![]() |
Wat is verlichting?
Volgens mij is verlichting niets anders dan ''lijden opgeven'' en ''verzet staken'' .
Mee eens of niet? |
mee eens.Maar het is nog iets.
|
|
Citaat:
het is |
Citaat:
;) |
Volgens ben je in staat van verlichting als je door hebt hoe alles werkelijk in elkaar zit en je daar vrede mee hebt. Maar dat is natuurlijk weer per persoon verschillend, zoals alles eigenlijk.
|
Citaat:
Bij verlichting is er geen verschil meer tussen jou en de ander. |
Natuurlijk wel. Ik vind mezelf verlicht, maar andere mensen zijn nog steeds heel erg stom = verschil.
|
Citaat:
Als je echt verlicht bent ervaar je de ander niet als stom want jij bent EEN met die ander..maw je vindt jezelf stom.. |
Hmm ik vind niet dat ik één ben met alle mensen en ik vind mensen die dat wel vinden een beetje raar. Als jij één met mij zou zijn zou je dat ook vinden, of niet?
|
Citaat:
En nadenken is een belemmering van ZIJN. Verlichting is ZIJN. |
Kunnen dieren ook verlicht zijn? Of moeten ze daarvoor eerst reïncarneren..?
|
Hehe, dat vinden veel gelovigen nou ook, dat nadenken een belemmering is :D
Maar even serieus, jij denkt echt in termen van bewustzijn, ziel enzo? En dat ik dat ook ben, maar het niet door heb omdat ik koppig of weet ik veel wat ben? Op zich wel interessant dat er mensen zijn die dat echt geloven, hoewel het me nog steeds niet 100% duidelijk is wat je precies gelooft. @ Alicia, ik stond net op het punt om die vraag nog toe te voegen :) |
Citaat:
|
Maar dieren hebben ook wel iets dat je begeerte kan noemen enzo... in een ander topic werd dat lijden genoemd, een belemmering van het zijn...
|
Citaat:
Kun jij zeggen wie je werkelijk bent? Ben jij de persoon met de nickname Actionhank,ben je je lichaam,ben je je gedachten? |
Citaat:
Een plant en een boom ZIJN |
Jup, ik ben mijn lichaam en mijn gedachten. Mijn hersens en de gebeurtenissen in mijn leven hebben bepaald wie ik ben, en zullen dit blijven doen tot mijn lichaam doodgaat. Als mijn lichaam dood is zijn mijn hersens ook dood, en dan ben ik dus weg.
En ik noem alles wat jij denkt wel een soort van geloof, omdat er geen enkele aanwijzing is dat het daadwerkelijk zo werkt. Je gelooft toch in die theorie van het collectieve bewustzijn? Je kan ook zeggen dat je het 'voelt', 'herinnert', 'ontdekt', maar dat heeft allemaal met een soort geloof in dat idee te maken. |
Citaat:
|
Er zijn twee soorten verlichting, die van de rede en die van de geest.
Iemand die zegt op een van beide manieren verlicht te zijn is een aapkanarie. Ik ben op allebei de manieren verlicht. Ik ben een aapkanarieaapkanarie. Die zijn het leukst, vind je niet? |
verlichting is in je reet gen..kt worden door een groep hell's angels.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Immers, als wij met z'n allen één zijn, dan ben jij niet verlicht, zolang ik het niet ben, aangezien wij elkaar zijn. Verder: Citaat:
Jijzelf, natuurlijk. Waarom zou een mens zijn eigen gedachten niet kunnen beschouwen? Volgens mij probeer je nu te bewijzen, dat een mens zijn eigen gedachten niet zou kunnen zien, omdat die onderdeel zijn van hemzelf. Maar ondanks dat mijn arm een deel van mij is, dus mij is, kan ik hem toch zien. Met gedachten werkt dat net zo. (hoewel je die niet ziet natuurlijk) |
Citaat:
Maar er zijn volgens mij ook wel mensen die het wel als een belemmering zien. |
Die hebben dan ook nog nooit sex gehad :P
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Met God in contact komen en de Kundalini en andere verleidingen die zich als goed voordoen onderdrukken.
|
Ranonkel, je zou eigenlijk eerst psychologie moeten studeren en daarna pas met dezelfde zekerheid zeggen hoe gedachten werken.
|
Citaat:
|
Nee je weet sowieso nooit iets zeker, maar ik denk dat je er dan in ieder geval VEEL meer van af weet.
|
ja maar het gaat hietr omde puur filosofisch iets en zei zegt dat je gedachten hebt maar ik dnek dat je die ook wel bent anders ben jij niet namelijk
|
Citaat:
|
Citaat:
Als we verlicht waren, zouden we het niet door het denken laten versluieren, mag ik toch aannemen. Citaat:
Bedenk verder, dat met jouw redenatie alle "waarnemingen" van de ziel ook vervallen, mocht je deze redenatie als waar beschouwen. |
Was ist Aufklärung?
Aufklärung is der Ausgang des Mensen aus seiner self verschuldeten Unmundigkeit. (Kant) Verlichting is een radicale omslag in de manier van denken van een mens of een groep mensen. |
verlichting is een manier omde weg te vinden in het donker :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |