![]() |
gedicht
heb jij weleens een boek gezien?
er lopen tussen regels vreselijke zinnen en achterlijke dingen dat was dus een meesterwerk heb jij weleens een lied gehoord? zo'n drama van geluiden van onbekende tonen en valse mooie dromen en daarna zachtjes uitgezet heb jij weleens een beeld gezien? met prachtig echte haren en luid sprekende ogen om maar niet geloven dat het van een moordenaar was dit is weer wat heeel anders.. wat vinden jullie? |
Toen ik het begon te lezen klonk het veelbelovend, maar ik vind dat je naar het einde een beetje afzwakt. Het kan ook zijn dat ik te grote verwachtingen had.
Vooral het begin vind ik sterk. (y) |
Ja ik ook, je eerste strofe gaf me een glimlach :) .
Je tweede is ook nog wel goed, maar je derde vind ik toch jammer, alsof je toen pas echt hebt moeten zoeken naar een onderwerp voor de laatste strofe, jammer. Toch vind ik het wel verbazend om te zien hoe ver je vooruit bent gegaan sinds je hier voor het eerst kwam. |
ja, in de derde strofe heb ik ook voor het eerst gezocht naar een onderwerp. en.. de tweede strofe een beetje. dus jullie hebben gelijk :)
lovetear; dankje :) ... tja, herrinner je je mn eerste gedicht nog? :p |
Zoek de verschillen ;) .
|
deze was nog eerder, alleen later gepost. gaat trouwens over de jongen waar ik nog steeds mee ben :) alleen toen was ik kwaad op hem en hij op mij.
|
1e strofe vind ik echt een meesterwerkje :). Tweede ook.
Het einde van de derde strofe vond ik een beetje onbegrijpelijk. Toen dacht ik: moordenaar? Wat doet die er nou tussen? Maar toch: Mooi gedicht. |
Deze bedoel je? Je link ging een email sturen. Maar goed, je bent gewoon vooruitgegaan, als fb mag je niet meer zo offtopic :o .
|
ik vind eigenlijk beide oude gedichten heel erg leuk
nog leuker zelfs dan deze. ik weet het niet met vooruitgang hoor, van dit gedicht stoort de laatste strofe me gewoon een beetje. ik hou het erop dat je altijd al potentie had en nog steeds hebt. vooral die laatste zin in dat gedichtje over die ruzie :D geweldig en ik denk dat de zin ´blijf bij me, hou mijn hand vast´ beter in het ritme van ´maar ik natuurlijk niet´ zou passen als je ervan zou maken ´blijf bij me, hou me vast´ |
Hm, niet om je op te hemelen :bloos:. Maar om ook mijn mening erover te geven; ik vind dat je sowieso altijd talent hebt gehad, maar dat je vaardigheden erg omhoog zijn gegaan!
Maar daar helemaal los van ga ik je gedicht nu lezen ;): Ik vind hem echt :cool:. Ik weet niet waarom, maar je gedicht is gewoon pakkend. Wat me wel stoort, is het gebruik van 'jij', dat vind ik nét iets te direct, terwijl je gedicht verder ook al direct genoeg is. Het duidelijke in dit gedicht spreekt me aan; een heldere opbouw/goede structuur, metrisch gezien erg goed; de vorm vind ik dus echt heel sterk. Verder vind ik de herhaling goed, het schept een krachtige boodschap. Je taalgebruik vind ik niet heel bijzonder, maar het zorgt wel voor een helder gedicht, wat denk ik in dit gedicht heel belangrijk is. Ja, het spreekt me echt aan! |
om maar niet te geloven?
Ik vind je gedicht heel wat hebben. Het heeft soms een beetje een toontje van een Mooi kindergedicht, maar soms dan ook weer niet door de verwoording;). Hier en daar wordt mij de inhoud duidelijk, maar toch ook weer niet helmaal. Zou jij wat willen toelichten over de inhoudelijke verbinding tussen de 3 strofes?:). Die 2e strofe vind ik werkelijk (y) 2 x gezien vind ik iets minder. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |