Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   unlock dit, unlock dat (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=767972)

$@nd€r $@l@m@nd€r 07-03-2004 15:25

unlock dit, unlock dat
 
Tegenwoordig moet er in veel games van alles geunlocked worden. In games als Need for Speed: Underground, Soul Calibur II, en F-Zero GX moet je erg lang vervelende opdrachten vervullen om de volledige functionaliteit in de game te krijgen. Vooral in Need for Speed Underground en F-Zero GX is het erg vervelend. Lig je in NFS:U eerste, net voor de finish, en opeens komt er een burgerauto uit een zijstraat, en je botst. Ik word dan echt verschrikkelijk kwaad en moet weer overnieuw bginnen. Vooral bij F-Zero GX is het ernstig. De Story Mode is zo verschrikkelijk moeilijk dat het gewoon niet leuk meer is. Je doet soms wel meer dan 15 keer over een opdracht.

Ik wil niet alles unlocken. Als ik Soul Calibur II speel, wil ik gelijk de eerste keer dat ik het start de Extra VS mode spelen. Ik wil gewoon plezier hebben. Ik wil er niet dagen over doen om in de weapon master mode geld te verdienen en wapens stuk voor stuk te gaan kopen. Ik ben dan wel de klant, maar de arrogante game-ontwikkelaars kan het kennelijk helemaal niets schelen. Ik ga veel minder games voor mijn Gamecube kopen, en meer voor mijn PC. In een doorsnee flightsimulator voor de PC kan je vanaf de eerste keer dat je het speelt alle vliegtuigen kiezen waar in te vliegen valt. Ze moeten eens kappen met die unlock-ongein.

Een lang verhaal, maar het irriteert me nu eenmaal. Wie is het met mij eens/oneens? Reacties graag.

Reverend 07-03-2004 15:30

Och, bij sommige games verlies ik inderdaad weleens het geduld, en heb ik geen zin om alles te unlocken. Op dat soort momenten zijn cheats toch wel weer handig.

Helaas zitten die 'unlock' cheats niet bij alle spellen ingebouwd...

Di-Jet 07-03-2004 15:57

shit, ik heb niet je hele verhaal gelezen, maar unlocken is juist mooi voor de fans. als dat onderdeel er niet bij zit, gaan de fans weer zeiken van dat ie te kort is, en met hun de gamesbladen. gevolg is dat er slechte cijfers komen voor die game. bij slechte cijfers kan het voorkomen dat de ontwikkelaar van de game geen geld krijgt voor een volgende game... het is maar wat je liever hebt. als het je niet aanstaat, gebruik dan cheats idd, ik vind het juist wel prettig als een bepaalde game een lange speelwaarde heeft.

Eöl Yávëtil

Triloxigen 07-03-2004 15:57

Ik ben het met je oneens..
Het idee dat je meer krijgt als je meer bereikt is een soort voldoening van het behalen van opdrachten..

Hierdoor word het spel ook steeds leuker, en is het spel niet zo eentonig doordat eht steeds hetzelfde is..

o rey 07-03-2004 16:07

Idd, maar bij nfs:U vond ik het op een enkele race na toch wel meevallen

^Dragon^ 07-03-2004 16:09

ik denk dat het voor juist een enorme uitdaging is. Op die manier zorgen de gamemakers er ook voor dat het spel langer doorgaat, omdat je langer moet spelen wil je alles beschikbaar hebben.

Als voorbeeld neem ik Project Gotham Racing 2 op de xbox. Daarin krijg je voor elk niveau dat je uitspeelt een bonusauto. Voor mij is het moeilijkste niveau niet te doen, dat weet ik al zeker. Maar het één na laatste niveau moet te doen zijn, dan ben ik soms echt 2 uur bezig met een race, maar als je het dan eindelijk haalt ben je wel enorm blij.

'I'he Prophet 07-03-2004 22:42

Ik ben helemaal voor unlockable content, de uitdaging om alles unlockt te krijgen maakt een spel juist veel cooler.

Jolt 07-03-2004 23:08

Eens/oneens, is wel een uitdaging, maar soms zwaar irritant ...

bezorghoer 08-03-2004 08:48

Citaat:

Mikai schreef op 08-03-2004 @ 00:08:
Eens/oneens, is wel een uitdaging, maar soms zwaar irritant ...
eens

Stevill 08-03-2004 10:55

Ik vind het goed dat ze dit doen gezien spellen steed minder niveau vertonen en niet echt weerstand bieden bij het uitspelen ervan, die extra unlockable shit maakt het vaak veel interessanter voor mij.

Dr0_ol 08-03-2004 11:31

Zolang het niet te veel is vind ik het best.

Ik heb geen zin om een winning streak van 500 te behalen op het hoogste niveau om vervolgens een of ander prutsventje te unlocken.

professor2 08-03-2004 12:16

eens maar er moet ook eeen unlock cheat in zitten en dan 1 puur om alle te unlocken en neit cheats waarmee je alles makkelijk haalt

p-chez 08-03-2004 15:17

Inderdaad, die unlock-shit suckt. Gelukkig speel ik alleen PC-games, en daar hoef je eigenlijk nooit shit te unlocken.

Martjin 08-03-2004 16:10

Bij Nfs:U is het idd wel erg :D:D, veel energie komt er vrij bij dat spel :D

$@nd€r $@l@m@nd€r 08-03-2004 16:26

Jullie hebben wel een punt. Als sommige mensen unlocken echt zo leuk vinden mogen ze het van mij er ook wel in laten zitten, op voorwaarde dat er ook een unlock cheat in de handleiding staat (want ik wil niet naar een of andere internet site om cheats op te zoeken).

Hans Kazan 08-03-2004 18:16

Citaat:

NyteWolf schreef op 07-03-2004 @ 23:42:
Ik ben helemaal voor unlockable content, de uitdaging om alles unlockt te krijgen maakt een spel juist veel cooler.
(y) Je zit gewoon veel meer op het puntje van je stoel erdoor.

Dr. Aep 08-03-2004 20:18

ze moeten het doen zoals bij total annihilation vroegah

je moet de missie 1 keer doen, en daarna KAN je door naar de volgende.

Of gewoon iets met een filmpje of zo als je een missie daadwerkelijk haalt, zodat je dat toch liever doet dan een level skippen

ScionOfBalance 08-03-2004 22:09

Unlockables dragen bij aan de replay value van een game. Zo vind ik dat NFS:U een goede replay value heeft; je kunt immers een boel unlocken. DOA3 is ook een goed voorbeeld; probeer alle outfits maar eens te krijgen :). Eerlijk gezegd is er eigenlijk niet zoveel aan een game als je het niet op een andere manier nog eens kan spelen. Maar dat is mijn mening ;).

Manus J. van Alles 09-03-2004 12:13

Ik vind unlocken opzich wel leuk, zolang je stats over wat je geunlocked hebt bijv. in een handig bestandje bewaard wordt zodat je bij een reinstall niet alles opnieuw hoeft te unlocken. En voor de zeikerds maakt dat het makkelijker om een savegame oid down te loaden :p

Dr0_ol 09-03-2004 13:25

Citaat:

ScionOfBalance schreef op 08-03-2004 @ 23:09:
Unlockables dragen bij aan de replay value van een game. Zo vind ik dat NFS:U een goede replay value heeft; je kunt immers een boel unlocken. DOA3 is ook een goed voorbeeld; probeer alle outfits maar eens te krijgen :). Eerlijk gezegd is er eigenlijk niet zoveel aan een game als je het niet op een andere manier nog eens kan spelen. Maar dat is mijn mening ;).
Maar zou jij 4 uur spelen om een blauw pakje met roze stippen groene strepen en een strikje te unlocken terwijl de standaard outfit een blauw pakje is met roze stippen groene strepen zonder strikje?

Met MK vind ik trouwens dat ze in het begin wel erg weinig character gaven zeg..
Nadat ik elke keer een stom kutlachje hoorde na duizenden opgespaarde gems verneukt te hebben aan een empty coffin terwijl ik daar een character verwachtte kan ik toch wel link worden.
Dan ga ik dus wel even opzoeken in welke coffin welke character zit.

freakinaround 09-03-2004 14:46

Hoewel ik het zelf ook erg irritant vind, dat je bij NFSU een level heel vaak moet spelen, om hem eindelijk te kunnen halen, ben ik het toch met je oneens. :)
Ik vind dat het veel meer motiveert, als je steeds moet unlocken. Dan blijf je gewoon dat level steeds opnieuw spelen, omdat je je auto wilt upgraden. :) Als je niet hoefde te unlocken, en je komt niet uit een level, houden mensen er denk ik veel sneller mee op, omdat ze hun auto toch al helemaal geupgraded hebben.

prox- 09-03-2004 19:21

al dat gedoe om die shit te unlocken wordt op een gegeven moment zwaar irri. ben je 76345911348579 keer bezig met hetzelfde om er uiteindelijk achter te komen dat je iets anders moest doen om precies datgene te unlocken dat je wilde hebben *zucht* :s

Eye of Sauron 10-03-2004 11:51

Unlocken is leuk, het verhoogd de speellengte van een game.
Zover ik weet is er 1 game die dit alleen niet leuk maakt. Ik bedoel hier natuurlijk Super Smash Bros. Melee.
Het is namelijk NIET leuk om 700 VS matches te moeten spelen voor Mewtwo.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.