![]() |
Zusje + nog een ander gedichtje
Je bent m’n zusje,
hoe je ook doet of bent. Nu gevuld met angst misschien Bang voor wat anderen van je denken Of ze je nu anders zien Je zegt van niet, maar je houdt het stil. Je durft het niet, je bent bang. Maar zij is nog banger Heeft dezelfde angst als jij Misschien Hoe je ook doet of bent, je blijft mijn zusje. Ze houdt nog steeds van hem Nog steeds, na zoveel jaar Alleen is er nu een vraag Want houdt hij nog van haar? Een vraag waarop we beiden Het antwoord zouden willen weten Maar ook een vraag Die we liever zouden vergeten Steeds is het een beetje weg Maar het komt ook steeds weer terug Dan vraag ik me weer af Wanneer is dit achter de rug? Blijf alsjeblieft bij elkaar Ik wil geen van twee verliezen Blijf alsjeblieft proberen Ik wil niet moeten kiezen! Wanneer word ik wakker Uit deze boze droom? Wanneer word ik wakker En is het leven weer gewoon? |
Ik vind de 2e het mooist, daar herken ik me mee in, loopt iets mooier en ik denk die het best te snappen. Bij de 1e moet ik raden naar wat het kan zijn en daardoor vind ik hem wat minder mooi... ik hou meer van letterlijk...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52. |