Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Een band met iemand die jij bijna vermoord hebt (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=76988)

Oen 02-05-2002 18:16

Een band met iemand die jij bijna vermoord hebt

Ik zit op scouting en daar kan je nogal eens wat vreemde dingen doen, je raakt in de meest rare situaties terecht en het is al meerdere malen voorgekomen dat er mensen zijn geweest die het nog maar net overleeft hebben.
Ook komt het natuurlijk "geregeld" voor dat je door onoplettenheid of gewoon lastige keuzes iemand bijna het leven hebt weggenomen. Zo ben ik zelf meerdere malen door mijn "maten" gered (hele verhalen die ik hier niet ga ophangen maar het gebeurt meestal in een grot tijdens speleo of tijden het klimmen wanneer je iemand moet zekeren) Maar ze hebben me ook vaak genoeg bijna het leven genomen.
Maar het geeft toch een band, zo had ik laatst nog iemand bijna te pletter laten vallen toen we een scene uit mission impossible nadeden in een klimhal en ik hem een vrije val van 20 meter gaf, en ik het metalen hek niet gezien had die hij op 5 cm na miste met zijn hoofd. Ik schrok me te pleures maar alles is nu goed. Diezelde jongen heb ik al vaker gered toen we in de grotten waren, maar zo heeft hij mij ook vaker gered.

Dit is toch heel vreemd, je neemt en geeft elkaar het leven en moet er toch maar steeds om lachen. Een mooi stukje van de mens moet ik zeggen.
Ervaring??

dystopia 02-05-2002 18:47

Zo'n band heb ik nooit gehad op de scouting. Wij deden nooit van dat soort dingen. Minder gevaarlijke dingen deden wij.

Maar idd, dat schept een hechte band en da's logisch. Elkaars leven redden. Echte maatjes :)

Pepsel 02-05-2002 22:59

... en het risico te lopen elkaar in gevaar te brengen ook!
Maar wat is nou mooier dan samen de risico's van het leven te beleven !

Mooi verhaal!

Kus Femke

nare man 03-05-2002 00:21

Citaat:

dystopia schreef:
Zo'n band heb ik nooit gehad op de scouting. Wij deden nooit van dat soort dingen. Minder gevaarlijke dingen deden wij.
Lees 'wij waren niet gestoord' :D

Lethalis 03-05-2002 08:34

Citaat:

nare man schreef:
:D

nl2suzy 03-05-2002 10:16

Uhh het gaat er wel wild aan toe bij ons, maar iemand redden van de dood? neej dat is bij ons echt nog nooit voorgekomen ;) Weetje zeker dat je op scouting zit? ;)

~Mastah of Puppetz~ 03-05-2002 10:34

Hoe zit het met dodelijke ongelukken? Komen die nou echt vaak voor?? Kan me niet voorstellen dat het anders nog een hobby is!!!

Oen 03-05-2002 17:11

Nee, omdat je elkaar vertrouwt, raak je ook nooit in paniek en paniek is meestal een hele slecht situatie, ik weet nog een keer toen er een jonge aan een hele glibberige afgrond hing (denk aan een kegel maar dan met de punt naar beneden en een diepte van 3 meter en een met modder bedekte glibberige wand)
Hij hing daar en ging aftellen (na 10 sec zou hij loslaten en dan zou hij te pletter vallen) en niemand deed wat, totdat hij bij 3 was en toen rende de grootste idioot van onze groep naar beneden (in een kromme bocht) rijkte 2 vingers toe en trok hem mee naar boven. Ik was er toen niet bij.

dystopia 03-05-2002 17:30

Citaat:

nare man schreef:

Dat valt nog maar te betwijfelen. Als 's nachts in Friesland de leiding is ontvoert, je gaat ze zoeken en je vind er 1 bewusteloos onder het 'bloed'. Waarna je door een weiland moet met een stier erin (rennuh!) waarna je naar een bootje moet zwemmen in het ijskoude water. Iedereen dag erna verkouden :) maar goed het is zeker minder gevaarlijk :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.