![]() |
Weerwolfspel #2
Dit is het tweede topic al mensen, dus geen spam of chat!
Nieuwe Regels: Weerwolf is een spelletje dat speciaal gemaakt is voor dit soort forums. Iedereen speelt een inwoner van een klein dorpje in de Middeleeuwen. Er zijn 25 deelnemers, waaronder: 3 weerwolven: mogen alleen stemmen wie er wordt opgehangen bij gelijk spel 2 zieners: kunnen de rol van een persoon opvragen tijdens een ronde 1 tovenaar: beschermt elke nacht 1 persoon, maar niet zichzelf 1 dorpsgek: mag 1 keer 2 functies verwisselen 1 wolfsbane: kan niet worden opgegeten, maar wel de 2e keer 1 tijddoder: mag 1 persoon terug plaatsen in ruil voor een ander Iedereen weet alleen van zichzelf wat hij/zij is, behalve de weerwolven want die weten ook wie de andere weerwolf is. De bedoeling van het spel is voor de weerwolven om iedereen op te eten (behalve de andere weerwolven uiteraard), de bedoeling van de anderen om alle weerwolven te doden. Onderling overleg is natuurlijk niet toegestaan (behalve tussen de weerwolven) !! De wolven winnen als er op een bepaald moment meer wolven dan andere personen zijn. Dan wordt er bij een stemming namelijk altijd een niet-weerwolf opgehangen. De dorpelingen winnen als alle weerwolven opgehangen zijn. iedereen moet stemmen, behalve de weerwolven, de ziener houdt zijn wetenswaardigheden voor zich-/haarzelf, de spelleidster mag niet zeggen met betrekking tot wie wel en wie niet gestemt heeft de ziener mag maar per ronde over 1 iemand de functie vragen, de tovenaar mag 1 iemand beschermen, de weerwolven mogen 1 iemand opeten en zij mogen met elkaar over leggen, zijn beide weerwolven opgehangen dan is het spel over en winnen de mensen die geen weerwolf zijn, is de rest opgegeten/opgehangen winnen de weerwolven, ook als er maar 1 weerwolf over is, de wolfsbane kan niet opgegeten worden maar wel opgehangen.. Er mag gebluft worden, je mag je weerwolftheorie'en ook posten, en ook daarin mag je bluffen. per ronde is er 1 dag stemmingstijd, als je binnen die tijd niet hebt gestemd vervalt je stem, bij gelijkspel stemmen ook de weerwolven. Spelleidsters: AlopiA en BleuQueen pm's voor stemmingen sturen naar Spelleider!, vergeet het uitroepteken niet!! Deelnemers: 1. Jet666 2. a*rainbow*girl 3. light fighter 4. owlbeer 5. phmpruim 6. JC Superstar 7. Ripper 8. Spoonie 9. MieX 10. Dukko 11.debotjuh 12. Charmed Prue 13: zjoerd 14: xx 15: Hi 16: Huppelmeis 17. Keyser Saus 18: Foefighter 19: Silver rain 20: L. 21: Wilco984 22: AngelLena 23: Bèta-babe 24: Hasseltboy 25: ExpumaX |
Alweer een nieuwe. :eek:
|
Citaat:
|
ik zal als gewoonlijk wel weer af een toe een spammetje plaatsen , verder bemoei ik me er niet mee :P
|
:)
|
Houd nou eens op jullie :mad: We moesten ermee stoppen door het spammen waar we nu rekening mee houden. Als je hier niks te zoeken hebt post dan gewoon niet
|
Ff het lijstje opnieuw omdat m'n naam er weer verkeerd in stond:
1. Jet666 2. a*rainbow*girl 3. light fighter 4. owlbeer 5. phmpruim 6. JC Superstar 7. Ripper 8. Spoonie 9. MieX 10. Dukko 11.debotjuh 12. Charmed Prue 13: zjoerd 14: xx 15: Hi 16: Huppelmeis 17. Keyser Saus 18: Foefighter 19: Silver rain 20: :) L. :) 21: Wilco984 22: AngelLena 23: Bèta-babe 24: Hasseltboy 25: ExpumaX |
Dus we spelen de rest van het oude spel niet uit? :( De dorpelingen konden niet meer verliezen, maar toch. AlopiA wil je dan ff de functies van de 3 overgebleven neerzetten?
Dat waren, MieX, kaarinetjuh en a*rainbow*girl (ik dus :)) |
wanneer beginnen we?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
NIET SPAMMEN
dus solero, jij ok niet steeds met dezelfde opmerking komen die je nog eigenlijk van thomas/wawl gejat hebt ook.. spam nou is een topic niet onder, doe het voor mij, je koningin :) |
Citaat:
|
Waarom mag de ziener zijn of haar wetenswaardigheden niet met de groep delen? Dat is toch juist leuk?
Als zij/hij dat meteen doet, eten de weerwolven haar/hem wel op, maar ik vind dat dat gewoon moet kunnen. De dorpelingen moeten zelf maar uitmaken wie ze geloven. En even voor de zekerheid: de dorpsgek kan geen twee mensen omwisselen als de ene een weerwolf is toch? |
Citaat:
De dorpsgek mag niet omwisselen als de ene een weerwolf is ja. En dit gaat denk ik niet lukken in 1 topic :( |
@ Silver rain: dat is toch juist leuk, die verwarring. Mensen de verkeerde kant uitsturen enzo. Dat maakt het spel juist leuker, en dan krijg je tenminste ook een idee op wie je nou moet stemmen (ongeacht of het waar is wat diegenen roepen).
|
Ikke oook mee doen als weerwolf
|
Citaat:
|
wannneer krijgen we de rollen ?
|
wannneer krijgen we de rollen ?
|
Citaat:
Ik heb als laatste kaarinetjuh opgegeten, ik was dus een weerwolf, lijkt me logisch dat a*rainbow*girl dan de wolfsbane was. Zo, einde van het oude spel, a*rainbow*girl: gefeliciteerd met je overwinning :) |
Aha, dus ik had al die tijd gelijk dat MieX de weerwolf was! :D :cool:
|
Citaat:
Een selectief spelletje waar niet iedereen aan mee kan doen. :nono: |
Mensen, kap even met spammen. Zou erg fijn zijn, als mensen die niet meedoen met het spel hier ook niet gaan posten. Althans geen spam.
Ik heb net iedereen de rollen gepmd. De dorpelingen mogen eerst gaan pmen wie er wordt opgehangen naar Spelleider! Je kunt tot morgen 11.40 pmen, anders telt jouw stem niet meer mee. |
Oe, streng... I like :D
Ma goe, we zijn van start mensen! |
Citaat:
|
Ik vind trouwens dat dit spel wel iets weg heeft van "Wie is de mol?", dat was een van mijn favoriete Nederlandstalige TV-programma's. 't Is wel cool. :D :cool:
*kan niet wachten tot ze ziet wie er als eerste wordt opgevreten* :D :P |
Wanneer beginnen we? :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
blueqeen zei in een paar posts boven jouwe: Ik heb net iedereen de rollen gepmd. De dorpelingen mogen eerst gaan pmen wie er wordt opgehangen naar Spelleider! Je kunt tot morgen 11.40 pmen, anders telt jouw stem niet meer mee. |
Citaat:
|
Stem mij er niet weer als eerste uit.....
|
Citaat:
ik heb niet op je gestemd.. promise |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
xx |
Ik neem aan dat zij de 24uursindeling hanteerd. In dat geval is 11 sóchtends en 23 s'avonds..
Maar goed pm gelijk.. en je hoeft je geen zorgen meer te maken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:o |
stem op Jet666
die getallen achter haar naam bevallen me niet, zij moet wel een weerwolf zijn! |
Citaat:
Hmm.. ik weet in ieder geval op wie ik stem! |
Citaat:
spooky :rolleyes: |
ik moet toch iemand verdenken :s
ik verzin ook maar iets |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |