![]() |
[XP] Ping: Error Code 65
Ik heb hier een XP bak, maar die wil niet echt meewerken aan een netwerk.
Als ik 127.0.0.1 ping doettie hetn wel, ping ik naar het ip dat ik hem heb gegeven (192.168.0.1) dan komt hij met de melding "Ping: Transmit Failed, Error Code 65" (ik heb al gezocht, maar wat ik vond was niet bevredigend: http://support.microsoft.com/default...;en-us;q316414). Wat ook vreemd is dat als ik ipconfig gebruik, hij geeft:"Ethernet blablabl: Media state: ........... Media disconected" En verder niets. Wie kent dit probleem en is er een oplossing voor?? Ik heb trouwens: Mobo: MSI MS-6526 mety onboard LAN XP-Pro |
Offtopic: Leuke nick. :o
|
driver incompatibilty? of een irq conflict?
|
hij deed het voordat ik win xp er opnieuw opkwakte wel, en in de device manager zie ik geen uitroeptekentjes ofzo staan
|
probeer dit eens: A nice FREE graphic replacement for the standard PING utility.
|
Dat tooltje geeft zowel bij 127.0.0.1 al;s bij 192.168.0.1 de melding: "connection refused"
|
wat gebeurt er trouwens als je probeert te pingen van een andere computer naar de 'probleem-computer'?
|
timeout bij opdracht
|
en probeer dit eens: http://www.tacktech.org/display.cfm?ttid=257, ik vond die link op experts-exchange als accepted answer, zal wel werken dan he? :)
ps: kom dan weer ff op msn |
offtopic: Ben ik al??
|
127.0.0.1 zal je altijd kunnen pingen, omdat dat een adres van je pc is, die staat er standaard in. dus daar hoef je niet meer naar te kijken, amar die fout, dat zou gewoon verkeerde drivers zijn voor je netwerkkaart, en een IRQ conflict lijkt me sterk als hij On-board zit.
greet*z |
Idd, probeer je driver te deleten in het hardware management dinges. Als het goed is wordt hij bij het opstarten opnieuw correct gedecteerd.
Als je natuurlijk je drivers hebt kan je gewoon je netwerkkaart opnieuw installen, maar dat wist je vast al |
Ik heb de drivers al eens geunistaleerd, netwerkkaart via de bios gedisablesd, hadnmatig drivers weg gegooit, helpt helemaal niets. (is er een andere oplossing dan windows er opnieuw opkwakken??)
|
Vast wel. Al geprobeerd om de netwerkkaart in een andere pc te steken in kijken of ze het daar goed doet?
Wordt ze wel correct aangezien in dat hardware overzicht van windows? (geen uitroeptekens etc?) Probeer dat eens... Nadien zou het enkel nog een verkeerde instelling kunnen zijn ivm protocollen of netwerken...Misschien tcp/ip er opnieuw opgooien. Kijk ook eens of je verbinding staat bij netwerkverbindingen, en welke properties die heeft (rechts klikken op verbinding) Als er een kruisje staat bij de verbinding is er sowieso iets fout ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Is er iets in je bios dat gerelateerd is met je netwerkkaart...(of ze wel degelijk enabled is, (volgens jou wel he), speciale meldingen... Vanaf wanneer is de kaart gestopt met correct te werken, als ze dat ooit heeft gedaan, misschien is je mobo pas nieuw. Ach ja, probeer het overige dan nog eens dat ik had voorgesteld. Als je een reinstall doet weet je direct of het hardwarematig is (dat betwijfel ik althans) En dan nog, misschien heeft het met bekabeling te maken... Probeer zoveel info te geven als je kan |
zit je utp kabel er in?
|
Ik kan niet naar mezelf pingen omdat ik geen kabel in mijn pc heb zitten, das raar?? of bedoelde je iets anders. 3 maanden geleden deettie het gewoon zonder problemen. In de tussentijd heb ik windoows er een keer opnieuw opgezet. Dit was weer de eerste keer na die format dat ik netwerk probeer te krijgen.
Citaat:
|
Media Disconnected (uit je eerste post) betekent dat je utp kabel er niet in zit. 127.0.0.1 kan je wel pingen zonder kabel erin, dat dat 192.168.x.x ip adres normaal gesproken bij jouw pc hoort wil niet zeggen dat je dat ook altijd kan pingen.
|
maar met utp kabel erin doetie het ook niet.
En het is wel heel vreemd dat als je doet ipconfig datie dan alleen teruggeeft media disconectet en niet ook zijn ip wat ik heb ingesteld |
connector kapot dus. of drivers b0rked.
|
Volgens mij is dit een firewall-error.
Heb topic niet gelezen verder, maar als je firewall hebt doe em eens uit. ;) |
Als iemand weet hoe ik de firewal uit windows sloop, graag....
(maar nu eerst maar weer eens een format....) |
Citaat:
|
Probeer eens op te starten in veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Als dit werkt ligt het zeker aan instellingen van een firewall of virusscanner. Kwestie van dan zelf uit te zoeken welk programma dit veroorzaakt. (misschien door al de progs in je run van de registry één voor één op te starten en te kijken vanaf wanneer je niet meer kan pingen) |
Citaat:
Slopen kan je hem niet, uitzetten wel! configuratiescherm -> netwerken -> eigenschappen netwerk -> geavanceerd -> "mijn computer en netwerk beveiligen blablabla" uitvinken. |
Hoe je die moet uitzetten weet ik wel...
K heb net windows er opnieuw opgedondert maar dat help niet zobveel. Hij geeft nu alleen met "Host Unreacheble". Met knoppix krijg ik ook geen netwerk.... (ook niet met een andere netwerkkaart). We hebben de utp kabel doorgemeten, maar die moet goed zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |