Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Opgezwolle Amsterdams Finest 05-03-2004 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=767132)

Carl Johnson 06-03-2004 16:34

Opgezwolle Amsterdams Finest 05-03-2004

Wie was daar nog meer aanwezig? En wie vond het net zo vet als ik? :)

www.opgezwolle.nl > PICS > Amsterdam 05-03-2004

Fog 06-03-2004 17:27

heb ze daar niet gezien, wel andere optredens van hun en zo vet vind ik ze niet, niet dat ze slecht zijn, zeker niet, maar vind de sfeer gewoon kut vooral nu ze steeds commercieler worden, en ze vinden zichzelf een beetje te goed. :nono:

Wim Wok 06-03-2004 18:09

was uitverkocht :(

FaZ 06-03-2004 22:03

allemaal brainless chicken die 2 uur werken voor hiphop :s

Wim Wok 06-03-2004 22:29

Citaat:

Annuhhhhh schreef op 06-03-2004 @ 18:27:
heb ze daar niet gezien, wel andere optredens van hun en zo vet vind ik ze niet, niet dat ze slecht zijn, zeker niet, maar vind de sfeer gewoon kut vooral nu ze steeds commercieler worden, en ze vinden zichzelf een beetje te goed. :nono:
steeds commercieler? ze hebben 2 low budget clips.

Carl Johnson 07-03-2004 00:11

Citaat:

Annuhhhhh schreef op 06-03-2004 @ 18:27:
Ben ik het niet mee eens.

R 07-03-2004 00:39

naa, bi riel..
ze brachten spuugdingen uit, het was faking dope krijg veel erkenning en fame in de underground scene.
toen kwam vloei&brand-stof en droppen ze ineens 2 clips.
Ik zeg niet dat ze commercieel zijn maar ze gaan wel de kant op..

R 07-03-2004 00:39

als nog vindt ik die zwolle schijt dope!

lovetear 07-03-2004 08:21

Ach, ik vind opgezwolle, raymzter en DAC de 3 beste acts van Nederland, en ze hebben allemaal clips uitgebracht. Boeiend, ze mogen zo commercieel worden als ze maar willen, zolang de muziek er maar niet onder lijdt.

R 07-03-2004 11:49

Citaat:

lovetear schreef op 07-03-2004 @ 09:21:
Ach, ik vind opgezwolle, raymzter en DAC de 3 beste acts van Nederland, en ze hebben allemaal clips uitgebracht. Boeiend, ze mogen zo commercieel worden als ze maar willen, zolang de muziek er maar niet onder lijdt.
DAC, Raymzter en OZ zullen nooit tippne aan Casto, Mach & Jesse en OP!

STP 07-03-2004 14:29

^ Casto, die gast is de beste :) Die freestyle een tijd terug een keer op de radio midden in de nacht, haha, té vet! :)

Anyway, Opgezwolle is érg vet, klinkt in ieder geval niet zo standaard meezing zoals Brainpower, Rhaymster en Extince bijvoorbeeld.

Ricardo is ook tof trouwens, zit met hem in de Kunstbende jury dit jaar...

lovetear 07-03-2004 15:04

Citaat:

R schreef op 07-03-2004 @ 12:49:
DAC, Raymzter en OZ zullen nooit tippne aan Casto, Mach & Jesse en OP!
Ben ik het niet mee eens. Veel respect voor osdorp enzo hoor, daar niet van, ze hebben veel betekend voor NLhiphop, maar de nieuwe generatie is (vind ik dan) veel creatiever.

Fog 07-03-2004 16:00

Citaat:

R schreef op 07-03-2004 @ 01:39:
naa, bi riel..
ze brachten spuugdingen uit, het was faking dope krijg veel erkenning en fame in de underground scene.
toen kwam vloei&brand-stof en droppen ze ineens 2 clips.
Ik zeg niet dat ze commercieel zijn maar ze gaan wel de kant op..

dat bedoel ik ja..ik vind het ook niet erg als ze commercieel worden, maar vind het jammer dat de sfeer bij optredens dan zo anders word, veel groter en ander publiek.

en ik vind ze ook niet slecht maar gewoon een beetje dom, stoer met een fles wijn opkomen en er geen slok van drinken, vinden zichzelf echt geweldig. heb een hekel aan arrogantie en patserig gedrag.

Cheops 07-03-2004 16:31

Citaat:

lovetear schreef op 07-03-2004 @ 09:21:
precies

ze mogen alles doen, als ze maar niet de brainpower kant opgaan.

en dat gezeik over commercieel, extince is toch ook 'commercieel', ik weet niet of iemand bij dat laatste concert van 'm was in de effenaar, maar dat was kk dope, en iedereen kwam er op af heel de zaal zat bomvol, wat alleen meer ten goede kwam van de sfeer..

Fog 07-03-2004 16:47

grote optredens zijn oke zolang de sfeer maar niet minder word en bij het laatste optreden van opgezwolle dat ik zag vond ik de sfeer duidelijk wel minder dan eerder. commercieel boeit opzich ook niet, daar gaat het ook niet om, ik luister nog net zoveel opgezwolle als eerder alleen vind de optredens niet echt boeiend meer.

Wim Wok 07-03-2004 23:19

j akan toch moeilijk verwachten dat die gasten underground blijven, zij moeten toch ook het brood op de plank krijgen. ze verdienen nu al bijna niks, had gelezen dat Stick it als schoonmaker werkt en laatst nog ontslagen was, word altijd een beetje moe van dat gezeur over de commercie, zolang ze hun sound niet aanpasse nwat de grote meute wil horen en hun eigen ding blijven doen is er toch nix mis mee dat ze hun shit promoten?

Fog 08-03-2004 07:35

ik vind ze gewoon arrogant en patserig, dat is het....niet dat ze niet goed zijn maar ik erger me aan ze...ik vond ze eerder ook al arrogant dus heeft ook niks met commercie te maken zoals ik al zei, het word alleen toch wel wat erger.

de muziek zelf blijft oke.

ESCO 08-03-2004 20:06

Als ze maar geen Brainpower worden vind ik alles best.

Zag ook op VPRO een stukje video van Extince ft klopdokter van hun show.
Die klopdokter is gewoon te dope voor worden freestylen zonder beat.

eXo 08-03-2004 20:29

Ik vind dat wel gaaf Opgezwolle maar ik heb het niet gezien, en ik heb ook verder niks bijster boeiends te melden, behalve dan dat dit de schematische weergave is van allochtonen naar etniciteit in Zwolle gemeten in 2002.

http://www.zwolle.nl/cms/cms.nsf/c12...ElemFormat=gif

eXo 08-03-2004 20:30

Best veel "Overige Europeanen" .. waar ligt Overig Europa eigenlijk?

Escapism 08-03-2004 21:36

exo jongen, nothing but love

lovetear 08-03-2004 21:42

Citaat:

ESCO schreef op 08-03-2004 @ 21:06:
Als ze maar geen Brainpower worden vind ik alles best.

Zag ook op VPRO een stukje video van Extince ft klopdokter van hun show.
Die klopdokter is gewoon te dope voor worden freestylen zonder beat.

Oeh, waar was dat op?

lovetear 08-03-2004 21:42

Citaat:

eXo schreef op 08-03-2004 @ 21:30:
Best veel "Overige Europeanen" .. waar ligt Overig Europa eigenlijk?
:D

ESCO 08-03-2004 21:51

Citaat:

waar ligt Overig Europa eigenlijk?
overal

Roemenie
Bulgarije
Albanie
Griekenland
Italie
Spanje
Ierland
Engeland
Finland
Zweden
Noorwegen
Denemarken
Duitsland
Belgie
Tsechie
Zwitzerland
Oostenrijk
Lichtenstijn
Luxemburg
Wit Rusland

en nog een paar,

Fog 08-03-2004 22:12

BRAINPOWER wat een kutnaam eigenlijk

Escapism 08-03-2004 22:15

Citaat:

Annuhhhhh schreef op 08-03-2004 @ 23:12:
BRAINPOWER wat een kutnaam eigenlijk
nee, annuhhhhh is lekker :p

eXo 08-03-2004 22:15

Citaat:

Escapism schreef op 08-03-2004 @ 23:15:
Oeh touche.

Carl Johnson 08-03-2004 23:07

Citaat:

Escapism schreef op 08-03-2004 @ 23:15:
Ik zou het eerder een mooi meisje noemen.

Wim Wok 09-03-2004 00:52

het is zo kut dat als je een keer een slecht grapje verzint, er iemand je net voor is.:(

Carl Johnson 09-03-2004 07:41

Citaat:

Wim Wok schreef op 09-03-2004 @ 01:52:
het is zo kut dat als je een keer een slecht grapje verzint, er iemand je net voor is.:(
:p

Fog 09-03-2004 10:17

:bloos: fout word toch altijd hip na een tijdje

StijnSpoortNiet 09-03-2004 13:22

Opgezwolle was laatst in groningen.
(y)

LeRatLuciano 09-03-2004 18:56

Alsof die gasten er rijk van worden, ik denk dat ze meer geld hebben gepompt in hun ding zelf voordat ze hun platendeal kregen dan dat ze er nu voor terug krijgen

maar wat maakt het uit een paar clips, zoveel artiesten hebben clips..zelfs de artiesten die de meeste mensen ''underground'' vinden hebben nog clips

dope=dope en dat blijft opgezwolle

Rat

Fog 09-03-2004 20:07

dat is waar...

maar opgezwolle krijgt behoorlijk wat betaald voor een optreden heb ik gehoord.

Cheops 09-03-2004 20:31

Citaat:

Annuhhhhh schreef op 09-03-2004 @ 21:07:
dat is waar...

maar opgezwolle krijgt behoorlijk wat betaald voor een optreden heb ik gehoord.

dat is logisch ze zijn niet gek..die gasten moeten ook eten.. waarom zou je vakken gaan vullen als je met MCen genoeg brood kan verdienen, is niet meer dan logisch..

waarom is het altijd fout om geld te verdienen uit je muziek, daar is toch helemaal niks mis mee,zolang het maar niet ten koste gaat van de muziek... je moet niet kijken of een artiest commercieël of underground is, dat slaat echt helemaal nergens op, een artiest is goed of slecht en dat heeft niks te maken met hoeveel je vraagt voor een concert

LeRatLuciano 09-03-2004 21:25

Ze hebben hun school en werk opgezegd om volledig hun aandacht te vestigen op de muziek, dat is toch een grote stap en als je dan goede muziek maakt mag je er ook wel wat voor vragen

als een artiest geen commercie wil dan moet die ook geen albums,singles verkopen

ik gun ze het vergeleken met veel poep die uit amerika komt(vaak hier niet bekend) waarvan ik niet kan begrijpen dat je daarmee je geld kan verdienen

Rat

ESCO 09-03-2004 22:34

Die gasten uit de states krijgen ook poen,waarvoor denk je dat zo'n Planet asia ergens in Haarlem gaat optreden,niet alleen om z'n shit te promoten.

Wat dacht je van Atmosphere ik zie vandaag een clip van em op MTV,wie had dat gedacht.

Cheops 09-03-2004 22:36

Citaat:

ESCO schreef op 09-03-2004 @ 23:34:
Wat dacht je van Atmosphere ik zie vandaag een clip van em op MTV,wie had dat gedacht.
beter dat ze dat ook eens laten zien (y)

Fog 09-03-2004 22:47

ik weet niet, ik vind het niet fout om geld te verdienen met muziek, commercie maakt me ook niks uit dat moeten ze allemaal zelf weten...

alleen als ik zelf ooit de kans zou krijgen om bekend te worden [bekend oke, als het maar op eigen manier gaat, niet door allerlei aanpassingen zodat het grote publiek het leuk gaat vinden] en veel geld te verdienen zou ik het niet doen, omdat ik kleine optredens met alleen publiek dat echt gek is op de muziek en waar ik me ook nog een beetje mee verbonden kan voelen veel leuker vind. ik zou er nooit heel veel geld voor vragen omdat ik vind dat muziek meer een hobby is, geen zwaar beroep oid, je doet het toch echt alleen voor de lol. als je dat niet genoeg vind moet je er maar echt heel veel optreden, maar niet weinig optreden en er telkens heel veel voor vragen, of zorgen dat je er nog bij werkt. ik zou het echt niet leuk vinden om bij MIJN optreden allemaal idols sletjes in het publiek te zien.

Fog 09-03-2004 22:50

en atmosphere, zoals ik al zei maakt commercie niks uit en het was te verwachten van atmosphere...

Carl Johnson 10-03-2004 09:15

Ik vind trouwens de kaartjes voor hun optredens helemaal niet duur. 30 euro voor N*E*R*D, dat is duur.

Fog 10-03-2004 12:06

boeken is duur...

lovetear 10-03-2004 16:54

Citaat:

ESCO schreef op 09-03-2004 @ 23:34:
Waat? Is het nummer weer gedraaid, cool, straks komt het nog net zo vaak langs als bubba sparxxx ofzo, dat zou wel (y) zijn.

Hoop alleen niet dat atmosphere hierdoor slechter gaat worden, ok slug blijft in mijn ogen een van de beste mc's die er op deze aardkloot rondwandelen, maar sevens travels was niet zo goed als lucy ford of godlovesugly, dus het gaat wel een beetje bergafwaarts.

Wat niet wegneemt dat trying to find a balance nog steeds honderd keer vetter is dan de g-unit.

Fog 10-03-2004 17:18

idd ik vond lucyford het vetst, seven's travels minder ja, je kan ook wel horen dat ze bekender willen worden oid. maar ik vind atmpshere nog steeds geweldig...

LeRatLuciano 10-03-2004 18:12

Citaat:

Annuhhhhh schreef op 09-03-2004 @ 23:47:
ik weet niet, ik vind het niet fout om geld te verdienen met muziek, commercie maakt me ook niks uit dat moeten ze allemaal zelf weten...

alleen als ik zelf ooit de kans zou krijgen om bekend te worden [bekend oke, als het maar op eigen manier gaat, niet door allerlei aanpassingen zodat het grote publiek het leuk gaat vinden] en veel geld te verdienen zou ik het niet doen, omdat ik kleine optredens met alleen publiek dat echt gek is op de muziek en waar ik me ook nog een beetje mee verbonden kan voelen veel leuker vind. ik zou er nooit heel veel geld voor vragen omdat ik vind dat muziek meer een hobby is, geen zwaar beroep oid, je doet het toch echt alleen voor de lol. als je dat niet genoeg vind moet je er maar echt heel veel optreden, maar niet weinig optreden en er telkens heel veel voor vragen, of zorgen dat je er nog bij werkt. ik zou het echt niet leuk vinden om bij MIJN optreden allemaal idols sletjes in het publiek te zien.

jij hebt volgens mij echt totaal geen idee wat voor beroep muzikant is, een hobby? het is een manier van leven denk ik eerder.
en de meeste artiesten die in nederland 3 optredens doen touren echt zoveeeeeeeel in hun eigen land, dan nog al die promoties,interviews,collabo's etc...ok het is wat anders dan in een fabriek stinken maar het is wel werk voor velen.
ik denk ook niet dat je als artiest bepaald wat er gevraagd wordt maar dat regelt je management wel.

Rat

ESCO 10-03-2004 18:57

Precies je wilt toch niet dat ze gaan dealen op de straat,omdat ze geen geld mogen vragen voor hun muziek.

Carl Johnson 10-03-2004 23:17

Citaat:

Annuhhhhh schreef op 10-03-2004 @ 18:18:
maar ik vind atmpshere nog steeds geweldig...
Komt binnenkort naar Nederland als ik me niet vergis.

StijnSpoortNiet 11-03-2004 14:51

Citaat:

Wim Wok schreef op 06-03-2004 @ 23:29:
steeds commercieler? ze hebben 2 low budget clips.
Juist ja, dat gezeik over commercie altijd is ook zo overdreven. Die lui mogen toch ook leven? Zo hebben ze tenminste wat geld, beter dan hun baantjes als schoonmakers. Voor de prestatie die ze brengen mogen ze ook wel wat geld ontvangen en dat kan ik van flifty niet zeggen.

lovetear 11-03-2004 17:25

Citaat:

tja...? schreef op 11-03-2004 @ 00:17:
Komt binnenkort naar Nederland als ik me niet vergis.
Je vergist je niet, 4 april in de melkweg, en volgens mij ook 3 april in de effenaar in rotterdam, maar dat weet ik niet zeker.

Fog 11-03-2004 18:36

Citaat:

LeRatLuciano schreef op 10-03-2004 @ 19:12:
jij hebt volgens mij echt totaal geen idee wat voor beroep muzikant is, een hobby? het is een manier van leven denk ik eerder.
en de meeste artiesten die in nederland 3 optredens doen touren echt zoveeeeeeeel in hun eigen land, dan nog al die promoties,interviews,collabo's etc...ok het is wat anders dan in een fabriek stinken maar het is wel werk voor velen.
ik denk ook niet dat je als artiest bepaald wat er gevraagd wordt maar dat regelt je management wel.

Rat

ik ken zat muzikanten, ik weet precies wat dat inhoud, die leven ook van hun optredens maar vragen laaaaaaang niet zoveel als brainpower of opgezwolle. :s het is zeker een manier van leven [wat voortkomt uit een hobby, zo goed] maar dat wil nog niet zeggen dat je zo fucking veel voor een optreden hoeft te vragen of dat alles zo groot moet. ik vind muziek als het allemaal zo groot en commercieel word gewoon helemaal niet leuk meer, omdat het dan allemaal om de massa en het geld draait en daar heb ik een hekel aan. als je gewoon genoeg geld verdiend voor je huis, eten enz heb je toch genoeg lijkt me.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.