![]() |
[MONITOREN] twee monitors
Ik heb een vraag over het aansluiten van twee monitoren.
In mn computer zit een standaard AGP kaartje en een onboard videokaart (VIA chipset geloof ik). Ik kan in het bios de onboard videokaart niet aan of uit schakelen, zodra de AGP kaart erin wordt gestoken, schakelt ie daar op over. Hoe kan ik mn onboard kaart zover krijgen dat daar ook weer een signaal doorheen komt? Of kan dat niet. Mocht dit niet werken; als ik een tweede videokaart koop, moet dat een PCI kaart worden want ik heb maar 1 AGP slot. In het BIOS kan je zeggen of ie voor de primary VGA kaart naar het PCI of AGP slot moet kijken; maar stuurt ie dan toch ook nog signaal naar de andere niet als primary VGA geselecteerde kaart zegmaar?? Of moeten het echt twee indentieke PCI kaarten zijn (of eentje met twee uitgangen op een kaart).. Alvast bedankt |
Je kunt het best een simpele PCI kaart kopen voor je 2e scherm, de enige andere optie is een (dure) dualhead videokaart. 2k/XP zouden die 2e kaart gewoon moeten herkennen/gebruiken.
|
neje, onboard kan dan niet aan :)
je zou een 2e kaart kunnen kopen (idd pci) of een dualhead videokaart (hoewel deze vaak niet goed zijn om te gamen) wat ook een oplossing is (die ik tijden heb gebruikt) een videokaart met zowel sub-d als DVI aansluiting: dan kan je op die dvi aansluiting mbv een converter een gewone sub-d monitor aansluiten en dan met, in mijn geval, nvidia nview alle instellingen regelen |
Nou jammer van die onboard :).
Maar oke, ik heb nu op het Aangeboden/Gezocht forum al een topic gezet voor een goedkoop PCI kaartje:p. Helaas geen sub-d/DVI op mijn huidige videokaart:s. Maar bedankt iig! |
Citaat:
|
Citaat:
:p |
Citaat:
Ik weet alleen dat je óf je onboard video kaart óf je agp kaart kan gebruiken, niet allebei tegelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat jij het al eerder had gezegd staat natuurlijk totaal los van mijn post. Ik had jou post nog helemaal niet gelezen. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |