![]() |
tips voor boeken
ik ben niet echt heel literair ofzo.. volgens mij.
maar nu heb ik door mn verjaardag zo'n 70 euro aan boekenbonnen, die ik aanstaand weekend wil gaan besteden in Utrecht. Wat ik mij nu afvroeg; heeft iemand nog tips? ik lees graag per nilsson, jostein gaarder, philip pullman. ik wil nog wel een filosofie/psycho-analyse boek, maar dan wel een beetje een leesbare. en verder.. tja.. ik hou van 'mooie' boeken, met een speciale sfeer. beetje vaag, maar als er iemand is die begrijpt wat ik bedoel en/of tips heeft; ik hoor het graag :) |
Als ik jou was, zou ik dan boeken gaan kopen van Per Nilsson, Jostein Gaarder en Philip Pullman. :)
Voor de psychoanalyse is het misschien leuk om werk van Freud zelf aan te schaffen. Zelf vind ik Lacan een heel erg interessante bewerking van de psychoanalyse geven, maar dat komt omdat hij het vanuit taalfilosofisch oogpunt bekijkt. Is maar net waar je interesse ligt. LUH-3417 |
De dochter van de circusdirecteur van Jostein Gaarder is geweldig. :)
|
maar..
weten jullie nog schrijvers die ik nav de schrijvers die ik genoemd heb ook wel mooi zal vinden? |
philip pullman ken ik niet, maar ben ook groot fan van per nilsson en jostein gaarder. Jij, jij en jij was echt een fantastisch boek en het geheim van de kaarten was ook heel erg leuk. IK begrijp dus wat je smaak is, maar ik heb zelf ook niet echt vergelijkbare boeken gevonden. Het enige boek, dat ik je zou aanraden op grond van deze schrijvers is gaten van louis sachar. Ik moet je er wel meteen bij zeggen dat het best anders is, veel humor, niet allemaal psychologische shit, en best makkelijk, maar ik vond het een erg vermakelijk boek. En als je nog een leuk boek zelf hebt gevonden, wat een beetje op per nilsson en gaarder lijkt, dan lijkt het me leuk dat te horen.
|
gaten heb ik al..
net uitgeleend aan mn vriend =) grappig, dat je juist die noemt :) |
The Curious Incident of a dog by Night Time van Mark Haddon (over een autistische jongen van 15 jaar)
en Harry Potter natuurlijk! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is inderdaad dik. Maar het heeft zo moeten zijn denk ik.
Deze laatste zin is trouwens wel een grappige woordspeling, want de ontdekking van de hemel gaat erom dat Mulisch wilt uitleggen dat het lot niet bestaat. :D Ik zou er gewoon aan beginnen. :cool: De donkere kamer van Damokles is idd een héél goed boek. Misschien wel hét meesterwerk van Hermans. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |