![]() |
'Praktische' opdracht?
Waarom moet een werkstuk tegenwoordig 'praktische opdracht' heten?
En waar staat dat 'praktisch' voor? Ik heb nergens zien staan dat er verplicht praktijkonderzoek voor gedaan moet worden (zoals voor scheikunde het lab in; voor biologie het bos in; voor maatschappijleer een enquete houden; voor Duits een taalreisje maken). En dan de tijden die ervoor staan. :| Ik zou niet weten wat ik in al die tijd zou moeten doen, als ik zo lang bezig zou gaan als ervoor opgegeven staat zou ik 50 pagina's hebben (en het mogen er maar 6 zijn). Ik weet dat veel anderen zich ook niet aan die tijden houden (iemand die ik ken heeft in 6 uur een PWS gemaakt dat goedgekeurd werd). Dus ook die tijden zijn onzinnig. Zijn er anderen die het met mij eens zijn dat die rare term 'praktische opdracht' gewoon moet worden omgezet naar 'werkstuk'? |
Praktisch slaat op praktisch probleem. Dus hoe je iets zo handig mogelijk kunt doen.
Waarom ze de naam verandert hebben weet ik niet, erg boeiend is het niet. |
Boeiend, een paar van die verveelde beleidsmakers op het ministerie van OCW vonden het leuk om een paar leuke termen te bedenken en kwamen op praktische opdracht en Programma van Toetsing en Afsluiting ofzo.
|
Gast, je zit niet eens meer op school, wat loop je nou te miepen?
|
En al zat je nog wel op school: wat dan nog?
Als ik even Shakespeare mag aanhalen: what's in a name? Wat boeit het nou hoe zo'n ding genoemd wordt? |
tja... ik noem het meestal gewoon verslag of werkstuk. maar PO klinkt wel mooier. maar ja net zoals handelings delen.. waarom zijn die bedacht :confused:
|
bij mij op school moeten we ook proefjes doen, onderzoek doen met het Nioz, posters maken etc
|
Ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom het eigenlijk 'praktisch' heet. Zo praktisch is het niet. Hoe dan ook, het zijn en blijven vreselijke dingen. Ik moet er 4 maken de komende periode (geschiedenis,anw,wiskunde,maatschappijleer) :|
|
Volgens mij heet het praktisch omdat je een praktisch probleem ofzo moet oplossen, echt een situatie en niet zomaar theorie moet leren maar het ook echt moet toepassen. Het verschilt natuurlijk een beetje per vak in hoeverre een PO praktisch is maar wij moesten bij biologie en scheikunde ook altijd practicum doen bij een PO dus dan is het zeer zeker praktisch.
|
omdat praktische opdracht zo'n beetje alle mogelijke invullingen dekt
Bij sommige scholen moet je een werkstuk maken (wat ook een opdracht is die je in de praktijk uitvoert). Wij gaan ook met Bio naar de dierentuin of ontwerpen met natuurkunde een systeembordensysteem en voeren onderzoeken uit voor scheikunde. En dat kun je niet echt werkstukken noemen. |
Praktisch wil zeggen je kennis die je toe nu toe hebt opgedaan toepassen op een probleemgebied.
Wat maken mensen zich druk om rare dingen :confused: |
Volgens mij heet het zo omdat je je kennis die je geleerd hebt, moet gaan toepassen in de praktijk. Iets anders kan ik er niet van maken eigenlijk :o
|
Nee het kan geen werkstuk genoemd worden, omdat je soms ook een presentatie ofzo maakt.
En inderdaad waar spang je om? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59. |