![]() |
[lan]
Heya mede-scholiertjes
Ik, nog steeds hardware n00b, zit lekker achter m'n nieuwe PCtje, en ik heb de oude nog als netwerk op deze aangesloten echter gaat dit via USB verbindingtje, en ik heb nu de beschikking tot een echte LAN (2 aansluitingen) op m'n mobo. Ik heb op de ene m'n Chello kunnen aansluiten, en heb de netwerkkaart van chello in de ouwe PC gegooid. Nu heb ik dus 2 PCtjes met netwerk-aansluitingen, en 1 n00bje die niet weet hoe hij 't aan moet pakken Het zijn van die telefoon-aansluitingtjes (UTP toch?), maar ik weet het verder niet. Dus: - Kan ik op m'n ouwe chello-netwerk kaart zonder problemen een netwerk opstellen? - Waar moet ik op letten bij aankoop van een netwerkkabel? - Hoe langer de netwerkkabel, hoe slechtere verbinding, toch? - Veranderen de netwerk instellingen? Moet ik het dus opnieuw configureren? Tia voor je tijd :) (PS: ik ben geen computer-n00bje, dus links naar sites zijn altijd welcome :)) |
Citaat:
Hier kan je ook meer vinden over het delen van een printer of bestanden. Succes! |
Hoe langer de kabel, des te meer verlies je hebt van signaal, maar voor thuisgebruik is dit in principe niet van toepassing/merkbaar (Bij CAT5 kabels)(er van uit gaande dat je geen villa hebt van 300 meter lang).
Voor bedrijven en scholen is de lengte van kabels wel weer interessant. |
Citaat:
ha, thanks alot :) |
Citaat:
Ik geloof trouwens dat Cat5 UTP maximaal een meter of 100 mag zijn voordat er een repeater (signaalversterker) tussen moet of een router of pc ofzo. |
Citaat:
Ja, ik heb vele uren volgekwekt op dat BBS met m'n 2400bps modem. |
Citaat:
|
ARCnet is 1Mbps ;)
Ach voor die tijd was dat supersnel... |
Citaat:
|
Ik heb er zelf nooit mee gewerkt. In de "goede oude tijd" werkte ik met null modem kabel om mn vriendinnetjes heerlijk af te knallen met Doom2. :evil:
|
Ja, dat hebben we ook gedaan.. Een avondje lang samen over het nullmodem kabeltje doom2 spelen (zonder cheats).. En dat @#$@#%#%spel liep vast in 't een na laatste level :(
En die savegame deed het ook niet meer.. Bluh... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01. |