![]() |
Wie legt uit waarom je van moeders altijd je kamer moet opruimen....
daar net weer een hele ruzie/discussie gehad waarom ik zo nodig mijn kamer moet opruimen. In die hele berg rotzooi kan ik alles precies vinden. En als het te erg wordt ga ik vanzelf dingen opruimen.
eens in de zoveel tijd komt op woensdag de schoonmaakster mijn kamer doen en dan doe ik ook gewoon netjes de dag van te voren heel mijn kamer opruimen en zit alles netjes in kastjes en laatjes. Maar IEDERE morgen komt mijn moeder naar mijn kamer om kleding op te hangen en stapels boeken te verplaatsen en weet ik wat allemaal. Ik ben al zooo vaak uit mijn naad gegaag daarover. Als ik vraag waarom het opgeruimd moet zijn dan is het enige wat ze kan zeggen; Omdat ik dat wil. Als je later op jezelf woont mag je zelf weten wat je doet :s. Wat is dat nou weer voor een antwoord!!!! Kan je dat geen eens onderbouwen ofzo?!?! Logisch dat ik daarna ook meteen terug antwoord dat ze er niks te zoeken heeft en dat ze zichzelf er alleen maar mee helpt omdat niemand last heeft van mijn rommel, behalve zijzelf omdat ze steeds alles weer gaat opruimen. naja, zelf heb ik er dus ook duidelijk last van omdat alles meteen weer verplaatstd is. Volgens mij is dit een heel bekend probleem dat iedereen wel aanspreekt. Waarom willen ze nou ECHT dat je je kamer opruimt? en wat doe je eraan? |
Ik kan ook geen reden bedenken waarom je je kamer zo nodig op moet ruimen. Als je zelf alles kan vinden dan zie ik het probleem niet
|
Ik meen me te herrineren dat iemand die ik kende via een dochter van een vriend van mijn oom en daar de oma van ooit zei dat het er netjes uit zag... maar die had het vast ook maar gehoord van een cassiere van de Ikea.
|
Omdat reprensatief is er zou zomaar iemand op je kamer kunnen komen kijken :)
|
Omdat mijn moeder graag altijd en alles opruimt: het hele huis moet netjes zijn en volgens haar hoort mijn kamer daarbij.
|
Omdat dat netjes staat.
|
mijn moeder heeft dat gelukkig allang opgegeven :D
maar euh, een schoonmaakster :confused: beetje overdreven? |
omdat in de geest van een moeder rommel gelijk staat aan vies. en ze wil niet dat haar kind leeft tussen stof, stank en beestjes.
|
Moeders en vrouwen kunnen niet tegen rommel. Daar worden ze wanhopig van:P Daarom: ruim je kamer op als moeders het zegt:P
|
Citaat:
Maar inderdaad mijn stiefmoeder wil ook altijd dat alles netjes opgeruimd is. Ik zeg dan meestal zoiets laags als; "het is mijn huis hoor, jij bent er bij in gekomen." :evil: Wanneer ik de puberteit ontgroei weet ik nog niet hoor.. :rolleyes: |
Mijn moeder had dat al vrij snel opgegeven.
Mijn kamer lag dan ook altijd zo vol troep dat ik 's nachts regelmatig m'n nek brak als ik naar het toilet liep. Sinds ik op mezelf woon wil ik alles zo netjes en schoon mogelijk hebben, er is dus nog hoop voor jullie! |
Ik moet het altijd zelf doen, en ik vind het altijd wel netjes staan als het klaar is. :)
|
omdat ze m'n vloer stofzuigt en dat niet gaat als het vol kleren en boeken ligt.
|
Ik hou het altijd netjes bij. Kan zelf ook niet in die rommel leven. :D
|
anders kan mijn moeder er niet stofzuigen (ja dat doet ze altijd voor me)
zelf vind ik een opgeruimde kamer ook wel lekker hoor. |
Omdat dat schoner is en dus gezonder.
|
Daar zal je mijn moeder niet over horen zeuren. ;)
|
Whaha:D dat ken ik. Alleen ruimt mijn moeder dus never nooit niet mijn kamer op, die gaat gewoon de hele dag zeuren en gigantisch ruzie trappen. Ik heb al voor gesteld dat ik zelf ook mijn kamer ga stofzuigen (ipv al1 zemen) en ik ruim ut wel altijd op als ze moet stofzuigen en als me broertje komt maar mijn moeder is egt super histerisch. Want geloof me, mijn kamer is egt netjes. Die mits zeurt al als me badjas van haakje ligt en me kleren op de stoel liggen en me jaszak is geleed. En ze flipt als me bed niet is opgemaakt. Daarnaast moeten mijn kastjes ook nog es in orde zijn, anders moet ik maar op kamers gaan of ik mag gewoon niet naar beneden eer ik alles heb opgeruimd. En madam komt ook nog es controleren!! Hoe haalt ze het in dr hoofd. En me kleding kast moet netjes zijn en voor me broertjes kamer (waar ik slaap en de compu staat) hetzelfde verhaal. Egt zooow idioot. De deal is dat ik boven opruim (dus btje netjes op de vloer en de compu kamer netjes en zij beneden. Maar ik doe dus altijd beneden en boven en dan is boven vaak nog niet goed. En reden is altijd; omdat ik het wil, omdat ik het zeg, omdat de ohh-zo-moderne-moeder toch boven je staat. Gadverdamme ik word al ziek bij ut denken hieraan al1 al. maar ik denk dat het een stukje controle is, ik wil namelijk best zelf die was opvouwen, ik doen ong de helft van de was al, das dus ook opvouwen en ophangen (haha, maar dan wel andersom) dus in de kast doen is nie zo'n grote moeite.
Gelukkig, heel gelukkig, heb ik een luik waar ik wat in kan pleuren. Maar dan nog kan ik me badjas, me tassen, me huiswerk en me kussentjes dr nie inpleuren nat. Ik vind gwoon dat ze dr nix mee te maken heeft, bovendien krijgen me vriendinnen acuut een lachbui als ze horen dat mijn kamer een rotzooi is. Tis n klein kamertje, dat weet ik, maar het gaat haar nix aan. Tis niet omdat ze er moet wezen, om de stof of wat dan ook, dat zijn argumenten die wij gebruiken, neej tis om dat ze controle wil hebben. Naja, moet er marr me leven, maar blijf er tegen strijden :evil: :D ahah Liefs, sara (en heel veel suc6 met je moeder haah:P:D) |
als het een rotzooi in je kamer is, is het ook een rotzooi in je hoofd.. het is echt zo. als je je kamer op orde brengt, breng je onbewust ook wat orde in je leven
maar ik vind het ook niet leuk om te doen hoor :) |
Dit help me er weer even aan herinneren hoe blij ik ben dat ik op mezelf woon (y)
|
Anders zouden ze net zo goed niet kunnen bestaan.
|
Ik heb nooit rommel op mijn kamer maar als ik iets laat slingeren, legt mijn moeder het weer op een plaats waar ik het niet kan vinden. :s
|
Citaat:
|
MOEDERS?????????? VADERS..die maken je pas gek loop nog es een x van huis weg door die mogool
|
bezigheidstherapie...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat het netjes staat....
|
Citaat:
Hasseltboy al naar de kerk geweest?? |
Citaat:
Nee, ik moet nog :( Ik vind het ook netjes staan, ik heb een hekel aan rommel.... |
Citaat:
Ik ook nog |
Citaat:
|
:confused:
Naja, ieg, ik slaap op zolder, waar m'n moeder dus nietzo vaak komt. Ach, soms is 't heel erg, andere keren wat minder. Oja: ook een goede strategie: Stap 1: Men zoekt een grote kast, die dicht kan. Stap 2: Men raapt de troep bij mekaar. Stap 3: Men legt (lees: pleurt/gooit) de troep in de kast. Stap 4: Deurtje dicht, troep weg. De grote tovertruc :D :cool: |
Citaat:
of heeft ie een chromosoom teveel? |
Omdat moeders wil wet is en omdat zij geen argumenten nodig heeft. Let maar op, ooit reageer jij ergens ook wel zo.'
Ben blij dat ik netjes ben (y) |
Omdat dat je wat verantwoordelijker maakt voor als je het huis uitgaat. Hoort gewoon bij de opvoeding, ik kan het wel begrijpen.
|
ik moet het allemaal zelf doen maar 1x in de zoveel maanden heeft ze een opruim bui en moet mn hele kamer er aangeloven. ik kan dan ook niets meer terugvinden. das erg vervelend.
de argumenten die ze weet te verzinnen zijn: -stof is slecht voor je, je loopt nog eens een allergie op. -in die rotzooi kan je niet leren en dat gaat ten koste van je cijfers. -als ik naar binnen moet kan ik mn kont niet keren (waarop ik zeg, dan moet je afvallen) ga maar door... stuk voor stuk redenen die nergens op slaan... neej moeders wil is wet en geen andere regel komt daar tussen :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
en naar AnnieMopje: die laatse vinnik zow goed(Y) Mijn moeder gebruikt exact dezelfde woorden:D haha, maar probleem is wel dat zij juist alles behalve dik is, phh:P dus kan ik nie egt gebruiken:D maar vin em wel heel stoer(Y) |
Citaat:
|
Het is voor je eigen bestwil. :nono:
|
Citaat:
ten 2e:.. Zoek hulp.. :S |
Ik moest altijd opruimen als er gestofzuigd ging worden. Nouja, dat was dan dus omdat ze er anders niet bij kon. En als ik dan niet opruimde gooide ze alles in mijn bed en dan kon ik niets meer vinden en bovendien mijn bed niet in.
|
Citaat:
wat is er zo ongezond aan een stapelcd's die op de grond ligt of aan watprintpapier of wat computerkesten? |
Citaat:
|
Citaat:
zal wel eindigen met woorden als "grote mond":P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32. |