![]() |
[Videokaart] FX 5900 XT of Radeon 9800 Pro?
De prijzen van een Geforce FX 5900 XT en een Radeon 9800 pro liggen nu bijna gelijk aan elkaar, maar wat is nu de betere optie als je veel games speelt?
ik heb gelezen dat de drivers van ATI vaak nogal wat problemen kunnen geven en de nvidia drivers een stuk stabieler zijn |
Ik zou zeker voor de Radeon gaan.
|
*checkt t.net pricewatch *
Club3D GeForce FX5900 XT 128MB € 174,- Club3D Radeon 9800 Pro 128MB € 209,- Mja, nu valt het me ook op. Het scheelt € 35,-. Als je genoeg geld hebt zou ik ook voor de laatste gaan. |
Waarom de radeon?
|
Citaat:
|
|
Ik heb een radeon 9800 en ben er erg tevreden over. Bovendien scoort Geforce nooit zo goed in benchmarks als Radeon.
|
GeForce FX5900 XT 128MB
Die heb ik. Ik heb 'm nog niet echt getest. Alleen Call Of Duty gespeelt en dan alles op z'n best. Dat werkt perfect, maar dat zal die andere ook wel doen. GeForce FX5900 XT verbruikt bij opstarten minder watt. Dat is iniedergeval een voordeel. (Maarja..) |
ik ben een grooooot voorstanderd van radeon,
maar in dit geval zou ik voor de FX5900XT gaan rede: er zit cod bij ;) (scheelt weer 45 euro met winkel) naja ik ben de review ff kwijt.. maar het schijnt dat die 5900xt echt wel goed uit de test komt voor dat geld.. en op dit moment waarschijnlijk voor dat geld de bete kaart is |
Voor de 5900 xt gaan, volgens de pc zone laad hij 9800 ver achter zich ;)
|
dan moet je een echt goed hardware blad lezen want die pczone test is super vaag, ik lees dan liever de computertotaal gaan ze er veel dieper in en zij leggen ook veel meer uit :|
|
Citaat:
|
Blaadjes lezen.....
Kijk is op internet bij een gerenomeerde hardware site zoals bijvoorbeeld www.tomshardware.com Hier zijn genoeg benchmarks te vinden van grafische kaartjes, en je bespaard je ook weer wat geld wat je anders uitgeeft aan computerblaadjes. En bovendien zijn de sites waar ik het over heb ook het meest recent. |
De geforce is mooier qua beeld maar de radeon is sneller en dus beter voor het gamen. Ik heb sinds 8 uurtjes de Radeon 9600 XT en hij is zeker gruwelijk!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb nu weer mn oude gf4ti4200 terug want die 9600xt is vergeleken met een ti4200 geen 180 euro waard (wat ik er toen voor moeste betalen) tis een leuke kaart, een beetje de ti4200 van nu zeg maar :) ontopic: de xt komt wel goed uit de tests, maar ene 9800pro is een st ukje duurder [en ook wel iets beter] vergelijken met pricewatch vind ik niet rieeel, als hij het bij zjin plaatselijke pc shop wil halen kunnen die prijzen veeel meer schelen.. |
Citaat:
|
Citaat:
Standaard word nou toch wel 300W meegeleverd bij behuizingen? |
Citaat:
maar er staat nergens dat hij een nieuwe behuizing koopt.. |
Citaat:
maar dit was sarcastisch... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar in die mening zal ik vast wel alleen staan. :/ |
Citaat:
ik ga niet een slechtere vidkaart kopen omdat dat beter is voor het mileu :) |
Volgens mij gebruikt een gloeilamp per uur meer als een videokaart :/
|
Citaat:
Citaat:
Maar let wel dat het rendement van een gloeilamp maar enkele procenten is, een gloeilamp kun je daarom beter een elektrisch kacheltje noemen. Als je kijkt naar spaarlampen (factor 6 tot 8 meer rendement) gaat dat al een stuk beter. Voor 11W heb je dezelfde lichtsterkte als 60W gloeilamp. Om die reden heb ik ook overal leuke spaarlampjes, ziet er echt mooi uit ook. :) En heus niet vanwege de energierekening, maar gewoon omdat waar je kunt besparen je niet onnodig moet verspillen. Verspilling is zonde. Bewust omgaan met de natuur en beschikbare middelen leert je de dingen te waarderen in het leven. Maar nu wordt het een preek enzo. :p Anyways, my thoughts.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou ook voor de 9800 Pro gaan, omdat ik op meerdere plaatsen heb gelezen (& gehoord van mensen) dat 'ie sneller is. :) En als je het voor CoD doet; die mag je wel van mij kopen, €25, sealed & ongebruikt) @ Stroomverhaal: stroom zal steeds meer een issue worden bij PC's. Ik vertel mensen nu al dat ze een Athlon moeten kopen ipv een Prescot omdat ie oa minder stroom verbruikt. Mijn Pa loopt ook al te zeuren dat de stroomrekening zo ontzettend omhoog is gegaan door "die pc van jou'. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast stelde je alsof niemand dat respect zou hebben. Ik weet niet hoe het met de anderen zit, maar ík heb dat respect iig wel. |
ik heb de FX5200 voor €59,- en ben daar al zeer tevreden mee (y)
het ligt eraan wat je te besteden en wat je er voor over hebt. volgens mij is die FX5900 ook een prima kaart, en er zit toch echt nog wel €40,- verschil in. Dan moet je overwegen of die radeon dat waard is of niet, wat betere prestaties betreft. |
Waarom vergelijk je een budgetkaart (5900 XT) met een prestatiekaart (9800 PRO)? Bij NVidia is de 'XT'-uitvoering wat bij ATi de 'SE'-uitvoering is: goedkoop en voor instappers dus.
-FlorisvdB: FX5200 zal vast een grappig kaartje zijn, maar om nou te zeggen dat-ie bruikbaar is voor spellen.... Er zijn ook mensen die UT2k4 'lekker' vinden draaien met een Geforce4 MX :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51. |