![]() |
Oude metal & heavy metal!
Wie zijn volgens jullie nu de echte voorvaderen van metal en rock? Ik heb een CD aan het samenstellen, vandaar :D.
Om dit moment staat de volgende er al op: - Iron Maiden (du'ugh) :D - AC/DC - Motörhead - Van Halen |
Ik heb een CD aan het samenstellen, en staan de volgende er al op...sorry voor de lompheid :rolleyes:
|
Voorvaderen wil ik niet zeggen, maar klassiekers zijn toch wel:
Slayer Judas Priest Alice Cooper Thin Lizzy Er zwerft ook ergens een classic rock topic, doe daar je voordeel mee. |
Citaat:
|
Thin Lizzy
Hanoi Rocks Black Sabbath Motley Crue Van Halen Kiss Megadeth Motorhead Alice Cooper Iron Maiden AC/DC Judas Priest |
Black Sabbath als 1 van de aanstichters hè :)
|
Led zepplin misschien.
Deep purple denk ik ook wel. Guns 'n Roses? |
Citaat:
Led Zepplin en Deep Purple natuurlijk ook, maar daar heb ik al een full cd van :) |
De echte voorvaderen zijn voor mij toch echt wel Black Sabbath en Zeppelin... De rest kwam zo'n beetje daarna mede door deze bandjes, waardoor vanzelf die tientallen verschillende stromingen van metal ontstonden.
Als je het over bands gaat hebben die andere bands een hoop hebben beinvloed dan praat je wel over Kiss, Guns 'N Roses, Maiden, Metallica etc. maar het kwam voor mij toch echt bij Sabbath en Zeppelin vandaan. Zonder die bands zouden duizenden metal bands nu niet bestaan. |
Citaat:
|
the doors mogen hier dan ook niet ontbreken
niet echt veul bands beinvloed, maar wel gave pre-metal muziek. |
wat de neuk hebben the doors met oude (heavy) metal te maken?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Black sabbat
Motorhead Venom ac/dc |
Citaat:
|
Citaat:
|
minor threat
sick of it all 25 ta life (oud werk wel) Johnny cash warzone Gorilla biscuits Agnostic front (one voice/ victim in pain/ cause for alarm etc.) dan ben je hip |
limp bizklit
haha, het was eigenlijk een typfoutje..... |
Citaat:
onntopic: Denk dat je idd moet beginnen met black sabbath en iron maiden (dat zijn toch wel dé bands op dit gebied)... Volg het advies van je mede-forummers :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oude Metal zuigt, op metallica na, maar wat er uit voort is gekomen roeleert:
Slipknot, Ill Nino, Cradle of Filth, Fintroll, Stone Sour, Soulfly, Sepultura, Blindside, Slayer ROELEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: (y) :cool: :D |
Citaat:
|
Led Zeppelin
Alice Cooper Kiss Deep Purple Black Sabbath Mötorhead obviously... |
Citaat:
|
Ik luister zelf graag naar ;
slayer judas priest iron maiden ac/dc motörhead megadeth metallica (oude werk uiteraard) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Paranoid, Black Sabbath en Heaven&Hell zijn toch wel m'n favo's (y) @ illnino: Als je niet weet waar je het over hebt, hou je mond dan :rolleyes: |
Citaat:
de invloed van bach op de rockmuziek is te verwaarlozen rock komt voort uit de blues, die afstamt van de afrikaanse negerslaven muziek. en daar heeft klassieke muziek weinig mee te maken gehad. |
Citaat:
|
Citaat:
|
op zn tijd gaaf.
venom meatloaf ( bat out of hell) megadeth slayer motley crue mercyful fate |
Citaat:
http://pics.sjeemz.nl/img.php/594092...72217325//7ad7 |
:rolleyes:
Citaat:
|
waarschijnlijk denkt hij dat 'god hates us al' het debuut is
|
Dat is toch ook zo? :confused:
|
Citaat:
Maar er zijn nog veel meer namen die hun rondje maken. Denk ook aan Metallica, bijvoorbeeld. En wat dacht je van AC/DC? Kan ik nog wel even door ;) |
Dat wil trouwens niet zeggen dat ik niet vind dat de basis voor heavy metal al veel eerder is gelegd, echter, de heavy metal zoals we het nu benoemen stamt niet zolang terug als black sabbath... Dat ze aan de basis liggen, ben ik het mee eens. Maar dan kan ik nog wel verder teruggaan in de tijd...
|
Maiden hoort bij de nieuwe golf ^_^
|
Citaat:
wat?: METAL wie?: Black Sabbath |
Noem dan de plaat op waar ze metal maakten aap.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25. |