![]() |
Raadsel
Je sterft en wil naar de hemel, maar er zijn twee poorten en je weet dus niet welkeen de hemel is en welke de hel.
De poorten worden bewaakt door een leugenaar en iemand die altijd de waarheid zegt. Je mag één vraag stellen. Zo weet je dan ook direct welke de poort tot de hemel is... (Je mag kiezen aan welk van de twee bewakers je de vraag stelt) Als je hem kent, laat anderen dan eerst eens denken ;) |
Ik weet het niet. :)
|
Ik wel. :)
|
Zeg het mij maar. :)
:p |
Ik neem gewoon een willekeurige poort, en hoop dan dat het de hell is.
Oneindige seks in de hemel kan ook gaan vervelen. |
ik wist het wel.
maar nu niet meer. wie vertelt mij het antwoord? |
ik zou het niet weten :(
|
Morgen...
Dat jullie hersentjes nog even verder kunnen kraken. :p |
Om het niet helemaal te verklappen heb ik een link naar het antwoord even onder de spoiler gezet, achter die link staat het antwoord wat het volgens mij moet zijn.
Spoiler
|
Idd. Is juist.
'k Had meer mensen willen zien denken. (n) |
Labyrynth gekeken zeker..
|
Weet je van tevoren wie de waarehid vertelt en wie liegt? Dan snap ik het probleem namelijk niet helemaal.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hmm ik ken hem wel met 2 geliefde indianen uit twee dorpen die op een t-splitsing midden in het oerwoud zitten, de ene liegt altijd en de ander nooit, en je wil weten waar het dorp is van een van de 2, dan moet je vragen aan welke kant zijn/haar geliefde woont, dan wijzen ze namelijk allebei dezelfde kant op, maar bij deze kan ik nog geen logisch antwoord bedenken..
|
ik zou een van de bewakers door een van de deuren gooien en dan luisteren wat zijn reactie is.
(ik moest even denken aan de serie 'the 10th kingdom' waarbij een kikker door de deur werd gegooit omdat te bekijken. Maar een normale oplossing heb ik niet voorje ofzo |
Leuke oplossing. :) (y)
|
Of je vraagt gewoon welke poort zij aan zouden wijzen en dan neem je diegene die ze aanwijzen, pcies hetzelfde maar dan omgekeerd... :o
|
te moeilijk voor mij haha
|
Volgens mij heb ik hem.
Vraag aan ze allebei of ze liegen! |
Onee, dan weetje nog steeds niet welke poort je moet nemen..
|
Citaat:
|
IK HEB M IK HEB M en wel zonder op de link van Mederiacvm te klikken:
je moet aan allebei vragen of ze de poort willen aanwijzen waar volgens de ander de hemel zou zitten, en dan moet je dus de andere poort nemen |
Citaat:
|
Hij komt erachter:P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan heb je toch alsnog 2 poorten die worden aangewezen? :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik Dont Know.
|
Welke poort zou de ander aanwijzen als poort van de hemel? Jij moet dan de andere poort nemen.
Dat is niet het antwoord! Je weet namelijk niet of degene waar je het aan vraagt liegt of de waarheid spreekt. Als je niet weet wie de waarheid spreekt en wie liegt kan je het raadsel niet op deze manier oplossen. Je kan wel aan één van de 2 vragen of ze een door jouw aangewezen poort willen opendoen. Afhankelijk van wat je ziet achter de deur kun je kiezen om door de openstaande of de dichtte deur te gaan :p |
Citaat:
Maar je moet wel zorgen dat ze kunnen praten.. als je ze een grote ring in de mond stopt kunnen ze dat niet meer.. |
Citaat:
tijdje terug nog zitten kijken. |
:)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waw, er zijn er dan toch die het gevonden hebben, zonder te spieken. (y)
Proficiat. (nog dergelijke raadsels zijn altijd welkom, vind ik wel leuk) |
Ik wist em zonder te spieken :)!
|
ik wist hem ook al... maar ja...
|
Nog een raadsel:
Je mag vragen stellen. Een man pleegt zelfmoord. Dit had hij niet gedaan indien hij onder zijn deurmat had gekeken. Wat lag er dan onder die deurmat? Lekker moeilijk :evil: . |
daar lag een cheque van €10000000 :o
zo nee, dan weet ik het niet |
Citaat:
|
Ehm nee, je zal vragen moeten stellen over de man zelf.
Er hangt eigenlijk een heel verhaal aan vast. |
heeft de man kinderen? Als er een briefje ligt met "Hoi pap, ik houd van je en wil je niet kwijt" dan denk ik niet dat hij zelfmoord pleegt
|
Nee de man heeft geen kinderen.
Je zou reeds meer weten als je zijn job vond. |
Gas dat ervoor zorgt dat hij voor een groot gedeelte verlamd raakt, zodat hij geen zelfmoord kan plegen :p
|
Dan vraag je: Ben jij homo? En als hij er niet uitziet als een homo en ja zegt liegt hij dus....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16. |