![]() |
communicatie journalistiek
Is er iemand die deze studie kent?
of er iets meer over weet? ps.dus NIET de studie communicatie of de studie journalistiek maar de studie communicatie journalistiek |
Nee, sorry ik kan er ook niks over vertellen, maar het klinkt wel interessant. Ik ben ook aan het denken over een studie journalistiek of communicatie, dus dan is communicatie journalistiek bijna perfect. Natuurlijk weet ik niet wat het inhoud, dus dat zou ik ook wel van iemand willen weten?
En is het een hbo of uni ding? |
een hbo-studie
|
Waar ergens zou je die studie kunnen volgen?
|
Citaat:
|
ik heb er op die website van Utrecht niks over kunnen vinden :(
|
Ik weet het niet 100% zeker hoor, maar volgens mij bestaat die opleiding niet eens...Behalve als je de Faculteit bedoelt, want die is er wel in Utrecht.
|
Hay....op de site van de Hogeschool van Utrecht kan je wel degelijk iets vinden over deze opleinding. Ga naar hvu.nl en klink op faculteiten....en hierna kies je de faculteit Communicatie en Journalisitiek!
Op de hogeschool van Utrecht hebben ze de opleiding Journalisitiek of Communicatiemanagement.....niet samen:D. |
Wat een rotsite trouwens, die van de Hogeschool Utrecht :|
|
Citaat:
Faculteiten heb je alleen aan universiteiten. |
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=814320 Gefeliciteerd trouwens! :) |
Hmmz, na dat te hebben gelezen is dat wel de laatste school waar ik heen zou gaan. :s
Bedankt! :) |
Citaat:
|
Onzin, de HvU heeft ook faculteiten! Waaronder de combi-faculteit Communicatie & Journalistiek (duidelijk te zien boven de ingang, op brieven en op de - wat ik vind - heel handige site)
|
Ja Sjonnies.....HVU heeft wel degelijk faculteiten....praat niet zo "intelligent" over iets waar je niets van weet.
|
Oh en om de vraag te beantwoorden: die studie bestaat absoluut niet. Er is dus inderdaad een faculteit in Utrecht die zo heet, maar de studies zijn losstaand. Wel moet ik zeggen dat ik van Communicatie-studenten heb gehoord dat ze in Utrecht redelijk wat over Journalistiek leren.
Maar mag ik vragen waarom je communicatie & journalistiek wilt combineren? Want de studie communicatie is zoals gezegd an sich als een combinatie! Journalistiek ga je pas doen als je echt een die-hard journalist met deadlines, hard werken, nieuwsjagen etc wil worden. Daar kennen ze geen 'halve journalisten'. Wil je dus een studie doen zoals jij die noemde, dan wil je een halve journalist worden. Dan kun je beter communicatie doen! |
Ik wilde eerst zelf een topic openen maar aangezien dit topic ook wel op mijn vragen aansluit kan ik ze hier misschien stellen!
Ook ik wil volgend jaar communicatie gaan doen, maar twijfel dus ook tussen journalistiek en communicatie.... Mijn vraag is of je met communicatie ook de media in kan, dus redactiewerk tijdschrift, krant etc.....of stukken schrijven ervoor en dergelijk...is dit ook mogelijk met communicatie? En weet iemand misschien het vakkenpakket van communicatie? Want deze zullen hoogstwaarschijnlijk overal wel hetzelfde zijn.. |
Als een beetje kunt netwerken, kom je wel op een redactie ja. Al vragen ze natuurlijk veelal mensen met ervaring in de journalistieke praktijk; iets dat je gemakelijker krijgt door je journalistiek-opleiding. Ik zeg nogmaals: als je journalist wil worden, redacteur ofzo, ga je journalistiek doen. Met communicatie word je geen journalist. Hooguit half. Je krijgt er natuurlijk wel theorieen over mee. Of je wordt bv. voorlichter. En je weet hoe erg journalisten aan die lui een hekel hebben.
Je kiest journalistiek als je een journalist in hart en nieren bent. Vind ik. En vakkenpakketten van communicatie. Tsja, die vind je via de scholen zelf. Want zoals je zegt: die verschillen overal. Dus kijk eens op de website van de HvU of neem contact op met de school waar je naartoe wilt |
Oh nee, dat zei je niet over die vakkenpakketten. Maar goed, ik denk dus dat die wél verschillen
|
Ik doe communicatie aan de Hes in Rotterdam. Deze opleiding is dus wat economischer dan bijv. communicatiemanagement aan de HvU.
Ik heb elk blok wel een vak waarvoor ik veel moet ´schrijven.´ Denk hierbij aan persberichten, direct-mail, artikelen enz. Als je meer wilt weten of specifieker, pm me maar! |
is het echt allemaal economie, economie & economie?
Want daar ben ik echt niet op mn sterkst (n) :( Maargoed heb volgende week een gesprek met een studieadvisuer.......godzijdank gratis op school! |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je hebt wel gelijk :) (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40. |