![]() |
Littekens
Wat te doen tegen die irritante zwarte bruinige vlekken/littekens die je krijgt van het openkrabben van puistjes/meeeters?
ik kan het niet helpen maar elke keer als ik ook maar klein bultje voel op mijn gezicht moet ik het openkrabben, soms lijkt het echt gewoon een slachtveld. de laaste tijd heb ik gelukkig niet zo veel last meer van puistjes (thank god) maar wat me nu opvalt is dat ik heel veel littekens erbij heb gekregen, niet van die putjes die je vaak ziet, maar eerder vlekken. :s Dus als je er iets op weet, tell me!! alvast bedankt! |
Bij mij gaan ze vanzelf weg na een tijdje
|
Niet meer krabben, krijg je ook geen littekens.
|
Littekencrème?
Biodermal heeft een klein tubetje met crème die littekens minder zichtbaar maakt. Bij mij werkt het (y) |
Het zijn beschadigingen van de huid, je kunt er niet een soort liquid leather ofzo opsmeren zodat je het niet meer ziet. Als je een gave huid wilt hebben ná jeugdpuistjes moet je er gewoon vanaf blijven, hoe moeilijk dat soms ook is.
|
Vooral niet aan die puistjes enzo zitten. Je kunt dagelijks even kijken of er één is die met heel zachtjes knijpen eruit gaat. Lukt dat niet, wacht dan nog een paar dagen en probeer het weer. Let wel: voorzichtig!
|
Mijn moeder is huidtherapeut en die gebruikt voor dit soort dingen geloof ik siliconen plijsters.
Er zit een bepaalde stof in siliconen wat die lit tekens blijkbaar verminderd. Die plijsters moet je dan s'nachts tijdens het slapen op plakken. Bij mijn zusje heeft het in ieder geval onwijs geholpen. Die had een enorm lit teken op haar voorhoofd (ze heeft een zwarte huidskleur dus dan vallen lit tekens extra op) doordat een lompe verwarmings monteur effe met het uiteinde van een loodpijp tegen haar aangelopen was. Nu zie je er vrijwel niks meer van |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En voor wat welke littekens heb jij het dan gebruikt? in ieder geval bedankt :) |
Je hebt ook iets van VSM, dat heet cardiflor geloof ik, dat helpt ook littekenweefsel minder zichtbaar te maken, hielp bij mij wel, want ik had gigantische littekens op mijn armen, en die zijn een stuk minder zichtbaar geworden.
|
Citaat:
|
littekens in eht gezicht verdwijnen bij mij altijd binnen korte tijd :confused: iemand weet hoe dat kan
nog nooit een littken gehad van eht openkrabben van iets als ik een litteken wil meot het iets ernstigs zijn :) struikelen en langs een stuk glaws vallen ofzo |
Citaat:
JE kan het beste naar de huisarts gaan en zeggen dat je die littekens weg wil hebben. Die geeft je dan een verwijzing naar een dermatoloog. Als je het met verwijzing doet is het allemaal kostenloos. Dan moet je nu trouwens niet gaan denken van wat een gedoe allemaal. Het is heel normaal om naar een dermatoloog te gaan hoor. Mijn moeder krijgt bijvoorbeeld ook weet ik hoe veel pubers over de vloer die elke week voor een behandeling komen om "puistjes-loos" te blijven :) |
Citaat:
|
dat crèmetje van biodermal werkt bij mij niet... maar ik heb ook wel heel veel littekens en bij mij zitten ze voornamelijk op mijn armen misschien dat dat er iets mee te maken heeft...
volgensmij trekken die vlekjes na een tijdje wel weg, maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om daarop te wachten... |
Citaat:
ik heb hem hier toevallig voor me liggen. kost wel 12,95... je hebt heel weinig nodig, dat is wel zo, je kan er best lang mee doen. Gewoon te koop bij drogisterij. biodermal - littekencreme. Het haalt het niet weg, maar vervaagt ze wel. liefs, wen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb ook allemaal van die putjes in m'n gezicht van jeugdpuistjes. Ik heb een hele goede creme, ik weet zo de naam niet maar ik zal het zo ff voor je opzoeken. Daardoor zijn zowieso al de grote 'putten' verdwenen, en je hebt binnen enkele dagen al resultaat! Kheb deze creme ook gebruikt voor een litteken op mijn buik (door operatie) en deze is ook al minder zichtbaar geworden. Ik zal vanavond ofzo wel ff de naam van die creme posten!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07. |