![]() |
Losgeslagen schip
Het losgeslagen schip In de duinen, in de branding Vervreemd van koers, bestemde plek En goed bevochten richting Tijdloos verwaarloosd De likkende vlammen Grijpen naar houvast Vinden de trillende zilte mast Knetterend rokend Langs de strandkust De resten wegwaaiend en onnodig Wachtend tot het wordt geblust Het losgeslagen schip Bevaarde wegen achter zich In eigen route Gestorven in stilte |
Wanneer komt er weer een dichtbundel van jou? :o
|
Schitterend! Mooie beelden, mooie woorden, zoals 'een goed bevochten richting', 'tijdloos verwaarloosd', en 'strandkust'.
Misschien is het muggenzifterig, maar ik vind het woord 'route' een klein beetje er buiten vallen, als enige latinisme. Rijm heb je amper nodig, wat hier heel mooi is. Af en toe mooi klinkerrijm. Zoals lovetear zou zeggen: "bovengemiddeld", en dat is goed. |
Citaat:
Das nog eens een reactie waar ik op kan teren :D Misschien heb je gelijk van het woord 'route' . Ik zal eens kijken wat er meer op de plaats is. liefs Snowy |
Citaat:
Af en toe vind ik het lastig om te lezen, verschillend in ritme. Goed metaforisch weergegeven, je woordgebruik is mooi!, einde vind ik Sterk!. Inhoudelijk komt het bij mij over als iemand die zich in een bepaalde vorm eenzaam voelt en al zoekende (naar houvast). |
Citaat:
Maar ik weet niet of dat nou beter is... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15. |