![]() |
kapotte liefde
je kussen zijn niet echt genoeg
om mij weer blij te maken je liefde is niet eerlijk genoeg om mijn gevoel te raken je handen zijn niet zacht genoeg om dit bloeden te stelpen je woorden zijn niet groot genoeg om mij te kunnen helpen weggestopte emoties komen per ongeluk naar boven dat het slecht is, niet goed want ik hou van je, ik hou van je ik haat je net zoveel ligt de fout bij jou ligt het aan mij of misschien aan ons allebei je oren zijn vaak niet aanwezig genoeg zodat ik mijn probleem niet uit kan leggen je woorden zijn niet groot genoeg zodat ze mij niks zeggen gebroken liefde het kan nooit goed geweest zijn want ik hou van je, ik hou van je en ik haat je net zovee het ligt aan jou het ligt aan mij het ligt waarschijnlijk aan ons allebei |
op zich vind ik 'm best leuk klinken, het einde vind ik leuk :) alleen de eerste, tweede en vierde strofe klinken, naar mijn mening, zo gerijmd. het hoeft niet persee te rijmen:)
|
heel erg mooi, en dat zo gerijmd, dat kan zo in een gedicht uitpakken, en de meeste gedichten rijmen tog?
|
Citaat:
Je kan je gevoelens meestal niet helemaal in de strijd gooien omdat je aan de rijm regels bent gebonden. Meestal word het dan een zooitje. Ik dicht niet echt bewust. Aleen af en toe als het woord er toch al goed in past schuif ik wat met de vorm. |
Citaat:
maarja. |
Citaat:
|
Grappig, dit gedicht zit vrij simpel in elkaar met al die herhalingen, geen ingewikkeld taalgebruik, geen moeilijke metaforen en geen bijsteroriginele boodschap, maar ondanks dat vind ik hem goed.
Dit bewijst maar weer eens dat een gedicht helemaal niet aan regels gebonden is om goed te kunnen zijn, de herhaling is niet vervelend, er zit een goede structuur in, de rijm is leuk, groot pluspunt is wel dat het ook heerlijk loopt, dat vind ik knap. Je einde is echt voorspelbaar, maar als ik het hier zo lees is het net alsof ik het nog nooit eerder gelezen heb. Er spreekt gewoon een bepaalde passie uit dit gedicht, wat het voor de lezer ontzettend leuk maakt omdat die passie vaak wel in het geschreven werk zit, maar lang niet altijd overkomt. Hier lukt dat je wel. Goed (y) . Oh na een paar keer lezen heb ik toch nog 1 tip: Ik zou het mooier vinden als je van zodat omdat zou maken (4e strofe), zodat komt een beetje apart op me over :) . |
Citaat:
Zeker, zeker zeker niet. (die gedachte komt bij meer mens op w.b.t gedichten; dat het rijmt) Hoe, kloppend en goed en hoe mooi kan een niet rijmend-gedicht zijn!. |
mooj :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32. |