Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   For those in need (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=768730)

Snow White 08-03-2004 11:19

For those in need

Lord
Give me a hairy coat
to warm my tiny body
to wrap myself around it
and feel safe

Please Lord
Paint the sky purple
And put in some lights
to guide me the way
i have to travel
for so long

Ow,and Lord
Let me know
That your attendence
Is a coloured map
for those in need

to find their way

DvoorA 08-03-2004 17:00

ik vind hem erg mooi! Hij is niet bijster moelijk geschreven, maar je schept een soort van sfeer die me toch wel veel doet :) ga zo door zou ik zeggen :D

Snow White 08-03-2004 20:51

Citaat:

DNMB schreef op 08-03-2004 @ 18:00:
ik vind hem erg mooi! Hij is niet bijster moelijk geschreven, maar je schept een soort van sfeer die me toch wel veel doet :) ga zo door zou ik zeggen :D
Thanks
Ik ga altijd door :p

mrhanky 08-03-2004 21:32

deze is leuk, en heeft wel iets 'aparts'
ik kan et niet echt omschrijven

phensicske 09-03-2004 00:13

Ik vind hem heel plechtig geschreven en niet mis, maar het is niet echt mijn stijl van gedichten. Ik vind de beschrijving wel mooi en ik kan me er ook een voorstelling van maken, maar die 'Lord' maakt het wat té voor me.

'Guild' is dat juist geschreven? Da's nl. een gilde. 'Guide' is leiden...en 'guilt', schuld dat past er volgens mij niet echt in.. :o

Snow White 09-03-2004 10:57

Citaat:

phensicske schreef op 09-03-2004 @ 01:13:
Ik vind hem heel plechtig geschreven en niet mis, maar het is niet echt mijn stijl van gedichten. Ik vind de beschrijving wel mooi en ik kan me er ook een voorstelling van maken, maar die 'Lord' maakt het wat té voor me.

'Guild' is dat juist geschreven? Da's nl. een gilde. 'Guide' is leiden...en 'guilt', schuld dat past er volgens mij niet echt in.. :o

Volgens mij heb je gelijk wat betreft de 'guide' :p

En...wat betreft 'Lord' dat is voor mij ook nog wat onbekend gebied. Ik lees vaak zulke teksten over god, omdat ik me er nu erg in aan het verdiepen ben.
Dankjewel!

Dreamerfly 10-03-2004 17:38

hmm, ik dacht dat ik al gereageerd had, niet dus. *warhoofd=*;)

Je gedicht; ik heb het niet zo op engelse gedichten, maar deze is goed te volgen en ik vind je verwoording speciaal. Vooral de laatste strofe vind ik erg sterk; leuk hoe je "het licht" van jezelf naar anderen verplaatst. Ik denk dat het mij zo aanspreekt omdat ik op het moment zelf erg zoekend ben hierin.

phensicske 10-03-2004 17:44

Citaat:

Dreamerfly schreef op 10-03-2004 @ 18:38:
Ik denk dat het mij zo aanspreekt omdat ik op het moment zelf erg zoekend ben hierin.
Idd, het Engels is ook niet mijn ding. Misschien omdat ik het vooroordeel heb dat het dan weer zo'n cliché-puber-songtekstachtige dij zal zijn, maar daar staat jouw gedicht wel buiten. (zeker! ;) )

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.