![]() |
Herkansingen voldoendes eindexamen
In het kader van de cum laude-discussie....
Weet iemand of je voldoendes van je eindexamen nog mag herkansen? Volgens mij niet namelijk, weet 't niet zeker. Maar dat is dan toch eigenlijk heel raar? Waarom zou iemand wel mogen herkansen om gemiddeld een 6 te krijgen en te slagen, maar niet om gemiddeld een 8 te krijgen en geneeskunde te gaan doen???? :confused: |
Ik dacht dat het wel kon.
|
Volgens mij wel. Iedereen heeft volgens mij recht op een herexamen. Vorig jaar kende ik een meisje dat gezakt was, en een herexamen ging maken. Ik hoorde van haar dat ze naast mensen zat die dus voor een 8 gingen ipv een 7 ofzo..
|
Ja, natuurlijk kan dat. Je moet er alleen nog zin in hebben, vorig jaar wilden veel mensen een voldoende herkansen (sommigen ook omdat een 8 mooier op je lijst staat dan een 7) maar kwamen maar weinigen opdagen.
|
Ja hoor, dat mag gewoon, zoals zovelen hierboven al zeggen, en hierbij telt, in tegenstelling tot bij de schoolexamens gewoon het hoogste cijfer, dus altijd het proberen waard
|
@lucy48: hoe schoolexamens geregeld worden verschilt per school. Op mijn middelbare school telde namelijk wel het hoogste cijfer.
|
ja hoor dat kan, en het hoogste cijfer telt
|
lmd dus dat dat mag :p Ik heb het zelf ook gedaan, en daardoor ging ik van een 6 naar een 7 (voor aardrijkskunde). Gewoon omdat ik wist dat ik wel beter kon dan een 6..
|
Kan wel hoor :)
Hoeft niet, mag wel! |
Citaat:
|
Citaat:
Dit was ook een reactie op lucy48, en zij begon over schoolexamens. :) |
Citaat:
hoe werkt het bij jullie eigenlijk op school met schoolexamens? bij mij mag je namelijk wel voldoendes herkansen.. maar ik ken ook zat school die dat niet mogen en alles onvoldoendes mogen doen. |
Bij ons mag je ook een herexamen doen als je voor een vak op je Centraal Eindexamen een voldoende gehaald hebt, zo kan je soms net je cijfer voor een vak van een 6 naar een 7 ophalen ofzo. En soms kom je hierdoor ook in een hogere lotingsklasse terecht bij een lotingstudie.
|
Citaat:
|
Dat kan volgens mij gewoon (y)
|
Wij mogen alleen herkansen als je een 5,4 hebt of lager. Best onzin
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12. |