![]() |
[hele oude pcspellen] hoe krijg ik het geluid weer werkende?
Hoi,
Ik heb hier een stel hele oude pcspellen liggen. Uit 1993, als het niet eerder is. The hand of fate (kyrandia 2), Lands of Lore en the 7th Guest. Alleen het geluid doet het niet omdat er zo'n prefab menuutje is waar je alleen lomp oude geluidskaarten kunt kiezen... Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet gaan oplossen, want al zijn ze oud, ik speel ze nog wel graag :o Groetjes, Krummeltje P.S. XP Home Edition, met een geluidskaart genaamd 'intel 92901AA AC'97 Audio Controller'. Zal wel shared zijn, net als de videokaart ... zucht... Compaq systemen :P Oh ja, en verder 1000mHz, 128 MB intern... 20 GB harde schijf, maar het ding draait verder wel goed alleen het geluid doet het niet. :) P.S.2. Hoort dit nou op games (aangezien het games zijn) of hier? (omdat het een probleem met een game is). |
Je moet DOS drivers hebben..
Kyrandia en 7th guest zijn nl dos games.. Niet schrikken van de pixels, toen zag het er mooi uit, nu niet meer :p |
Gewoon in je setup voor soundblaster kiezen.
Dan moetie het wel doen. |
Citaat:
Ik heb alleen problemen met de spraak overigens, de heerlijke synthesizermelodietjes doen het wel. |
Hm, ik wilde hetzelfde zeggen, meestal werkt 't wel als je voor 'soundblaster' kiest. Maarja, dan weet ik 't ook niet.
|
Zoek even naar VDMSound. Dat regelt geluid voor DOS-programma's, ik gebruikte het met Dune II en het geluid werkt perfect.
|
Citaat:
|
Citaat:
of zoek ff naar dosbox |
Offtopic:
ik hou van 7th guest :D tis me nooit gelukt alles op te lossen :( |
Citaat:
Ben wel een keer bij die schilderijen van Stauf gekomen :D (en ik ken het beginscherm uit mn hoofd :s zo ongeveer) |
Citaat:
|
neem gewoon zo'n bejaarde geluidskaart uit de computer van 3 generaties geleden...
|
Citaat:
de y's staan voor alle klinkers en de hint voor de eerste twee woorden is.... bashful nomad (die twee daarna weet ik niet) en dan: meet secretly near my underground vault... en als je het niet weet, PM dan ff. Als je het wilt weten, that is. |
Ik heb 7th Guest en 11th Hour uitgespeeld :D:D
Toen ben ik overgestapt naar Phantasmagoria.. En daarna kwam er weinig spannends/engs meer... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35. |