![]() |
{gedicht}
Ik moest voor school een gedicht inleveren.. kan dit ermee door?
De donder deed me schrikken, de kou prikt in mijn huid. Ik ben alleen, alleen met het geruis van de bomen. Ik voel me als een rat, vluchtend voor stemmen, hopend dat mijn roodbruine vacht me beschermen zal. Bang wachtend op het moment, dat iets me verpletterd. Weer die donder... en nog steeds alleen, alleen met het geruis van de bomen |
|
Citaat:
Letteren ---> Dansen op Papier |
Als het voor Nederlands is, zou ik er toch echt verplettert van maken. Verder kun je overwegen de regels af te breken en dus wat meer regels te bestrijken, om iig de illúsie te wekken dat het een lang gedicht is. ;)
|
Ik vind het jammer dat het zo onsamenhangend lijkt/is. Een zin als:
"hopend dat mijn roodbruine vacht me beschermen zal"... deze zin vind ik er niet mooi staan; qua woord/taalgebruik en lijkt alsof het er niet tussen past. Je begint aardig, maar het verloop vind ik niet zo goed. Vind het geheel meer overkomen als een verhaaltje. Je hebt het gedicht al ingeleverd of...? |
Citaat:
|
ik vind hem heel erg mooi,
ik heb er wel geen verstand van, maar als "gewone" lezer kan ik zeggen dat hij mooi is. Xsanne |
zoals de andere zeiden, er is geen boodschap. wat probeer je hiermee te zeggen? kregen jullie een thema opgegeven waar jullie op moesten focussen, wat was de opdracht eigenlijk?
een gedicht moet een verhaal vertellen, alleen met stijl, sfeer, en emotie. jouw gedicht is misschien wel stijlistisch, maar sferisch en en emotioneel is het ook niet. een verhaal is het zeker niet, je verteld niet echt iets. wel mooi vind ik dat je een vergelijking hebt in jouw gedicht, tussen de persona en een rat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52. |