![]() |
[na] wanneer heb je voordeel uit een spaarlamp
Ik heb een hele hoop criteria verzamelt over wanneer je beter een spaarlamp of wanneer beter een gloeilamp kunt gebruiken. Er is echter ook een mannier om te berekenen wanneer je financieel voordeel behaald. Ons pap zei iets van break even point ofzo. Weet iemand hoe je dit kan berekenen? Sorry als dit bij economie thuis hoort maja
|
Break even point klinkt mij economisch in de oren ja :)
|
break even point is als je evenveel winst er voor krijgt dan dat je er voor moet betalen aan productiekosten enzo. Dus wat je daarna maakt is winst
|
Citaat:
|
Break-even point wordt gebruikt door bedrijven, vanaf welke afzet er winst wordt gemaakt.
Bij jouw probleem lijkt mij dat niet echt relevant. Jij moet er vooral rekening meehouden hoe lang zo'n lamp meegaat en wat dan de kosten per tijdseenheid zijn. Dan vergelijk je de spaarlamp met de gloeilamp. S6 |
:)
|
Citaat:
Je neemt als vast bedrag de prijs van de lamp (ook al gebruik je hem nooit, dat bedrag betaal je sowieso). Voor een spaarlamp is dat hoger van voor een gloeilamp. Dan ga je kijken wat iedere lamp per uur kost. En dan moet je gaan zoeken naar een vergelijking die die twee dingen zodanig tegen elkaar zet dat het aantal gevonden uren een kostenverschil van 0 oplevert. |
euhm ja... Je vraag is al beantwoord en wel hiero.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11. |