[F1] GP van Maleisie 21-03-2004
Hier het algemene topic voor de GP van Maleisie. Wat zal het deze keer gaan worden?
Ik hoop op een revange van McLaren. Ook Toyota mag wel weer eens wat beter gaan presteren. Mijn voorspellingen voor kwali en race; Kwali - 1. Raikkonen 2. Button :cool: 3. Barichello 4. M. Schumi 5. Coulthard 6. Sato 7. Da Matta 8. Montoya Race - 1. Coulthard 2. Raikkonen 3. Button ;) 4. Alonso 5. Trulli 6. Montoya 7. Barichello 8. Sato M. schumacher valt uit door motorproblemen in de hitte van Maleisie. Zoals Olav Mol al voorspelde voor 2004; Ferrari is goed in het verbruiken van Motoren, maar ze kunnen nog weleens moeilijkheden hebben om een motor te bouwen die het 800km volhoudt... We zullen het zien Iedereen alvast een fijn raceweekend (y) |
1. Montoya
2. Alonso 3. Schumacher (Michael wel te verstaan) 4. Coulthard 5. Trulli 6. Button 7. Raikkonen 8. Fisichella |
Maleisie ---> meestal de warmste race van het jaar ---> Michelin-banden hebben voordeel.
Voorspelling: Kwalificatie boeit niet. :o Race: 1. JPM 2. M.Schumi 3. Alonso 4. Ralf 5. Trulli 6. Kimi 7. Rubinho 8. Sato |
1 M Schumacher
2 R Barichello 3 P Montoya 4 F Alonso 5 J Button 6 K Raikkonen 7 J Trullie 8 G. Bruni |
Ik verwacht nog niks van McLaren...
1. Alonso :D 2. Ralf 3. Montoya 4. Button 5. Barrichello 6. Trulli 7. Webber 8. Tja...toch maar Kimi dan |
Ik gok op Renault, die deden het hier vorig jaar ook wel goed.
|
1. Montoya
2. Alonso 3. Raikkonen 4. M. Schumacher 5. R. Schumacher 6. Trulli 7. Button 8. Sato |
Citaat:
|
1 P Montoya
2 F Alonso 3 R Barichello 4 D Coulthard 5 K Raikkonen 6 J Button 7 J Trullie 8 C Da Matta En Schumi valt uit!!!! |
Schumi wint.
|
Citaat:
:nono: |
ik durf het bij deze race denk ik wel aan om het live te zien, heb ik tenminste toch nog een paar uurtjes slaap te pakken :)
|
Race:
1. Raikkonen 2. Montoya 3. Button 4. Alonso 5. R Schumacher 6. Trulli 7. Panis 8. Da Matta mja, ik hoop dat ik nu niet in slaap val tijdens de race :bloos: :o |
:D
ik zag dat ze vorige keer met meerdere op onzin zaten te kijken, dus ik hou me wakker door af en toe op het forum te posten denk ik :o |
Onweer verwacht in Maleisië
Bron f1racing.nl Komend weekend wordt de Grand Prix van Maleisië verreden. Volgens de laatste weervoorspelling kon het nog wel eens een enorm natte race worden zoals we vorig seizoen in Brazilië hebben gezien. De laatste voorspellingen laten weten dat er 45% kans is op hevige onweersbuien op zondag. De temperaturen zullen rond de 35 graden zitten. De regenbuien zullen in het vochtige Maleisië vanaf woensdag gaan beginnen. Vrijdag verwacht men een droge dag, echter op zaterdag en zondag zal het waarschijnlijk niet droog blijven. Hoewel het dan mag gaan regenen, ook op zaterdag en zondag zal de temperatuur zo rond de 33 graden zijn. De luchtvochtigheidsgraad is dan ook enorm hoog en zeker geen pretje voor het Formule 1 circus. Het zou een goede test zijn voor de regenbanden van de diverse teams. En als de regen er toch komt denk ik dat de meeste voorspellingen die hierboven staan niet kloppen. :p |
Dat kan dus een leuke race worden.
|
Citaat:
DRIVER PERSONAL DATA Date of birth: May 30th, 1981 Born: Rome, Italy Resides: Rome Height: 1,82 m Weight: 70 Kg Marital status: Single Hobbies: Sports of all kinds Favourite meal: Chicken salad Favourite drink: Orange juice RACE CAREER 1991-1994 Karting 1995 European karting Championship, 3rd overall 1997 Italian Championship Formula Renault Campus 1998 Italian Championship Formula Renault Campus - Champion 1999 European Formula Renault Championship, (JD Motorsport Team) - Champion Casco d’Argento (Silver Helmet) from Autosprint at the Bologna Motorshow 2000 British F3 Championship, (Fortec Team), 5th overall 2001 British F3 Championship, (Fortec Team), 4th overall, 1 win at Donington, 6 podium finishes Zandvoort Marlboro Masters, 5th 2002 Euro 3000 Series, 12th 2003 Euro 3000 Series, 3rd overall with 2 wins FIA F1 World Championship (European Minardi Cosworth) – test driver 2004 FIA F1 World Championship (European Minardi Cosworth) – Driver LATEST FROM GP 3/7/2004 Australian G.P. - The race PERSEVERANCE ABOVE ALL 3/7/2004 Australian G.P. - Qualifying MIXED FEELINGS 3/7/2004 Australian G.P. - Free practice FIRST DAY BACK AT SCHOOL |
Citaat:
regenrace in maleisie waarin hij lange tijd met zijn arrows een schitterend gevecht levert met Hakkinen in zijn mclaren :D |
als het droog blijft gaat de strijd tussen Ferrari en Renault. Ik denk nog steeds dat BAR de verrassing van het seizoen gaat worden, die pakken plaats 5 en 6. Plekken 7 en 8worden opgevuld door McLaren en/of Williams of misschien een Toyota of Sauber.
als het gaat regenen is de race onvoorspelbaar! Maar wel veel leuker! (denk aan Brazilië vorig jaar!) |
Citaat:
|
ach ja shumi wint toch wel, mercedes zal weer niks presteren. en alonso word 2e.
op het begin van het seizoen is ferrari nu eenmaal de snelste (trek de geschiedenis er maar op na). alonso is gewoon de coureur van de toekomst en mercedes heeft weer een te grote mond gehad |
Citaat:
|
Citaat:
|
Olav Molt lult zo veel. als reactie op de openingspost:
Ferrari heeft sinds 1999 t/m 2002 altijd met minimaal 1 wagen op het podium gestaan. M. Schumacher was sinds 2001 vanaf de GP in de Duitsland tot aan de GP van Brazilie 2003 niet uitgevallen. Volgens mij had zelfs M. Schumacher in 2003 geen mechanische uitvalbeurten, R. Barrichello echter wel. Vanaf 1998 heeft Ferrari altijd de betrouwbaarste wagen gehad met een snelheid op wereldkampioenschapsniveau. Eerder de McLaren-Mercedes of de BMW-Williams kampen met (motor)problemen. Dat hebben de statistieken wel bewezen. Als iemand verwacht dat M. Schumacher eerder motorproblemen zou krijgen dan een D. Coulthard, dan heeft hij/zij de afgelopen jaren liggen slapen. Overigens hoeven statistieken niet altijd veel te zeggen, het geeft een alleen bepaalde trend aan. Ferrari zal het moeilijker krijgen dan in Australie. De Michelins worden per race steeds sterker, omdat ze eenmaal meer topteams onder hun hoede hebben. Brigdestone kan wel met Ferrari veel testen en de ideale band voor de Ferrari-wagen fabriceren, maar op den duur is gecreerde gat ook weg. Daarbij zullen weersomstandigheden een cruciale rol gaan spelen. Daarnaast kan Williams en/of McLaren opeens het licht hebben gezien en heel snel terugkrabbelen, net zoals wat Williams vorig jaar deed. Ik zet me geld nog wel op Ferrari. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
veel mensen onderschatten ferarie op dit moment omdat ze vorig seizoen een niet al te beste start hadden, dit kwam mede door de (volgens mij) gebleseerde shummi en de nieuwe wagen die nog niet optimaal was. dit laatste is nu juist het probleem van de rest van de teams, zij hebben nu eenmaal niet zo'n groot buget als ferrari en kunnen hun vaartuigen nooit op tijd optimaal krijgen. daarom heeft ferrari elk jaar weer een beter begin dan alle andere teams. aldus mij |
Citaat:
1. M.Schumi 2. Rubinho 3. Ralf 4. Button 5. Alonso 6. JPM 7. Fisico 8. Trulli (geen McLaren dus :p ) Eindstand bij droog weer is al gegeven. :p |
Mijn voorspelling is universeel, die is zowel bij droog weer als bij regen goed :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan ook op f1clips.nl / manager:D
|
Citaat:
|
Grand Prix Sepang Maleisië - 2e vrije training
Pos. Naam Team Tijd 1 Kimi Räikkönen Mclaren 1:34.395 2 Ralf Schumacher Willams 1:34.693 3 Mark Webber Jaguar 1:35.054 4 Michael Schumacher Ferrari 1:35.094 5 Juan-Pablo Montoya Willams 1:35.100 6 Jarno Trulli Renault 1:35.155 7 Felipe Massa Sauber 1:35.288 8 Fernando Alonso Renault 1:35.300 9 David Coulthard Mclaren 1:35.301 10 Rubens Barrichello Ferrari 1:35.373 11 Jenson Button BAR 1:35.407 12 Olivier Panis Toyota 1:35.524 13 Ricardo Zonta Toyota 1:35.850 14 Christian Klien Jaguar 1:35.996 15 Takumo Sato BAR 1:36.292 16 Giancarlo Fisichella Sauber 1:36.353 17 Anthony Davidson BAR 1:36.708 18 Bjorn Wirdheim Jaguar 1:36.883 19 Cristiano Da Matta Toyota 1:36.907 20 Nick Heidfeld Jordan 1:37.725 21 Gianmaria Bruni Minardi 1:37.818 22 Zsolt Baumgartner Minardi 1:38.588 23 Timo Glock Jordan 1:38.796 24 Giorgio Pantano Jordan 1:39.324 25 Bas Leinders Minardi 1:41.485 |
Citaat:
ik hecht daar nooit echt veel waarde aan. De echte tijden waar ik waarde aan hecht is kwalificatie en race. |
Kijk, dit zijn de tijden die tenminste gelden.
Eindstand Kwalificatie: 1 M. Schumacher Ferrari 1:33.074 2 M. Webber Jaguar 1:33.715 3 R. Barrichello Ferrari 1:33.756 4 JP. Montoya Williams 1:34.054 5 K. Räikkönen McLaren 1:34.164 6 J. Button BAR 1:34.221 7 R. Schumacher Williams 1:34.235 8 J. Trulli Renault 1:34.413 9 D. Coulthard McLaren 1:34.602 10 C. Da Matta Toyota 1:34.917 11 F. Massa Sauber 1:35.039 12 G. Fisichella Sauber 1:35.061 13 C. Klien Jaguar 1:35.158 14 O. Panis Toyota 1:35.617 15 N. Heidfeld Jordan 1:36.569 16 G. Bruni Minardi 1:38.577 17 Z. Baumgartner Minardi 1:39.272 18 G. Pantano Jordan 1:39.902 19 F. Alonso Renault 0.000(gespind) 20 T. Sato BAR 0.000(gespind) |
Citaat:
|
webber op 2, is toch wel een hele grote verrassing!
en renault valt tegen helaas |
MS op pole, chapoo. Het verschil tussen MS en zijn teamgenoot RB is aardig groot. MS een andere strategie, of was de Duitser weer eens vanouds? Ik vind het moeilijk om daar nu een antwoord op te geven.
McLaren gaat al een stuk beter dan in Melbourne. De Britse renstal zal langzaam, maar beetje bij beetje gaan terugkrabbelen. Het is niks voor niks een van de rijkste teams op de grid. Toyota heeft ook genoeg poen om te testen en zal daarom ook steeds beter worden. CdM in de toptien is al een goed voorteken. Opvallend de prestatie van MW. Een tweede plek is erg sterk. Echter, de Jaguar is in potentie langzamer dan Williams, Renault en McLaren. En het gat is ook dusdanig groot met zijn teamgenoot dat ik durf te stellen dat MW een stuk lichter is dan de rest. Maar dan nog heeft MW een hele strakke ronde gereden. Ook opmerkelijk: Massa voor Fisichella (posi). Alonso en Sato van de baan (nega). Het veld is aardig door elkaar gehusseld. Het belooft wat! |
Zozo, Webber... (y)
Hmz... 8 uur de race morgenvroeg, joh dan lig ik te pitten :D ik kijk de herhaling wel. Wat zijn nou de precieze weersvoorspellingen? Droge of natte race? |
Citaat:
1. Hou er wel rekening mee dat hij best wel eens heel erg licht kan zijn he ;) , Maar dat doet niets af aan hoe foutloos hij rijdt hoor. 2. Mietje. 3. Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is.(weeronline.nl) http://www.weatheronline.nl/karten/M...gif?2004032012 |
Ik weet het, ik ben een mietje :p maja ik ga misschien tot 5 uur op stap of zo en dan blijf ik om 8 uur gewoon doorslapen als de wekker gaat...
Enne, Sepang lag toch bij Kuala Lumpur toch? Ja hoort dat donderwolkje nou bij Kuala Lumpur of bij de Oostkust van Maleisië :s Maja, ik zie het morgen wel. 's Ochtends of 's middags maakt mij geen ruk uit. :D |
Uitslag voor morgen:
1. Schumi I 2. Rubinho 3. Alonso 4. Fisichella 5. Massa 6. Heidfeld 7. Panis 8. Klien Ik hoop en verwacht regen, vandaar;) |
Button weer netjes (y)
|
echt een leuke race (y) Alleen plek nummer 1 was niet spannend (schumi :(), maar de rest was erg leuk. Erg sneu voor Sato om achteraan te beginnen, in de punten te rijden en vlak voor het einde uit te vallen. Raikkonen ook pissig :D En die reactie van Panis was ook wel grappig :P
jammer dat het niet echt goed geregend heeft... |
Excellent.:cool:
|
MS heeft de eer voor Ferrari opnieuw hooggehouden! Voor P1 was geen echte spanning. JPM deelde wel een paar speldenprikjes uit, maar daar bleef het ook bij. Het is wel duidelijk dat Ferrari het veel moeilijker heeft gehad, getuige het verschil en de plaats van RB. En de Italiaanse renstal zal het ook steeds moeilijker krijgen. Vorig jaar was Ferrari in het begin van het seizoen ook sterk, alleen door fouten van MS en het team, lieten ze veel punten liggen. Echter, nu maken MS en Ferrari geen fouten en je ziet gelijk een heel ander contrast. Misschien wel een vertekend beeld!
Geweldig de prestatie van JB. Die vreugde vond ik prachtig om te zien. Kreeg er zelfs kippevel van. Subliem. En het mooie is, JB deed het allemaal op eigen kracht. Hij verschalkte Trulli via een gevecht en RB en KR via zijn strategie. JacV behaalde ook podia voor BAR, maar dat kwam door het falen van anderen. Bij JB was dat haast niet het geval! Ook Sato vanuit het achterveld reed erg strak. Samen met Alonso reed de kleine Japanner richting de subtop. McLaren doet het ook een stuk beter dan in Melbourne, hetzelfde geldt voor Williams. Het bandenverhaal heeft een belangrijke rol gespeeld. Maar Williams en McLaren laten toch steken vallen. KR al voor de tweede keer. Om een kampioenschap binnen te kunnen halen, zul je toch eerst moeten finishen. 'Ferrari' en 'betrouwbaarheid' zijn twee handen op een buik. Nog opmerkelijke zaken: Massa voor Fisichella. De Minardi's finishen weer. Webber en Jaguar teleurstellend. Redelijk veel actie in het begin van de race. Weinig uitvallers. Deze wedstrijd was ieder geval veel spannender dan de vorige! Op naar het splinternieuwe circuit van Bahrein! |
Dubbelpost!
|
Citaat:
ik heb van 't 13e rondje voor 't eind tot 't 4e rondje voor 't eind geslapen :bloos: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.