![]() |
Wat is er met de Zoekfunctie?
Als het een beetje druk is valt soms de zoekfunctie uit. Dit kan erg vervelend zijn. Doen jullie dit om gebruikers te beperken en zo de drukte te kunnen verspreiden? Bij welke hoeveelheid mensen valt deze functie uit en wanneer gaat hij weer aan? Zouden jullie niet overwegen extra server capaciteit te gebruiken voor de piekuren want het is erg jammer als hij uitvalt aangezien er erg handige dingen mee gezocht kunnen worden.
|
Het is een tijdelijke maatregel van Jon.
Zie hier: 8 maart 2004: Einde van de vakantie, dus grote drukte op Scholieren.com. Als gevolg hiervan zullen er tijdens de pieken wat functies uitgeschakeld worden, te beginnen met de zoekfunctie. |
|
De servers zitten af en toe al aan hun nok, ik weet niet of je verstand hebt van servers maar hij zit af en toe tegen een load van 50 aan te hikken.
Extra servercapaciteit kunnen ze natuurlijk niet zomaar inzetten, er bestaat immers meer dan het forum (de frontpage dus). Een extra server is een mogelijkheid, maar dat kost handen vol geld (aanschaf, colocatie) |
Shit, net te laat. :D
|
Citaat:
Servercapaciteit is een deel van het probleem: de manier waarop vBulletin (de software waar dit forum op draait) zoeken mogelijk maakt is slecht geschreven. Er bestaat een betere methode, maar om die te implementeren is veel werk en downtime nodig. Liever zit ik de drukte even uit. Dit is een topweek wat drukte betreft, vanaf volgende week gaat het beter. |
Dank jullie. Ik heb respect voor het beleid.
|
Opmerking:
Dit gebeurd automatisch, die doet Jon niet met de hand... :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Spoiler
Overigens, Jon, nog een opmerking over het uitzetten van de search. Is het mogelijk forumbazen wél toegang tot de search te geven? Dat kan handig zijn wanneer iemand zich misdraagt ofzo. En zovaak gebruiken forumbazen de search niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21. |