![]() |
kenteken lezen?
heyyyyz,
ik heb even een vraag. met afrijden moet je toch kenteken lezen van andere auto? vanaf hoeveel afstand is dat? en wat als je dat niet kan lezen? :( please antwoord!!! greetzzzz |
Geen idee.
|
verrekijker gebruiken ;)
|
Als je goede ogen hebt, moet je dat kunnen lezen en anders is het sowieso aan te raden een bril te kopen.
|
Citaat:
|
25 meter ongeveer.
|
Citaat:
dus ongeveer 3-4 auto's ertussen? |
als je in het dagelijks leven geen bril of zoiets nodig hebt is het geen probleem.
En als je erg goeie ogen(of de goede lenzen) hebt lees je er ook 1 100 meter verder :) |
500 of 50 meter. Ik weet het niet meer. Was Wel iets met 5. Maar ze wijzen gewoon wilekeurig een auto op afstand aan. Dus is nooit precies die afstand. Suc6
|
500 zal het wel niet zijn.. da's toch een halve kilometer? dan kan ik zelfs met een verrekijker nog geen kentekens lezen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
't gaat echt niet om een achterlijk grote afstand en ik denk ook niet specifiek om of je een kenteken kunt lezen, het gaat er gewoon om dat je dingen goed kunt zien, dat testen ze dan dus. Kun je borden te laat lezen/zien, enz. dan heb je dat meestal wel door. Je zou ook je rij-instructeur kunnen vragen om welke afstand het gaat. Maar goed. |
Als je het niet kan lezen is het tijd om een bril te nemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:D kent iemand het cabaret stukje van acda en de munnik hierover :D
|
100 meter, het lijkt veel maar het is best wel dichtbij. Als je het niet kan lezen mag je niet afrijden.
Er was dus een meisje die normaal een bril moest opdoen en dat deed ze niet, zij reed bij de instructeur van mijn vriendin. En toen ze moest afrijden kon ze het kenteken niet lezen en mocht ze niet afrijden. De instructeur had het niet door omdat hij altijd zei van hier moet je rechts en dan links enz. Mijn instructeur zegt dan altijd volg de route richting Den Haag ofzo. Als je normaal op school het bord kan lezen als je achterin de klas zit kan je die kenteken ook met gemak lezen, hoef je je echt niet druk om te maken. ;) |
Citaat:
|
holy shit, dat ga ik echt niet kunnen lezen man. denk ik? of wel?
|
Citaat:
geen zorgen! |
20 meter ofzo :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Conclusie: Als je dat kenteken niet kan zien, dan moet je echt heel erg hoognodig naar een opticien :) |
Als je geen kentekens kan lezen, moet je toch echt maar eens naar de opticiën (y) Ik zie er ook weinig van als ik m'n bril niet op heb :o
|
Ik denk niet dat je je daar zorgen om moet maken. Als je dat niet kan lezen, had je vast al wel een keer een bril genomen...
|
Een meter of 20. Maar als je dat niet kan lezen, is het ook niet verstandig om te rijden.
|
Als je die kentekens niet kunt lezen is het absoluut NIET verstandig om te gaan autorijden.
|
Koop een bril (y)
|
Als je twijfelt of je ogen goed zijn kan je natuurlijk van te voren je ogen laten opmeten (tip: niet bij Hans Anders!).
Verder hoor ik van iedereen dat het makkelijk te lezen is, zal dus wel geen probleem vormen (als je verder alles kan lezen) |
dat werd mij bij de eerste les al gevraagd :)
|
T was wel iets waar ik me zorgen om maakte omdat ik moeite heb met diepte zien maar t is echt makkelijk. je moet echt dikke brillenglazen moeten hebben als je dat niet kunt lezen, serieus maak je geen zorgen.
|
Citaat:
Maar als je gewoon vanuit achterin de klas het schoolbord kan lezen, of vanuit achterin de bioscoopzaal de ondertiteling, dan kun je ook op de goeie afstand een nummerbord lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is echt een eitje. :) Niet als je een oogaandoening hebt.
|
Citaat:
|
25meter ofzo, bij mijn TTT vroeg die man t ook aan me ,om kenteken van autop voor me te lezen, ik zie normaal niet echt scherp(-0,5) maar dit kon ik helemaal helder lezen...
|
ik moest ook kenteken lezen van behoorlijke afstand maar waren nog koeieletters :p
|
Citaat:
'Ja tuurlijk is dat goed! Ik was hier vanmorgen al om half 6 om al die nummerborden uit m'n hoofd te leren!' :D Mijn instructeur liet een keer zien vanaf waar ik het moet kunnen lezen. Ik stond geparkeerd voor een sloot. Na die sloot kwam nog een weg en daar achter stonden auto's geparkeerd. Van één van die auto's moest ik het nummerbord opnoemen. Dus neem een gemiddelde sloot, de gemiddelde breedte van een weg met 2 banen en daarachter een auto. Dat is de afstand :p (maar als je dat niet kan lezen vind ik het erg gevaarlijk om de weg op te gaan!) |
Je moet het kunnen zien in de tijd dat een muis 3 hartslagen heeft gehad, en met een afstand van 30 meter. Na 4 weken moet je het nog feilloos kunnen opzeggen.
|
Citaat:
|
Als je dat niet kan lezen moet je of een bril of lenzen nemen. Dit wordt dan ook in je rijbewijs vermeld en ben je dus ook verplicht altijd met je bril of lenzen te rijden.
Veel succes! |
Het CBR zegt:
Citaat:
Maar idd, de afstand is natuurlijk niet helemaal uitgemeten. Ze zoeken gewoon een auto op een redelijke afstand. Citaat:
|
Citaat:
|
25 meter.
Als je dat niet kunt zul je correctie (bril,lenzen) moeten gebruiken. Frauderen heeft geen zin: who are you kidding? Je kunt ook voordat je naar binnen gaat een rondje parkeerterrein doen en alle nummerborden uit je hoofd leren :D |
niet zo heel ver
ver genoeg zodat je alles nog goed en duidelijk kan lezen hoor :) |
Citaat:
:evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01. |