![]() |
Discman als oplader
Ik heb een Philips AZ9235 discman, die batterijen kan opladen. Nou had ik hier nog 2 oplaadbare batterijen (1,2V - 1800mAh, Ni-MH) liggen, maar die wil 'ie echt niet opladen... hij doet gewoon niets. Het vreemde is dat 'ie de standaard batterijen (die erbij zaten - Philips AY3362 Eco-Plus NiMH) wel gewoon oplaadt (1,2V - 1200mAh).
Hoe kan dat? Is de weerstand van die andere (1800mAh) batterijen te hoog ofzo? :confused: |
In mijn sony discman zat ergens een pinnetje dat alleen ingedrukt werd door het bijbehorende accu-pack en niet door losse batterijen
als ik dat pinnetje ingedrukt houd (met een stukje tape ofzo) laadt 'ie wel op Misschien is dat bij die van jou ook zo? |
Nope... 't zijn allemaal gewoon AA batterijen... heb geen accu-pack zoals bij die Sony's :)
|
Citaat:
In ieder geval, zou zo niet weten waar het aan ligt, hoewel ik dat wat Orion zegt wel kan bevestigen, ik heb 't zelfde ook wel eens gehad. Maar als die anderen wel werken, is dat dus ook niet het geval. Zijn die batterijen uberhaupt nog wel in orde? Niet leeggelekt ofzo? |
Citaat:
|
der zit zo te zien maar een verschil tussen die batterijen, 1200/1800 mAh (whatever that might be) dus daar zal etd an wel aan liggen
|
Ook nog 400/600/800 mAh...
En als ie dus gemaakt is voor 1200 mAh dan laadt ie op voor 1200 mAh. Daarmee dus ook voor 1800 mAh, alleen aangezien dat een die een veel hoger vermogen nodig hebben(geen weerstand :mad: ), gaat het veel en veel trager, dus kan het wel 5 x zo lang duren voordat de batterijen opgeladen zijn. |
Voor NiMH batterijen heb je meestal speciale opladers nodig. Batterijen met je discman opladen is, als het geen meegeleverde accu's zijn, vaak onverstandig. NiMH batterijen kun je door verkeerd opladen onherstelbaar beschadigen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb zelf net een MarQuant MDM-14 gekocht bij de megapool die die dingen ook oplaadt. Werkt op 1500 Ma. In de gebruiksaanwijzing staat:
Gebruik van oplaadbare batterijen
De batterijen zijn volledig opgeladen na ongeveer 15 uur. In koude omgeving kan het laden langer duren, maar absoluut niet langer dan 24 uur. Volgens mij is het of een schakelaar, of de temperatuur. |
Het waren alleen die batterijen die niet opladen, en bovendien is er een enorm verschil in vermogen.
Probeer die batterijen maar eens in een gewone lader op te laden(van 800 mAh dus). Ben je echt dagen bezig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39. |