Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   wat vinden jullie van wintersport ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=768130)

professor2 07-03-2004 17:38

wat vinden jullie van wintersport ?

ik vind het koel

Silver rain 07-03-2004 17:41

Nog nooit op wintersport geweest maar het lijkt me heel leuk! (y)

Boogie 07-03-2004 17:42

---> Reizen & Vakantie

Rabbi Daniel 07-03-2004 17:43

Geweldig. :cool:

Er is (bijna) niets waar ik zó goed in ben als skiën.
Goed betekent voor mij:
- snel;
- veilig (voor mezelf en voor anderen).
Techniek komt op de tweede plaats.

Ik geil echt op snelheid bij het skiën. :cool:

Én zonder stokkies ben ik veel sneller dan met, ook iets om trots op te zijn, vind ik. :o

Ik kom zonder stokken als een van de snelsten een zwarte piste af, dus met m'n techniek zit het goed, wat mij betreft.

Myuki 07-03-2004 17:47

Kheb deze vakantie voor t eerst geskied....

T is ZOOOOOOOOOOO gaaf! (y) :D

yeah....

Liss 07-03-2004 17:56

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 07-03-2004 @ 18:43:

Envy 07-03-2004 17:59

Superleuk!

DiaNNe>!!! 07-03-2004 18:11

wintersport...is:

-koud
-leuk
-vermoeiend!!!
-en vooral errrrrrug gezellig!

Guissie 07-03-2004 18:47

Supervet! (y)

professor2 07-03-2004 18:58

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 07-03-2004 @ 18:43:

Goed betekent voor mij:
- snel;

Ik geil echt op snelheid bij het skiën. :cool:

Én zonder stokkies ben ik veel sneller dan met, ook iets om trots op te zijn, vind ik. :o

Ik kom zonder stokken als een van de snelsten een zwarte piste af, dus met m'n techniek zit het goed, wat mij betreft.

:) ik ben ook behoorlijk goed in skieen maar techniek komt bij mij vooraan dan pas snelheid bovendien als je techniek goed is ga je vanzelf snel

edit ik ga zelf altijd zonder stokken heb het geleerd zonder en ik weet dus nu eigenlijk niet wat ik er mee moet :S

da leentjuh 07-03-2004 18:58

In een woord: GEWELDIG!!

professor2 07-03-2004 18:59

doen jullie dan ook aan apres ski ?
dat doe ik dan dus juist niet vind het nogal dom uitgaan kan je in nederland ook skien niet wat vinden jullie ?

Go 07-03-2004 19:48

Beter dan in de felle zon wat op het strand liggen te bakken.

Northern Lights 07-03-2004 20:29

zeer vet :D
zo nu en dan ook wel pijnlijk en vermoeiend, maar dat hoort erbij

Quiana 08-03-2004 06:18

Ik ben nog nooit op wintersport geweest.

Maarten 08-03-2004 06:46

Citaat:

Goed betekent voor mij:
- snel;

Ik geil echt op snelheid bij het skiën.

Je bent tegenstrijdig Fleet Admiral. Je kan geen snelheid en veiligheid hebben zonder goede techniek ;)

Voor mij is goed zijn in skieen alleen maar techniek.

Iedereen kan snel skieen, kwestie van rechtdoor blijven gaan en niet afremmen :D

En als een bocht komt tja dan hangt het wel van je skill af ja.

Evatjuhhhh 08-03-2004 08:03

Ik ben echt PRO wintersport. Ik ga liever 2 weken op wintersport dan 2 weken naar de zon :)

Rabbi Daniel 08-03-2004 12:08

Citaat:

DiGiTracker schreef op 08-03-2004 @ 07:46:
Je bent tegenstrijdig Fleet Admiral. Je kan geen snelheid en veiligheid hebben zonder goede techniek ;)

Voor mij is goed zijn in skieen alleen maar techniek.

Iedereen kan snel skieen, kwestie van rechtdoor blijven gaan en niet afremmen :D

En als een bocht komt tja dan hangt het wel van je skill af ja.

Mwa, ik heb nog nooit een stootkussen gebruikt om te remmen. :p

Met m'n techniek zit het wel goed, maar ik ga bv. altijd met m'n benen redelijk wijd omdat ik dan bij grote snelheden meer stabiliteit heb als ik bv. over een bultje ga met één ski. Als je echt close parallel gaat wanneer je bijna recht van een zwarte piste af gaat, en dan nog zonder stokken ook, en je ontmoet een klein bultje met één ski, heb je een flinke kans dat die ski spontaan een stukje wiebelt (zeker met carve-ski's) en ik vind het dan fijn om wat ruimte te hebben om dat soort problemen te voorkomen.
Maar met je benen redelijk wijd skiën is geen goede techniek. Hoe dan ook, ik kom altijd snel en veilig beneden, en ben in de afgelopen vakantie niet één keer gevallen. Dus het zit wel goed genoeg met de techniek. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik m'n eigen, persoonlijke techniek heb. :)

Offtopic: Als iemand denkt dat ik hier opschep ofzo (ik heb daar een waarschuwing voor gekregen), even een toevoeging: skiën is één van de weinige dingen waar ik echt goed in ben, mag ik? Jij bent vast beter in wiskunde, natuurkunde, scheikunde, Frans, paardrijden, schilderen, of whatever dan ik, maar *ik* ben goed in skiën en dat is *mijn* gebied van expertise.

professor2 08-03-2004 18:05

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 08-03-2004 @ 13:08:

Offtopic: Als iemand denkt dat ik hier opschep ofzo (ik heb daar een waarschuwing voor gekregen), even een toevoeging: skiën is één van de weinige dingen waar ik echt goed in ben, mag ik? Jij bent vast beter in wiskunde, natuurkunde, scheikunde, Frans, paardrijden, schilderen, of whatever dan ik, maar *ik* ben goed in skiën en dat is *mijn* gebied van expertise.

:( en daar was ik nu net als enige goed in tis niet eerlijk
maar ik ski wel mooi en met me bene bij elkaar :)

waaromniet? 09-03-2004 08:15

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 08-03-2004 @ 13:08:

Met m'n techniek zit het wel goed, maar ik ga bv. altijd met m'n benen redelijk wijd omdat ik dan bij grote snelheden meer stabiliteit heb als ik bv. over een bultje ga met één ski. Als je echt close parallel gaat wanneer je bijna recht van een zwarte piste af gaat, en dan nog zonder stokken ook, en je ontmoet een klein bultje met één ski, heb je een flinke kans dat die ski spontaan een stukje wiebelt (zeker met carve-ski's) en ik vind het dan fijn om wat ruimte te hebben om dat soort problemen te voorkomen.
Maar met je benen redelijk wijd skiën is geen goede techniek. Hoe dan ook, ik kom altijd snel en veilig beneden, en ben in de afgelopen vakantie niet één keer gevallen. Dus het zit wel goed genoeg met de techniek. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik m'n eigen, persoonlijke techniek heb. :)

Wat een onzin, iedere goede skier weet dat je bij steeds hogere snelheden ook je skies iets verder uit elkaar moet houden. Bovendien race ik je er vierkant uit, ruim 700 meter hoogteverschil in 3 minuten, en dat was rustig aan omdat het druk was op de piste :evil:

Knutselsmurfie 09-03-2004 09:24

ik vind er niks aan

PV 09-03-2004 09:32

nog nooit gedaan, het lijkt me ook niet zo, ik vrees nl. dat ik dan met een gebroken arm en/of been terug naar Nederland kom.

Lionheart 09-03-2004 12:54

Citaat:

Silver rain schreef op 07-03-2004 @ 18:41:
Nog nooit op wintersport geweest maar het lijkt me heel leuk! (y)

Balance 09-03-2004 13:17

Afgelopen februari voor het eerst op wintersport geweest.
De eerste dag vond ik het een stomme sport (ik viel super hard naar beneden (wist niet dat je bochtjes moest maken en ging heel hard om m'n bek :o)), maar de 2e en 3e dag begon ik het te leren. Vanaf toen vond ik het geweldig.

Coconut 09-03-2004 13:35

Wintersport is leuk! (y)
Jammer dat zo'n week altijd zo snel voorbij vliegt....

Rabbi Daniel 09-03-2004 18:17

Citaat:

waaromniet? schreef op 09-03-2004 @ 09:15:
Wat een onzin, iedere goede skier weet dat je bij steeds hogere snelheden ook je skies iets verder uit elkaar moet houden. Bovendien race ik je er vierkant uit, ruim 700 meter hoogteverschil in 3 minuten, en dat was rustig aan omdat het druk was op de piste :evil:
Ik 800 in 2:34. :evil:

Offtopic: (Kijk uit, straks krijg je ook een waarschuwing van dreen. Opscheppen mag niet. :/ )

Miracle 09-03-2004 18:32

De poll vond ik al niet erg volledig, omdat er veel meer argumenten zijn. En dit was weer de druppel. Closed.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.