de orginele warcraftsfeer.
Ik weet dat ik weinig kans heb en dat WC 3 een succes was, maar persoonlijk vind ik de 2D versies (van warcraft) leuker en fijner dan de 3(D) versie. :) Ik vond 't wel degelijk de sfeer verminderen. :)

^Dragon^ 06-03-2004 23:13

Citaat:

1. Absolute Passion for playing and making computer games
2. Experience creating levels in a 3D RTS game toolset (Warcraft 3, Age of Mythology, etc)
3. Great sense for what makes a game or level fun to play
4. Ability to make an interesting environment using textures, height and doodads
5. Must be able to do limited scripting or use triggers within a game toolset
6. Ability to work well in a team environment
hmmm, misschien moet ik me wel opgeven, alleen de eerste vijf eisen kan ik 'niet zo goed', in de rest ben ik wel aardig goed ;)

Kill Bill 07-03-2004 03:39

ow iemand van jullie al de WOW trailer preview binnengehaald?

omg dat is me pas 3D... die graphics... omfg *kwijl*

prox- 07-03-2004 12:52

warcraft IV misschien ??? :p

bezorghoer 07-03-2004 13:24

Citaat:

metallicboy schreef op 07-03-2004 @ 13:52:
warcraft IV misschien ??? :p
mwa, zou wel leuk zijn, maar niet echt eerlijk... StarCraft is de enige Blizzard titel zonder vervolg.. dus dat mag best komen van mij...

JUH 07-03-2004 14:07

Citaat:

bezorghoer schreef op 07-03-2004 @ 14:24:
mwa, zou wel leuk zijn, maar niet echt eerlijk... StarCraft is de enige Blizzard titel zonder vervolg.. dus dat mag best komen van mij...
niet eerlijk? niet reeel

ze hebben met WOW de verhaallijn voorlopig al in de hand
dus een vervolg is voorlopig niet mogelijk denk ik

SC2 is idd een optie..
en waarom ook niet
met SC: Ghost zal waarschijnlijk genoeg speelruimte bieden om daar ideeen voor een 2de SC mee te maken

bezorghoer 07-03-2004 14:29

Citaat:

JUH schreef op 07-03-2004 @ 15:07:
niet eerlijk? niet reeel
ook goed :P


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.