![]() |
[appriciatie topic] de Hardheid
In mijn ogen is dit toch wel een van de vetste, zo niet de vetste, nederlandse ska bands. Live weten ze een performance neer te zetten die iedere zaal in beweging krijgt. De teksten zijn zwaar grappig en toch maatschappij kritisch en worden met stijl gebracht.
Ik heb net hun nieuwste cd "de nodige hardheid", hun eerste studio album, vol met opnieuw opgenomen bekende nummers als Klootzak, 15 Piek, Luie reet/domme troep en Kutmuziek maar ook met nummers die ze al een tijdje live spelen zoals het sarcastische Buurman, het herkenbare Snooze en Oh nee. 13 maart staan ze in de Underground te Lelystad 27 maart in de melkweg 3 april in de Eurodusney in Leiden en natuurlijk met Koninginnedag bij de Minds te amsterdam Ik heb ze nu al een aardig aantal keer live gezien en ben "down" met de Hardheid. Wie nog meer? Ga je ze binnenkort zien of heb je goede of slechte herinneringen aan de Hardheid, drop het hier! |
Citaat:
|
Ik vind 't wel leuk en heb er een ceedeetje van, gebrand dat wel, maar toch.
|
Afgelopen vrijdag heb ik met cHa0s ze in de N201 gezien waar ze een set speelde van zo'n anderhalf uur. het was weer bruut, te hard geskankt. Alle klassiekertjes kwamen weer langs plus nog n leuke cover van Little Bitch van the Specials. Een van de beste shows van de afgelopen weken van ze (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ach ik wil ze wel es live zien, ws dat ik dan een originele koop. Hij's (die gefikte cd) nog van slechte kwaliteit ook dus een extra reden om te kopen. :P |
Citaat:
Citaat:
|
hehe
op de site van de Hardheid kan je onder het kopje muziek de eerste coupletten van Oh nee, Klootzak en Buurman van de nieuwe cd luisteren. Ook staan er nog wat andere nummertjes die je kan downloaden. Waarschijnlijk ben ik de 27e in de Melkweg als ze in t voorprogramma van de Horrorpops staan wel weer van de partij (y) |
ik vind 't een vage combi trouwens...
ska in 't voorprogramma van 'n chick-a-billy band. |
doet me extreem weinig
wat een stakkers |
Citaat:
|
tja ik ken die band niet en t kan me ook weinig boeien eigenlijk
ghehe k ga gewoon voor de hardheid hehe vanaf dat concert hebben ze ook weer shirtjes te koop dus er zal er vast een naar jou gading bij zitten, naar mijne vast ook wel :) |
Citaat:
indeed |
Citaat:
sowieso, waarom zou je muziek willen 'snappen'? |
ik wil gewoon 'n zwarte 'r bij...
die blauwe die ik heb is ook wel chill, maar mja.. basic zwart is gewoon chiller |
|
Citaat:
als ik er ooit nog achter kom wie mijn vorige Hardheid shirt gejat heeft dan hang ik die gene op aan zn eigen scrotum :mad: |
beste skapunk band van nl ja
|
Citaat:
't punk gehalte is minimaal. maja, vind ik dan .:) |
Citaat:
hoor toch duidelijke punk invloed |
Citaat:
ska met punk invloeden op z'n hoogst. :) geen skapunk iig. |
nummers als kutmuziek en koriander bevatten veel punk stukjes. maar over het algemeen is t ska met hier en daar punk invloeden
|
hahaha we posten hetzelfde in de zelfde muziek:D
|
ghehe :D(y)
|
Citaat:
maar jammer dat het ska is |
De Hardheid heerscht, geen enkele band weet zo'n lekker skankfeestje te brouwen als de hardheid (y).
|
Citaat:
't wordt geen running gag ben ik bang |
Citaat:
Hardheid is idd mss wat hardere ska.. En Jaya The Cat meer rustiger (en meer invloeden van andere muziekstijlen).. Kan je dan ook niet echt met elkaar vergelijken.. Maar ik wil de Hardheid zeker nog een keertje zien.. |
Citaat:
en er staat hetzelfde als: ik hou niet van ska |
ik heb gewoon respect voor die lui (y)
wil nog wel eens een potje skanken met mark en lepradude |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
yes indeed, de hardheid is cool. ik zag ze in het voorprogramma van, jawel, jaya the cat (mee naar toe gesleurd door vrienden) maar ik vond ze echt veel en veel leuker dan de hoofdact.
moet er nog maar 'ns een cdtje van aanschaffen denk ik. |
zeker, de hardheid aan de top!! kheb alleen beetje muziek van ze, wilde naar ska-lectric in ruigoord, hadn vriend de verkeerde datum opgegeve...... kwam ik op reggea-ruigoord, ook leuk!:P
|
de hardheid is schattig... en met een flinke hoeveelheid joints achter de kiezen objectief genietbaar :D
|
Citaat:
Was een erg tof, binnenkort is er een nieuwe editie met Venus Hill en ROLF geloof ik |
Citaat:
moet wel te doen zijn, neem ik aan |
jah, dr zoude vanaf sloterdijk pendelbusse rijden, voor ska-lectric dan..........voor reggea ruigoord helemaal niks, maar na een gwone bus genome te hebbe en een half uur lope, waren we dr dan tog:) ook na de live band tot 5 uur muziek (reggea uiteraard) :cool: vooral met een voldoende dosis wiet:)
|
er werd zo hard geskankt die avond dat ik iemand tijdens het skanken flauw zag vallen en die is naar het ziekenhuis afgevoerd :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kook liever ska (y) reggea ok wel, maar nie zo lang.....
|
ik loop nu al dagen met dat deuntje van kutmuziek in m'n kop
kutmuziek op de radio kutmuziek op de tv kutmuziek in de top 40 kutmuziek op nummer 1 |
Citaat:
ik vind ze heel erg irritant. pubers4pubers posse. omg ze zingen over bier en ze zijn tegen de top 40 eindelijk iemand die me begrijpt |
Citaat:
|
liever dat dan naar de hardheid luisteren :rolleyes:
ik heb trouwens ooit eens bier getapt voor hen en ze deden heel vervelend. maar ik kan het me niet goed herinneren want het is 2,3 jaar geleden. ze stinken trouwens ook nog |
Tis wel geinig. Mij leek iedereen Zooo Jotje en Ska-D-Lite voor de verandering leuker, maaaaaaer daer was Mark het natuurlijk niet mee eens op het laatste moment :mad:
*schopt Mark onder zn bierhol* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43. |